اختلافات خانوادگی ناشی از دخالت های والدین

همواره شاهد بروز اختلافاتی سطحی بین زوجین به دلیل دخالت های بی جای والدینشان در مشکلات آنها بوده ایم و در ادامه دیده ایم که چگونه این اختلافات سطحی مبدل به مشکلات جدی بین آن ها شده است.

حجت‌الاسلام محمد شفیعی اظهار داشت: بیان اصولی آثار مخرب فرهنگ منحط غرب و پوچ بودن آن در پیشگیری از وقوع طلاق در جامعه بسیار مؤثر است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ غنی اسلام و ارزش‌های مرتبط با خانواده در اسلام در تقویت بنیان خانواده‌ها و جلوگیری از بروز اختلافات تاثیر بسزایی دارد.

رئیس شعبه هفتم دادگاه خانواده کرمان ابراز داشت: زوج‌ها باید قبل از ازدواج برای روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی مشترک آمادگی لازم را کسب کنند و بدانند که مشاجره‌ها و مشکلات زیادی در هر زندگی مشترک وجود دارد که باید با تعامل، همفکری و صبر برای رفع آنها تلاش کرد.

شفیعی بیان داشت: در برخی موارد زوج‌ها به‌ویژه خانم‌ها اعتقاد دارند که اگر مشکلات موجود را با همسر خود در میان بگذارند، سبب به هم خوردن یا تیره و تار شدن روابط میان آنها می‌شود که این مسئله صحیح نیست و مانند آن است که فرد برای جلوگیری از برخورد با صخره، قایق خود را واژگون کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد گفت‌و‌گو نکردن زوج‌ها با یکدیگر موجب آشفته شدن زندگی می‌شود، تصریح کرد: در هنگام صحبت با همسر خود درباره مشکلات موجود باید با صبر از پرداختن به مسایل جزئی و مسایلی که در گذشته ایجاد و برطرف شده خودداری و به جای آن به موضوع اصلی مشاجره و راهکارهای رفع آن توجه شود.

برای دیدن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به مرکز مشاوره ازدواج رجوع کنید

 

منبع:مقالات کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *