دفاتر ازدواج اینبار در دانشگاه ها

ازدواج های زودتر از موعد عاملی برای طلاق

یکی از برترین جامع شناس های کشور با مطرح کردن بخحثی با عنوان ازدواج های زودرس و بیان اینکه آمار دقیقی از آن در دسترس نیست گفت ازدواج های زودهنگام در جامعه رو به افزایش است

به گزارش عصرامروز، مرتضی پدریان در گفت‌وگو با ایسنا منطقه اصفهان، با اشاره به افراط و تفریط جامعه در خصوص ازدواج اظهار کرد: جامعه در خصوص مسئله ازدواج به دو دسته تقسیم می‌شود‌، گروهی که به ازدواج‌ در سنین بالاتر از ۲۸ سال گرایش دارند و دسته دیگر ترجیح می‌دهند فرزندان دختر خود در سنین بین ۱۳ تا ۱۴ سال ازدواج کنند.

وی با بیان اینکه سه عامل در ازدواج‌های زودرس دخیل است، گفت: یکی از این عوامل ترس خانواده‌ها از افزایش سن دختران است،‌ در تفکر رایج در این خانواده سن مناسب ازدواج ۲۲ تا ۲۵ سال است و گمان می‌کنند با افزایش سن دختر فراهم شدن فرصت ازدواج برای فرزندانشان دشوار می‌شود به همین دلیل به ازدواج دخترانشان در سن پایین مبادرت می ورزند.

این جامعه شناس ادامه داد: دومین عامل قابل بررسی در ازدواج‌های زودرس روحیه مرد سالاری در برخی از مردان است که موجب می‌شود این افراد به ازدواج با دختران در سن پایین تاکید کنند زیرا می‌خواهند پرورش شخصیت همسرشان در اختیار خودشان باشد. پدریان با بیان اینکه بلوغ زود رس سومین عامل ازدواج زودرس است،‌ ادامه داد: گسترش ارتباط رسانه‌ای و در دسترس بودن این ارتباط برای تمام اقشار موجب بلوغ زودرس و نیاز به ازدواج دختران در سن ۱۳-۱۴ سالگی می‌شود.

او با بیان اینکه هیچگونه منع قانونی برای ازدواج های زودرس نیست ادامه داد درست است قوانین این امر را منع نکرده است اما همانطور که قوانین منع مصرف مواد مخدر نتوانسته مانع مصرف مواد مخدر در جامعه شود،‌ قانون موجود هم نمی‌تواند مانع انجام این ازدواج‌ها شود.

ازدواج‌های زود هنگام در حال افزایش است
این جامعه شناس با بیان اینکه آمار دقیقی از ازدواج‌های زودرس وجود ندارد، گفت: این ازدواج‌ها به صورت قانونی ثبت نمی‌شوند و آمارهای موجود در این زمینه غیرواقعی است اما موضوع مهم افزایش تعداد ازدواج‌های زود هنگام در جامعه است.

پدریان با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما فرهنگ شهرنشینی حتی در کلان شهرهای وجود ندارد و عمدتاً شهرها از لحاظ فرهنگی در حد روستاها هستند، گفت: حتی در تهران هم شاهد پدیده ازدواج‌های زود هنگام هستیم. وی علت غالب ازدواج‌های زود هنگام را مشکلات فرهنگی عنوان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی در رده دوم بروز چنین ازدواج هایی قرار دارد.

این جامعه شناس یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه را ازدواج‌های زودرس عنوان کرد و افزود در این نوع ازدواج ها افراد از روی احساس خود تصمیم گرفته و فکر و عقل جایی در این تصمیم ندارند بنا براین با بزرگتر شدن زوجین اختلافات اوج گرفته و احتمال طلاق بسیار است.

برای دیدن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به مرکز مشاوره ازدواج رجوع کنید

منبع:مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *