اعتیاد پدر عامل بدبختی دختر

اعتیاد پدر عامل بدبختی دختر

می گویند که اعتیاد بلای خانمان سوز است اما واقعاً اعتیاد فقط برای خود شخص مضر است؟

خیر اعتیاد بیماری است که بیشتر از اینکه خود فرد مبتلا را مورد آزا و اذیت قرار دهد، اطرافیان را درگیر مسئله کرده و زندگی را برای آنان غیر ممکن می سازد. چه مرد معتاد باشد چه زن. چه پدر معتاد باشد چه مادر و چه فرزند همه و همه درگیر خواهند بود.

بسیارند پدرانی که برای تهیه وسائل اعتیاد خود، زندگب دختر خود را به باد داده و او را فروخته و یا در اختیار کسی قرار می دهد که قرار است بساط اعتیاد را درست کند. آیا واقعاً می توان نام پدر را برای آنان در نظر گرفت؟

کارشناسان بحث ازدواج و طلاق طی تحقیقاتی که داشته اند ، اکثر ازدواج هایی که در طبقه فقیر جامعه صورت می گیدر بر سر مسائل مالی بوده و در واقع می توان نام مبادله را بر آن نهاد. پدر خانواده در قبال پول حاضر است بدون هیچ گونه تحقیقی دختر خود، تمام سرمایه خود را به فردی بسپارد که اصلاً از گذشته و آینده وی اطلاعاتی در دسرس نیست! چه بسا اگر پدر معتاد بوده و دختر خود را برای به دست آوردن مواد مخدر فروخته باشد، فردی که با دختر وی ازدواج می کند به احتمال زیاد معتاد بوده و زندگی آن دختر خراب شده و از بین می رود.

بهترین کار برای این خانواده ها مشاوره با مشاورانی در این زمینه بوده و همچنین حرکتی مثبت در جهت ترک اعتیاد.

منبع:مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

 

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

11 پاسخ
  1. hasan-s
    hasan-s گفته:

    سلام بنده به تازگی با دختری آشنا شدم که میخوام در صورت نتیجه گیری باهاش ازدواج کنم ولی مشکلی که هست اینه که دختر خیلی خوب نشون میده طرز فکرش و خواسته هاش با من برابره و از لحاظ مادی و معنوی و تیپ و ظاهرشم خیلی خوبه ولی مشکل خانواده ودر حقیقت پدرش هست که فد بسیار مشروب خواری هست و دائما در حال مستی می باشد و در کل خانواده متوسطی دارن آیا به نظر شما من باید در این مورد چطور تصمیم بگیرم.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      شما به معیارهای خودتون رجوع کنید … اگر رفتار ایشون و یا خانواده اش با معیارهای شما تفاوت داشته باشه نباید از این زندگی انتظار معجزه داشت

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام .شما باید بدانید که مساله ازدواج یعنی نگاه همه جانبه خب رفتار پدر ایشون ربطی به دخترشون نداره و گناه پدر پای دختر نیست ولی اینکه شما بعدا به عنوان پدر همسر قرا ره ایشون رو معرفی کنید .رفت و امد کنید و باقی مسائل پس اهمیت دارد که بدانید چقدر انتخاب شما درست است .مهم پذیرش شماست و البته خانواده شما و اینکه بعدا این خانم در زندگی شما به خاطر رفتار پدرش مواخذه نشود .با شناختی که از خودتون شخصبت ملاک ها و حتی خط قرمزهای زندگیتون دارید پیش بروید و تصمیم بگیرید .در نهایت امیدوارم خوشبخت و عاقبت به خیر شوید .

      پاسخ
  2. poke
    poke گفته:

    سلام پسری مذهبی هستم و در خانوده ای مذهبی بزرگ شدم و مهم ترین چیزی که از همسرم می خوام ایمانه .اخیرا با واسطه یکی از آشنا شدیم که طبق چیرهای که فهمیدیم دختر خانم با ایمان هستند.خانواده مادری ایشون م از نظر مذهبی از ما بهتر به نظر می رسند.ولی متوجه شدیم که متاسفانه پدر ایشون تا حدودی اعتیاد دارند و تا چند سال قبل هم کامل نماز نمی خواندند.خانواده پدر ایشون هم زیاد مذهبی نیستند.با این وجود نمی دونم مراحل خواستگاری و تحقیق رو ادامه بدم یا منصرف بشم.این مورد چقدر میتونه توی زندگی مشترک تاثیر داشته باشه؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      خب وقتی با هیچ کدام از معیارها زندگی شما همخوانی نداره چطور میخوایت ادامه بدید ؟
      بهتره در همین مرحله کات کنید تا بیشتر وارد وابستگی و سختیهای رابطه عاطفی نشدید

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      اگر فکر می کنید این دختر خانم تدین دارند و مادر ایشون هم فرد مقیدی هستند پس تربیت این مادر موثر بوده است ضمن اینکه پدر ایشون مشکل دارند دلیل برای عدم پیگیری شما نمی شود شما که همه شرایط را نمی دانید و خبر ندارید و نمی توانید قضاوتی داشته باشید .درسته بعدا با این خانواده قرار است تعامل کنید ولی به هر حال شاید پدر ایشون فرد درستی باشند منظورم درک و شعور است و اینکه برای فرزندانشون دریغی نداشتند در هیچ زمینه ای .خب شرایطی افراد را به سمت اعتبادمی کشد به هر حال هیچ خانواده ای بدون نقص نیست اگر این دختر خانم خودش فرد ارزشمندی برای ادامه زندگی است و ایشون رو به هر لحاظ قبول دارید خب بدونید قراره با ابشون زندگی کنید نه پدر و مادر شون ولی اگر قراره بعدا با ایجاد مشکلات زندگی به ایشون مساله پدرشون رو یاداور شوید همین ابتدا پیگری نکنید بهتر است .امیدوارم تصمیم درستی بگیرید و خوشبخت باشید

      پاسخ
  3. نامبر وان
    نامبر وان گفته:

    با سلام
    دختری تحصیلکرده و شاغل هستم.به تازگی با آقایی که ایشان دارای موقعیت علمی و اجتماعی خوبی هستند جهت آشنایی بیشتر برای ازدواج بدون اطلاع خانواده ها در ارتباط هستتم.مشکل بنده برادر معتادم است.نگران این هستم که این آقا بعد از اینکه جریان برادرم را متوجه شود.به طور کلی منصرف شود.چند خواستگار دیگر هم با موقعیت خوب داشتم که پس از دیدن برادرم منصرف شدند.خواهش میکنم راهنمایی کنید که چکار کنم؟ضمنا هیچ راهی برای درمان برادرم وجود ندارد.جون ایشان به هیچ عنوانی تمایلی برای ترک ندارد.

    ممنون از لطف شما

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      درسته برای افراد شرایط خانوادگی مهم است و خب من بهشون حق میدم چون دید افراد نسبت به این مساله منفی است ولی یادتون باشه گناه ایشون به پای شما نوشته نخواهد شد .و اینکه اگر این فرد شما رو بپذیرند اینکه بخواهند به خاطر برادرتون شما رو رد کنند بهتره همون ابتدا بدونند و ادامه ندید و این فرد اگر هم ازدواج صورت بگیرید هر بحثی بین شما باشد که بین همه زن و شهر خا همیشه مباحث و مشکلاتی وجود دارد مدام می خواهد این مساله را یاداور شود .پس بهتره خودتون کم کم به ایشون بگید تا این رو مبنی بر صداقت شما بدانند تا اگر به این خاطر قرار است ادامه ندهند وابستگی عاطفی بیشتری اتفاق نیفتد .و برای شما مشکل روحی اتفاق نیفتد .امیدوارم تصمیم درستی بگیرید و خوشبخت باشید .بهتره فردی شما رو به خاطر خودتون انتخاب کند .این نکته را در نظر بگیرید .

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      خب این بستگی به شما داره که چطور به طرف مقابلتون اطمینان بدید برادر شما مزاحم زندگی شما نخواهد شد و توصیه دوم اینکه لازمه در این خصوص مشاوره ای حضوری هم داشته باشید
      دختران و پسران زیادی هستند که احساس می کنند خانواده شان در جریان ازدواج باری روی دوششان هستند و مایه سرشکستگی شان شده اند. داشتن پدر معتاد، برادر خلافکار، والدینی که همیشه اختلاف دارند، زندان بودن یکی از اعضای خانواده و هزار و یک مشکل دیگر می تواند واقعا روی آینده ازدواج یک جوان تاثیر بگذارد. اگر شما هم جزو یکی از این افراد هستید، بد نیست چند نکته مهم را درباره ازدواج تان بدانید.

      – اگر یکی از والدین یا هر دوی آن ها اعتیاد دارند بدانید مادامی که فرد موفق به ترک نشده است و اقدامات شما و دیگر اعضا در ترک دادن وی ثمری نداشته است برای شما بهتر است که در صورت وجود موقعیتی مناسب تصمیم به امر ازدواج بگیرید، اما آگاه باشید فرد نامناسب را به عنوان راه فرار انتخاب نکنید تا پشیمان نشوید.

      – اگر احساس می کنید سایه بدنامی اعتیاد، انحراف اخلاقی، بزهکاری یا حبس والدین تان زندگی حال و آینده شما را تهدید می کند بهتر است برای آنکه به طرف مقابل تان اطمینان دهید که شخصیت شما جدا از فضای حاکم بر خانواده تان است، توانایی های فردی خود را افزایش دهید، به دنبال وجهه ی اجتماعی مثبتی برای خود در جامعه باشید و در یک کلام شخصیتی قوی، جدا از خانواده برای خود ترسیم کنید.

      – تلاش خود را به کار برید تا فردی که دچار اعتیاد شده است را به سمت ترک و بهبودی سوق دهید. حتی اگر برای اینکار ازدواج شما به تعویق افتد ارزشش را دارد، چون شما با داشتن یک خانواده سالم، مقبول ترید تا خانواده ای که دچار اعتیاد است.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

      پاسخ
  4. yekketaz
    yekketaz گفته:

    با سلام.ازدواج با دختری که خانواده اش به دلیل اقتصادی و اعتیاد در حال فروپاشی است مستلزم داشتن چه نکات و تذکرات و هشدارهایی است که می توانید برای اینحانب ارائه نمایید؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      وقتی قرار است وارد خانواده ای اینچنین شوید باید بدانید اعتیاد پدر یعنی وابستگی عاطفی اون دختربه پدر کم بوده یا اصلا وجود نداشته است پس در زندگی به دنبال تکیه گاه است و این خودش یعنی حساسیت هایی به طرف مقابل و رفتارهایش خواهد داشت و انتظار دارد همه محبت را همسرش جبران کند و شرایط عاطفی مناسبی داشته باشید .چون ممکنه اعتیاد باعث فحاشی هایی در منزل شده باشد خ ممکنه به لحاظ فرهنگی در سطح پایین تری قرار بگیرد و اینکه شاهد نزاع و درگیری خانواده بودن تحمل پذیری کمتری را ممکن است برای فرد ایجاد کند و سریع تر عصبی شود .نداشتن پشتوانه اقتصادی و سایر مشکلات باعث توقعاتی از همسر اینده می شود .و ممکنه همیشه بخواهد به گونه ای متفاوت عمل کند و بهتر از ان پیزی که بوده نشان دهد .مشکلات در تصمیم گیری نداشتن اعتما د به نفس و دوسوگرایی در رفتارها ممکن است بارز باشد و البته همه در حد احتمال است و ممکنه طرف مقابل با پشت کار و همت خودش درگیر هیچ کدام از این مسائل نباشد و فردی مستقل و خود ساخته بزرگ شود و شخصیت مناسبی هم داشته باشد .چون هیچ چیز قطعی نیست و بهتره حتما با تعداد جلسات بیشتر و کمک از مشاور در مورد چنین فردی به قطعیت رسید .ضمن اینکه اعتیاد وسایر مسائل در زندگی ی دختر او را محکوم به داشتن زندگی ناسالم نخواهد کرد و این افراد هم مانند بقیه حق داشتن زندگی خوب و سالم را دارند
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *