اصلی ترین دگرگونی در ساختار کمیته امداد مدد کاری خانواده است

اصلی ترین دگرگونی در ساختار کمیته امداد مدد کاری خانواده است

در پی بررسی های گوناگون معاون این کمیته طرح تغییر ساختار را طرحی لازم در جهت وجود مدد کار خانواده دانست.و اظهار کرد: کمیته‏ امداد به خاطر موثر بودن در دوره تحولی، اقدام به بعضی دگرگونی‌ها در ساختار و خدمات خود کرده است و امروزه حوزه تخصصی مددکاری خانواده مسئولیت شناسایی و ارجاع کل افراد خانواده را به عهده دارد.

ذوالفقاری در همایش مشاوران، مددکاران و مبلغان دینی کمیته امداد، اظهار کرد: فضای امروز جامعه و گروه هدف ما کاملا متفاوت با دوره‏‌های قبل است و تمام دگرگونی‏‌های این فضا توسط کمیته امداد با دقت علمی اثربخش می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه گستره مددجویی کمیته‏ امداد از کودک یک ساله تا فرد سالخورده ۹۰ ساله یا از بی‏سواد تا دانشجوی دکترا و شهری و روستایی را شامل می‌شود،‌ بیان کرد: کمیته‏ امداد گرچه مسئول برخورد با کل فقر نیست اما حداقل مسئول بخشی از فقر و ساماندهی آن است و در ارائه بهتر خدمت به مددجویان تمام تلاش خود را می‏‌کند.

ذوالفقاری در ادامه اساس کار مددکاری خانواده را توانمندسازی افراد خانواده عنوان کرد، به این گونه که افراد بیکار و بیسواد را شناسایی کرده و به تبع از داخل خانواده کار را به مسئولان مربوطه ارجاع می‏‌دهد و در نهایت به کمک مددکار خانواده می‏توان امکانات را جذب و از توان جامعه و دستگاه‏‌ها برای رفع مشکلات خانواده استفاده کرد.

معاون حمایتی کمیته امداد با بیان اینکه آشنایی با بعضی از آسیب‏‌های اجتماعی مهمترین فعالیت مددکار خانواده است، گفت: بررسی محتوایی مشکلات دختران بازمانده از ازدواج، اعتیاد، طلاق و آماده شدن برای شناورسازی فقر از دیگر وظایف مددکاران امداد است.

وی ادانمه داد: بحث نرم‏ افزاری شدن خدمات کمیته امداد که امکانات مختلفی دارد و فعالیت‏‌های صورت گرفته در امداد هر استان توسط بالاترین مقام رصد می‏‌شود که شامل رصد خدمات، پیگیری مدت حمایت و همچنین امکان ارزیابی مددکاران است.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه توانمندسازی در کمیته امداد زمانی صورت می‏‌گیرد که مددجو تمام توانش را برای حل مشکل بکار گیرد و سازمان هم با حمایت سرمایه‏‌ای سعی کند که خوداتکایی در خانواده‏‌ها صورت گیرد خاطر نشان کرد: غیر از ناتوانان و مددجویان بیمار باید همه خانواده‏ها را درگیر توانمندسازی کنیم و جلوی رسوب مددجویان را بگیریم.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:مرکزمشاوره.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *