ازدواج با دختر کوتاه قد اشتباه است؟ کوتاهی قد همسر تا چه میزان در رابطه و ازدواج موفق شما تاثیرگذار است؟ دلایل بروز مشکل در صورت کوتاه بودن قد زن و شوهر چیست و چگونه می توان این مشکلات را حل کرد؟

تاثیر کوتاهی قد در ازدواج

دختر و پسرهای مجرد در بحث ازدواج، معیارها و ملاک هایی از جمله کوتاهی یا بلندی قد همسر را برای انتخاب خود در نظر دارند که جز ویژگی های طاهری می باشد. قد یکی از ملاک های ظاهری نسبتا مهم است که هم دختران و هم پسران در انتخاب خود به آن دقت می کنند.

معمولا پسران تمایل به ازدواج با دختری دارند که قد کوتاه تری نسبت به آن ها داشته باشند و دختران نیز قد بلندی پسر را ملاکی برای انتخاب خود در نظر می گیرند. این مساله گاهی باعث می شود تا گزینه هایی که شرایط مناسب و  ملاک های ازدواج  دیگر را داشته اند، به خاطر مساله قد کنار گذاشته شوند.

اما آیا صرفا بلندی یا کوتاهی قد ملاک و معیار مناسبی برای انتخاب است؟

ریشه و علت توجه به قد چیست؟

شاید این نکته برای شما جالب باشد که این مساله به هزاران سال پیش بر می گردد. یکی از ملاک های مهم در ازدواج، قدرت باروری بوده است و باور گذشتگان این بوده است که دختران قد بلند، قدرت باروری کم تری دارند، چون دیرتر به بلوغ می رسند، در نتیجه مردها برای ازدواج دخترانی با قد کوتاه تر را انتخاب می کردند.

همچنین قد بلند در پسران نشان دهنده قدرت، هوش و مردانگی بیشتر بوده است، بنابراین این باورها نیز می تواند دلیل محبوبیت مردان قد بلند نزد دخترها باشد. احتمالا این باورها از نسل گذشته به نسل های بعدی منتقل شده است.

این معیارها می تواند برای ازدواج پسرانی با قد کوتاه و دخترانی با قد بلند مشکلاتی ایجاد کند و انتخاب های آن ها را محدود سازد.

جالب است بدانید که مطالعات ژنتیکی نشان می دهد که قد پسر به مادرش و قد دختران به پدرش مرتبط است و مادران قد بلند با احتمال بیش تر پسری با قد کوتاه و یا متوسط خواهند داشت.

قد ایده آل مردان از دید خانم ها

معیار انتخاب ظاهری انتخاب دختران، بلند قد بودن مرد است. مردانی که قد کم تر از ۱۷۰ داشته باشند، کوتاه قد محسوب می شوند.

اما معیار انتخاب خانم ها اختلاف قدی مرد با آن ها است. ۷۰ درصد خانم ها تمایل به ازدواج با مردی قد بلندتر از خود نشان داده اند. درصد زیادی از خانم ها اختلاف قدی ۲۰-۱۵ سانتی متری را مناسب می دانند و درصدی نیز هم قد بودن را ترجیح می دهند.

قد ایده آل خانم ها از دید آقایان

نتایج تحقیقات نشان می دهند که مردان ازدواج با زن کوتاه تر از خود را ترجیح می دهند.  میانگین قدی که مردان برای انتخاب همسر ایده آل می دانند بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی متر می باشد. البته تفاوت قدی زیاد نیز برای مردان نامطلوب است، آن ها اختلاف قدی بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر را ترجیح می دهند.

جالب است بدانید که مردان در این زمینه منعطف تر از خانم ها عمل می کنند. قد همسر برای خانم ها از اهمیت بالاتری برخوردار است و انعطاف کم تری در برابر آن نشان می دهند.

آمار طلاق بخاطر قد

بر اساس گزارشی که در سال ۱۳۹۸ منتظر شد آمار طلاق به موضوعاتی همچون، اقتصادی، خیانت، بی توجهی، شکستن خط قرمزها، دعوای مادر شوهر و مادر زن و اختلالات روان پرداخته شده است اما گزارش در مورد مشکلات ناشی از قد همسر حدود یک یا دو مورد بوده است که خانم یا آقا در جامعه مورد تمسخر قرار گرفته و این عدد بسیار ناچیز است.

تاثیر قد مردان در مسائل مختلف

  • ارتباط قد و اخلاق

تحقیقات نشان می دهد که مردانی که قد کوتاه تری دارند نسبت به مردان بلندقد، خوش اخلاق تر، مهربان تر و صبورتر هستند، آن ها همچنین از ملایمت بیشتری برخوردارند. این مساله می تواند به این علت باشد که افرادی با قد کوتاه، برای کم کردن تاثیر کوتاهی قدشان، تلاش زیادی می کنند.

در تحقیقی که در امریکا روی این موضوع انجام شد، مشاهده شد افرادی با قد کوتاه در بازی ویدیوئی که نیاز به صبر زیادی داشت، صبوری بیشتری نسبت به افراد قد بلند نشان دادند. در حین این آزمایش مشاهده شد که افراد قد بلندتر زودتر عصبانی می شدند و با عصبانیت بازی را ترک می کردند، این در حالی بود که تعداد زیادی از افرادی که کوتاه قد بودند، موفق به اتمام بازی شدند و درصد کمی از آن ها صبر خود را از دست داد.

نتیجه این آزمایشات می تواند دلیلی خوبی باشد که بلندقد یا کوتاه قد بودن مردان نمی تواند معیار خوبی برای انتخاب همسر و ازدواج باشد و خوشبختی و موفقیت در ازدواج بیشتر به اخلاق و ویژگی های رفتاری فرد وابسته است تا قد او.

  • ارتباط قد و میزان عمر

مطالعات و آزمایشات نشان می دهد که یکی از معیارهایی که می تواند روی طول عمر انسان ها اثرگذار باشد، قد است. نتایج این تحقیقات بیان گر این موضوع است که افراد کوتاه نسبت به افراد بلندقد طول عمر بیشتری دارند.

  • ارتباط قد و موقعیت اجتماعی

یکی از مشکلاتی که اغلبِ مردان کوتاه قد با آن دست و پنجه نرم می کنند، اعتماد به نفس پایین است و این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در اجتماع برای آن ها شود. از طرفی مردان بلندقد اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند، همین موضوع باعث می شود افراد بلند قد در گرفتن شغل موفق تر عمل کنند و در نتیجه موقعیت اجتماعی بهتری داشته باشند.

  • ارتباط قد و بیماری های روانی

مردان قد کوتاه، به علت کوتاهی قد خود معمولا احساس امنیت کم تری دارند و به افراد بلند قد حسادت می کنند، همچنین اعتماد به نفس پایین تری نیز دارند؛ این مسایل می تواند احتمال ابتلا به بیماری های روحی و روانی را در افراد کوتاه قد افزایش دهد.

احتمال ابتلا به بیماری روانی در مردان کوتاه قد نسبت به مردان بلندقد بیشتر خواهد بود.

  • تاثیر قد بر روی صدا

از آن جا که مردان قد بلند، مسیر تنفسی و ریه بزرگ تری دارند، صدای بم تر و تاثیرگذارتری نیز خواهند داشت و این باعث جذابیت صدای آن ها می شود. خانم ها نیز به جذابیت صدای مرد توجه زیادی دارند و همین موضوع نیز می تواند باعث جذب شدن خانم ها به مردان قد بلند شود.

ازدواج با دختر کوتاه قد بد است یا خوب؟

ازدواج با دختر کوتاه قد خوب یا بد نیست. این یک انتخاب شخصی است که باید بر اساس معیارهای فردی افراد انجام شود. قد یک ویژگی فیزیکی است و مانند هر ویژگی فیزیکی دیگری، ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد و برای برخی دیگر نباشد.

برخی از افراد معتقدند که قد بلندتر یک نشانه از قدرت و برتری است و بنابراین ترجیح می دهند با یک زن بلند قد ازدواج کنند. برخی دیگر معتقدند که قد کوتاهتر یک نشانه از لطافت و زنانگی است و بنابراین ترجیح می دهند با یک زن کوتاه قد ازدواج کنند.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ازدواج با یک دختر کوتاه قد خوب است یا بد، به ترجیحات شخصی افراد بستگی دارد. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.

در اینجا چند نکته برای افرادی که در مورد ازدواج با یک دختر کوتاه قد مردد هستند آورده شده است:

  • قد را تنها معیار انتخاب همسر خود قرار ندهید. قد تنها یکی از بسیاری از ویژگی های مهمی است که باید در نظر بگیرید. ویژگی های دیگری مانند شخصیت، ارزش ها، اهداف و علایق نیز مهم هستند.
  • با یک دختر کوتاه قد ملاقات کنید و او را به عنوان یک فرد ببینید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا با او ازدواج می کنید یا نه، وقت بگذارید تا او را به عنوان یک فرد بشناسید.
  • با افراد دیگری که با دختران کوتاه قد ازدواج کرده اند صحبت کنید. از آنها بپرسید که تجربه آنها چگونه بوده است.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ازدواج با یک دختر کوتاه قد خوب است یا بد، یک تصمیم شخصی است که باید بر اساس معیارهای فردی افراد انجام شود.

تاثیر قد روی ازدواج

نتایج تحقیقاتی که توسط محققان در سرتاسر جهان انجام شده است، نشان می دهد که خانم هایی که با مردهای کوتاه تر از خود ازدواج کرده اند، رندگی بهتری داشته اند و ازدواج ناموفق در این گروه کمتر بوده است. این اتفاق می تواند به دلایل زیر باشد:

  • همان طور که قبلا هم گفته شد، مردان کوتاه قد برای جبران این موضوع، تلاش بیش تری برای بهبود سایر زمینه ها از جمله زمینه های اقتصادی و ویژگی های اخلاقی می کنند تا رضایت و توجه طرف مقابل خود را کسب کنند و همچنین اعتماد به نفس آن ها افزایش یابد.
  • قدبلند بودن مرد فقط روی جذابیت های ظاهری و میزان اعتماد به نفس او تاثیر گذار است و روی ویژگی ها و ملاک های مهم دیگر مثل اخلاق تاثیرگذار نخواهد بود.
  • از آن جا که پسران قدکوتاه انتخاب محدودتری دارند و احتمالا دیرتر نیز ازدواج می کنند، از پختگی و بلوغ فکری بیشتر برخودار بوده و در انتخاب خود، دقت بیشتری به خرج می دهند.

به طور کلی اختلاف قد در ازدواج می تواند با سایر معیارها از جمله جذابیت ظاهری و موفقیت های علمی، اقتصادی و موقعیت اجتماعی و … تا حدودی جبران شود.

نکته پایانی: الویت شما در مورد کوتاهی قد در ازدواج چیست؟

در پایان این مطلب باید بگوییم که این مقاله به این دلیل نوشته شده است تا اطلاعاتی بر پایه تحقیقات در مورد تاثیرات اختلاف قد در ازدواج را بیان کند و نتایج تحقیقات و مطالعات محققان در این زمینه را بازگو نمیاد.

اما در مورد تصمیم گیری شما برای ازدواج با مرد کوتاه تر از شما، تنها شخص تصمیم گیرنده خودتان هستید؛ اگر موضوع قد برای شما موضوعی بسیار با اهمیت است، نباید صرفا با خواندن این مطلب و مطالب مشابه نظر و معیارتان را نادیده بگیرید؛ بهتر است برای اینکه تصمیم بهتر و مناسب تری داشته باشید از یک مشاور ازدواج مجرب کمک بگیرید.

 

بحث ازدواج علاوه بر مشخصه های اخلاقی و رفتاری و همچنین مسائل اقتصادی و شخصیتی که دارد، ویژگی های ظاهری طرف مقابل را هم در بر می گیرد. هیچ دختر یا پسری دوست ندارد که همسر آینده وی از لحاظ ظاهری بد بوده و یا زشت باشد البته این تشخیص بسته به سلیقه خودتان بوده ، اختلاف قد بین زن و شوهر و هر فرد متناسب با ظاهر خودش، یک تیپ ظاهری را برای همسرش می پسندد. یکی از این مشخصه های ظاهری قد و جثه می باشد.

اهمیت ویژگی های فیزیکی

به طور معمول ازدواج بین دختر و پسری که دختر خانم از قد و جثه بزرگتری برخوردار است متداول نمی باشد و اصولاً دختران دوست دارن که پسرانی با قد و هیکل بزرگتر نسبت به خودشان را انتخاب کنند و همچنین پسران اصلاً تمایلی به ازدواج با دخترانی با قد و جثه بزرگتر نسبت به خودشان ندارند. طبق تحقیقات به عمل آمده بر روی انتخابهای افراد برای اولویت ازدواجشان، مردان انعطاف بیشتری نسبت به زنان در مورد انتخاب هایشان دارند به این معنی که مردان حاضرند با برخی از انتخاب ها که دختران  قد بلندتری دارند کنار بیایند اما دختران جوان به هیج وجه اینگونه عمل نمی کنند. جالب است بدانید براساس همین تحقیقات زمانی که سن دختران بالا می رود ، آنان هستند که انعطاف بیشتری نسبت به گزینه ای خود نشان می دهند.

آیا ظاهر مهم است؟

اگر مسائل ظاهری را که اهمیت بسیاری نیز دارند و دختر و پسر از لحاظ قدی و هیکلی باید کاملاً به هم بیایند را کنار بگزاریم، قد بلندتر و جثه ی بزرگتر خانم می تواند مشکلات جدی را از لحاظ مسائل زناشویی پدید بیاورد.اما در کل این انتخاب سلیقه ای بوده و تا حد بسیاری به خود فرد برمیگردد این خود فرد است که باید انتخاب کند و تا انتها پای انتخاب خود بایستد. بنابرایم برای جلوگیری از هر مشکلی می توان با دقت انتخاب کرد و همچنین در انتخاب خود با افرادی آگاه مشورت کرد تا بتوان زندگی خوب را رقم زد.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

در بخش کامنت ها سوالات خود در موضوعات زیر را مطرح کنید:

  • قد و هیکل در ازدواج
  • اختلاف قد زن و شوهر
  • ازدواج با مرد قد کوتاه
  • عکس مرد با قد ۱۶۰
  • شوهر قد کوتاه
  • ازدواج با دختر کوتاه قد
  • مشکلات داشتن زن قد بلند
  • اختلاف قد و تردید در ازدواج

منبع: wedgate

702 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. شینا
    شینا گفته:

    قد من ۱۵۳ هست .زیادم خواستگار دارم . زمانی که قد کوتاه باشید جونتر نشون میدید. کلا من علاقه ای به ازدواج ندارم . دوست دارم کاری رو بکنم که کسی نمیتونه انجامش بده .انتخاب جفت رو حیوون ها هم دارن .زمانی که به ایده عال های خودم رسیدم ازدواج میکنم. خانوادم فکر میکنن من باکسی رابطه دارم که خواستگارا رو رد می کنم اما اینجوری نیست و در واقع بعد از شکست عشقی ناجوری که داشتم .دوست ندارم اون حالات سختوتلخ رو دوباره تجربه کنم .کلا یه احساس تنفر و گریز از جنس مرد برام پیش اومده

    پاسخ
  2. ریحانه
    ریحانه گفته:

    دختر ۲۵ ساله ای هستم که با قد ۱۵۶ و با پسری که ۱۹۷ سانت قدشه رابطه ی عاطفی یرقرار کرده ام فکر میکنم مشکل خاصی بینمون نیست من از لحاظ ظاهر کمبودی ندارم و اونم آدم منطقی و مهربون و نسبتا خوش تیپیه فقط احساس میکنم گاهی مساله اختلاف قدمون اذیتش میکنه یا حتی میشه دغدغه ای که عذابش میده . می دونم که دوسم داره منم اونو دوس دارم از ته دل . با وجودی که از لحاظ مالی هم مشکل داره ولی من و خونواده ام بخاطر شخصیت و اخلاقش سخت نگرفتیم و گفتیم درست میشه . حالا نمی دونم چیکار بکنم که این حس بد رو ازش دور کنم ؟ اصلا باید کمکش بکنم و یهش زمان بدم یا اینکه توی موقعیت انتخاب قرارش بدم ؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز بهتره در این مورد کمکش کنید چون ایشون مسلما” در این مورد به مشکل برخورد خواهد کرد و ممکنه زندگی شما دچار تنش بشه … پس بهتره مشاوره کنید تا حضورا ” به شما در ایمن مورد کمک بشه … هر چند تمام این اختلافات به درک متقابل هر دوی شما در این مورد برمیگرده …. پس عجله نکنید و با فشار آوردن ایشون رو در مقابل معذورات اخلاقی قرار ندید

      پاسخ
  3. دل شکسته
    دل شکسته گفته:

    من یه باریه جاشنیدم ک وقتی خدا میخواسته بندگانش بیافرینه براشون جفت هم میافریدوبرای بعضی جفتی نمی افرینه ماهم جزو اون دسته ادمهای هستیم ک جفت ندارم وتااخرش تنهاییم حتی بعدازمردنمونم تنهایم وکسی نداریم فقط بخاطراین که فرق داریم بایدیه عمرتنهاباشیم بایه عالمه ارزو و حصرت

    پاسخ
    • یاس
      یاس گفته:

      به هرحال نظر من مردنه یه عده هم خیلی شیک تیکه میندازن کوتاهی ما هم یه عمر باید بغض کنیم.واقعا دلم نمیخواد کسی تو زندگیم باشه که بعدا از انتخابش پشیمون بشه.بله راست میگین باید تنها بمونیم

      پاسخ
      • نویسنده سایت
        نویسنده سایت گفته:

        با سلام خدمت شما
        در مورد خیلی از خصلت های بدنی فرد خود تصمیم گیرنده نیست اگر شما این مسئله را بزرگ کنید دچار ضعف در اعتماد به نفس می شوید و ارتباط اجتماعی تان ضعیف می شود . بهترین کار این است که برای جلب توجه و مطرح کردن خود بر توانمندیهای دیگری که اکتسابی هستند تمرکز کنید مثل ارتباط موثر و بالا بردن اعماد به نفس خود . روانشناسن کانون مشاوران ایران جلسات لازم برای این آموزش ها را می توانند ارائه کنند ۲۲۳۵۴۲۸۲

  4. یاس
    یاس گفته:

    من قد بلندی ندارم چند ماهی هم میشه که بدطور از این موضوع ناراحت میشم حتی واسه تفریح از خونه بیرون نمیرم مدام مقایسه میکنم قدم ۱۵۲ ولی استایل خوبی دارم تعریف نباشه بخاطر همین میگن قدت تو چشم نیست ولی خودم بدطور ناراحتم مامانم قدش متوسطه رو به بلنده بابام قدش ۱۸۳ به بالاست موندم من چرا کوتاه شدم.راستش نمیتونم واسه ایندم کسی که دوسش دارمو انتخاب کنم چون قدش بلنده فکر کنم ۱۸۰ یا ۱۸۲ باشه شایدم بیشتر نمیدونم متوجه قدم شده یا نه خودش میگه خوبه ولی میترسم بعدا پشیمونش کنم به نظر شما منه بدبخت باید چیکار کنم؟!خسته شدم از کفش های پاشنه بلند :(( بعد شما ناشکری کنید که ۱۶۲ هستید

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      بهتره شمای خوشبخت به جای اینکه جای کسی تصمیم گیری کنید ، تلاش کنید تا از این بندهای تلقین بیرون بیایت …. همینکه سلامت هستید و تناسب دارید باید خدارو شکر کنید … وقتی اینطور خلقت شدید پس کسی رو برای دوست داشتن شما قرار داده … وقتی نمیتونید چیزی رو تغییر بدید پس بهتره پذیرش این موضوع رو داشته باشید تا بتونید زندگی خوبی رو تجربه کنید
      .ورگنه تا ابد هم که فکر کنید چیزی به قد شما افزوده نمیشه

      پاسخ
      • مهنا
        مهنا گفته:

        سلام من دختری هستم ۲۶ ساله قدم ۱۷۲ هست، واقعا دوست دارم قد شوهرم از من بیشتر باشه که نیست، هرچی پسر قد کوتاهه به ما می افته :((

  5. دل شکسته
    دل شکسته گفته:

    تو این زمونه فقط شده ظاهرهیچی دیگه مهم نیس من دیگه ب چ امیدداشته باشم یاایمان داشته باشم وقتی ادمای اطرافم یاکلن همه نگاهشون معناداره چطور میتونم
    من دیگه ب هیچی و هیچ کسی ایمان ندارم دیگه خسته شدم همه عقلاشون توی چشماشونه همین ن کمتربلکه بیشتر

    پاسخ
  6. داغون
    داغون گفته:

    سلام واقعا خیلی درد اور من قدم ۱۶۸ وزنم ۵۸ شدیدا از کوتاهی قد رنج میبرم واقعا غمی بزرگی غمی که تو دلم هستش هیچکس نمیتونه درک کنه بدجور از خدا شاکیم بدجور

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      بهتره از خودتون و افکارتون شاکی باشید و شاکر باشید به خاطر سلامتی که دارید … دوست عزیز این بدن امانت پیش ماست و قرار نیست برای ابد با ما بمونه … زندگی کنید و توکل بخدا کنید و از زندگی خودتون لذت ببرید .. این افکار اگر تاثیری داشت تا به امروز قد شما و مشکلات بقیه دوستان خودبخود حل شده بود

      پاسخ
  7. باران
    باران گفته:

    با سلام
    من ۵ ماهه عقد کردم قبل ازدواج مشاوره رفتم و همه جوانبو سنجیدم و نظر دادم البته با شوهرم دوست بودم ولی باز روال سنتی رو پیش بردیم در کل خوبه اما الان مسعله قد خیلی عذابم میده در حدی که از همسرم سرد شدم به حدی که به طلاق فکر میکنم چیکار کنم؟
    قد من ۱۶۰ قد شوهرم ۱۶۸

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      اولا” قد همسر شما بیشتره و این طبیعیه و برای شما نباید مشکلی داشته باشه
      ولی اگر میخوایت با بچه بازی زندگی خودتون رو نابود کنید خب حرف دیگریه و بهتره نه وقت خودتون و نه این پسر رو رو بگیرید و با بخشیدن مهریه خودتون رو با طلاق رها کنید …

      پاسخ
  8. asi
    asi گفته:

    سلام
    من به تازگی خواستگاری داشتم که از طریق همکارم باهاش آشنا شدم و قرار شد همو ببینیم اگه پسند شد با خانواده برای خواستگاری بیان که وقتی خانواده اومدن مادرشون معتقد بود از لحاظ قد و هیکل بهم نمیخوریم من قد کوتاهی دارم ولی آقا پسر قدش ۱۰ سانت با من فرق داشت و از لحاظ هیکل خیلی چاقتر از من بود ولی مادرشون منو چاقتر دیدن و بهونه آوردن و خیلی بی ادبانه زنگ زدن و با توهین گفت دیگه با پسرشون در ارتباط نباشم تمام اتفاقا وقتی افتاد که قرار گذاشته بودن برام نشون بیارن کلی در موردم و از زبون من به آقا پسر بد گفته بودن که حتی پسری که اینقدر ابراز علاقه و وابستگی میکرد حاضر نشد حرفامو بشنوه از اونروز بقدری داغون شدم که کارمو نمیتونم انجام بدم خسته ام از این همه بد بیاری و تنهایی نمیدونم دیگه چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز خیلی مسخره است که شما آرامش خودتون رو برای یک خواستگارتون اینطور به هم میریزید … باید خدارو شکر کنید که وارد چنین خانواده ای نشدید و خداوند به شما فرصت دوباره ای در زندگی خواهد داد … بهتره فردا رو با انرژی خوبی شروع کنید و به جای اینکه خودتون رو وابسته به این رابطه نشون بدید بسیار شاد و آرام رفتار کنید تا در مورد شما فکرای ناجوری نکنن که شما از غم این نه شنیدن به تب و لرز افتادید …پس کمی خوددار باشید و قوی برخورد کنید

      پاسخ
  9. پریسا
    پریسا گفته:

    خانم دل شکسته اصلا ناراحت نباشید هرکس لیاقت داشتن هردختری راندارد اگرواقعا شمارو دوست داشته باشه کسی حتما هرجاکه باشیدمیاد وشمارو مال خودش میکنه

    پاسخ
  10. پریسا
    پریسا گفته:

    سلام من ۲۳سالمه وبایه پسری نامزدکردم که دوسانتی ازمن کوتاه تربود ولی به مرورزمان قدش اذیتم میکرد حس بدی داشتم تااینکه نامزدی را به هم زدم الان هم پشیمان نیستم.واقعاحس بدی بود

    پاسخ
  11. دل شکسته
    دل شکسته گفته:

    دختری هستم۲۷ساله لیسانس نقاشی دارم قدم ۱۴۰واین موضوع منو خیلی اذیت میکنه خواهرکوچیکترم ازمن تقریبابلندتره و ازدواج کرده تمام دخترای کوچکترازخودم از فامیل دوست و اشناهمه ازدواج کردن خیلی تنهاو دلشکسته شدم از بیرون رفتن دوست ندارم چون نگاهای مردم و حرفاشون خیلی ناراحتم میکنه هیچ دوستیم ندارم ک باهاش حرف بزنم از وقتیم خواهرم ازدواج کرده خیلی تنها شدم زیاد خواسگارنداشتم بخاط قدم خودشوم نشکل نداشتن اما خانوادشون مشکل داشتن از نظر مادی مشکلی نداریم ۷سال پیش با اقای اشناشدم همو خیلی میخواستیم ولی بخاطر قدم خانوادش قبولم نکردن الان بعد۷ سال دوباره باهم در ارتباط هستیم تلفنی سالای قبلم کموبیش در ارتباط بودیم ولی الان بیشتر اما هر موقه احساسمو بهش میگم رفتارش سر میشه نمیدونم دیگه چیکارکنم ک علاقه منو باور کنه بارهاشده ب فکر خلاص شدن ب لین زندگی ب سرم زده تاشاید احساس منو باور کنه خیلی تنهاو منزوی شدم،چراباید قد برای خیلیا مهمه چرا ایا این خوشبختی میاره وقتی کسی اخلاق نداشته باشه حالا قدشم بلند ایا بازم خوشبخته،ب نظر من علاقه و دوست داشتن و ارامش مهمه این خوشبختی میاره لذت زندگی میاره اکثر پسرا قد برلشون مهمه میخوان پز بدن ک طرف ببین چ چیزیه ولی ایا این خوبه اگه اخلاق نداشته باشه ایا بازم قد برلشون مهمه ؟ازنظرمن فقط ارامش دوست داشتن مهمه ن چیزی دیگه اونایم ک قد براشون مهمه برن پس باادامای قد بلندببینن بازم از نظر خودشون راضی هستن همه چی واسشون اوکی هست یا نه

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز چیزی که خیلی مهمه اینه که در زندگی ارامش داشته باشید و این آرامش رو شما با شریک زندگیتون بدست میارید که شمارو همینطور که هستید بپذیره
      به خدا توکل کنید و تفکرتون رو مثبت کنید هر چند سخت باشه … چون کسی از فردای خودش خبر نداره

      پاسخ
  12. دل شکسته
    دل شکسته گفته:

    سلام،دختری هستم۲۷ساله دانشجوکارشناسی نقاشی و اوقات روز پیش دوستم اموزشگاه نقاشی همکارش هستم،الان جامعه ما شده فقط ظاهر نمیدونم اینقدر همه چیشون کامله ک فقط قد براشون مهم شده من خودم ۱۴۰قدم زیاد خواسگارنداشتم بخاطر قدرم خوداشون مشکل نداشتن اما خانوادهاشون مشکل داشتن از نظرمالی مشکلی نداریماین مسله برای خیلی مهم شده خواهرکوچیکم ازمن تقریبا بلندتره ازدواج کرده و این بیشترمنو ناراحت کردتمام دخترای فامیل از من کوچیکترازدواج کردن والین موضوع خیلی ناراحتم کرده در حال حاظر با اقای اشناهستم ک ۷ساله در ارتباط هستیم فقط تلفنی ایشون سال اول اشنای در مورد من ب خانوادشون گفته ولی بخاطر قدمن قبول نکردن خودش مشکلی نداشت ولی الان بعد۷سال خس میکنم این موضوع براش مهم شده،من خیلی بهش علاقه دارم و وقتی احساسم میگم رفتارش سرد میشه این موضوع خیلی اذیتم میکنه بارها بارها ب لین فکربودم ک از این زندگی خودم خلاص کنم شاید اون موقه احساس منو باورش بشه،دیگه از همه چی خسته شدم،ن هدفی دارم ن انگیزه،هیچی برام خوشایند نیس دنیای الان شده ظاهر وپول
    اون اقایون و خانمهای قد و پول برالشون مهمه ب نظرتون واقعا باهاشون خوشبختین؟اون اقایونی خیلی قد برلشون مهمه یاخانمها اینقدر مهمه براتون،یعنی اگه باکسی ک از نتظر قدی بهتون بخوره واقعا خوشبختین هیچی از زندگکی کم ندارین ک فقط مسله قد بود؟شمابایه زیبای خفته ازدواج کن اما اخلاقش مثل سگ باشه ایا خوبه واسه اونای ک ظاهر قد براشون مهمه
    اعتقاد من اینکه مهمترین اصل زندگی دو طرف عشو علاقه و تفاهم وقتی همو واقعا دوست داشته باشن هیچی مانعشون نیس حتی بدترین چیزها ک واسه بعضیا مهم اگه عشق باشه دوست داشتن باشه وقتی یه مشکل پیش میاد این دوست داشتن علاقه مانع مشکلشون نمیشه و باعث فراموش شدن مشکله فقط باید عشق واقعی باشه اگه دروغ تظاهر باشه اون دیگه عشق نیس داغون شدن طرفینه
    ای کاش تواین دنیای بی رحم فقط علاقه دوست داشتن و ارامش مهم بود برای همه ن قد و ظاهر یا پول
    …………..

    پاسخ
    • بنده خدا
      بنده خدا گفته:

      سلام.منم یک خانمی در بستگانم هست که هم قد شماست با اینکه موقعیت اجتماعی و شغلی و مالی خوبی داره اما خواستگار نداشته.

      پاسخ
    • زیبا
      زیبا گفته:

      عزیزم خودتو ناراحت نکن.غصه این دنیارو نخور.خدا خودش اون بالا نشسته داره هممونو میبینه.بهت پیشنهاد میکنم برای اینکه آروم بشی با خدا خلوت کنی و سر نماز زیاد باهاش رازو نیاز کنی.باور کن اگه از ته دل واقعا از ته دل به خدا توکل کنی هیچ چیز غیر ممکنی تو این دنیا وجود نداره.من این تجربه رو داشتم که دارم بهت میگم.پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنی به شرطی که ایمان و باور قلبی داشته باشی.

      پاسخ
      • دل شکسته
        دل شکسته گفته:

        من دیگه به هیچی ایمان نداره به اندازه کافی هرچی داشتم بس دیگه نتیحه نداشت جای مادیگه تواین دنیانیست

  13. ناشناس
    ناشناس گفته:

    دختری هستم با قد ۱۷۰ و شوهرم قدش ۱۶۵ است ۴ سال از ازدواجم میگذرد ولی با این موضوع هنوز کنار نیامده ام اقای دکتر تو رو خدا بگویید چه کنم؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز اگر زندگی خوبی دارید پس شاکر خداوند باشید و کمی به عروسی های خارجی ها هم نگاه کنید که با چه اختلاف قدهایی ازدواج میکنن و خوشحال و شاد هستند
      متاسفانه این مشکلات بیشتر در کشورهای جهان سوم نمود داره

      پاسخ
  14. س.م.ی.ر.ا
    س.م.ی.ر.ا گفته:

    این یه مساله ی سلیقه ایه، طرف مقابل اگه به دل بشینه دیگه مشکلی پیش نمیاد اما این که بعضیا میگن حالا همه ی مشکلات حل شده فقط مونده قد،یا این که میگن اصلا مهم نیست و از این حرفا باید بگم که شاید تو همچین موقعیتی قرار نگرفته باشن که کسی هم قد خودشون یا کوتاهتر بهشون پیشنهاد ازدواج داده باشه، چون وقتی ادم خودش تو این شرایط قرار میگیره واقعا تصمیم گیری سخت میشه.خدا همه رو ببخشه و به راه راست هدایت کنه.ان شاالله همه خوشبخت بشن

    پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *