تاثیر مشاوره قبل از ازدواج بر ازدواج موفق چقدر است؟ پیشگیری، ثبات و آرامش را به رابطه وارد می کنیم و از مشکلات و چالش های رابطه کاسته می شود.

۹تاثیر مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج نوعی درمانی است که به زوج ها کمک می کند تا برای ازدواج آماده شوند. آمادگی برای ازدواج بیشتر از برنامه ریزی برای یک مراسم است. بیش از هر چیز مستلزم ایجاد پایه های محکمی است که در آن رابطه پایدار باشد.

۱-پیشگیری زودهنگام مهم است

پیشگیری زودهنگام مهم است زیرا خطر طلاق در مراحل اولیه ازدواج بیشتر است. در مواقعی که تقریباً ۵۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود و تقریباً ۱۵ درصد از زوج‌هایی که با هم باقی می‌مانند، رابطه خود را به عنوان نامطلوب طبقه‌بندی می‌کنند، بسیاری از آنها برای به دست آوردن منابع، فرآیند مشاوره قبل از ازدواج (یا قبل از زندگی) را انتخاب می‌کنند. به آنها کمک کنید تا تعهد خود را انجام دهند.

۲-ثبات رابطه

پایه ای از رضایت و ثبات را فراهم می کند و می تواند به هر یک از همسران کمک کند تا به پتانسیل های خود دست یابند و آنها را توسعه دهند. زمانی که چیزهای خارج از رابطه به خوبی پیش نمی روند، زندگی به عنوان یک زوج باعث آرامش می شود. به همین ترتیب، روابط منبع بزرگی برای رضایت، رضایت عاطفی و حمایت هستند.

۳-جلوگیری از بروز مشکلات

به همین دلیل است که زوج‌هایی که به دنبال مشاوره قبل از ازدواج هستند، کسانی هستند که می‌خواهند از مشکلات آینده جلوگیری کنند و مایلند قبل از وارد شدن به یک تعهد طولانی‌مدت برای اطمینان از سازگاری مناسب هر کاری انجام دهند. 

این افراد از عواقب طلاق یا جدایی می‌دانند: هزینه‌های گزاف قانونی، نقل مکان، نگرانی‌های مربوط به حضانت، تأثیرات منفی احتمالی بر زندگی خانوادگی و درد یک رویا شکسته.

۴-ایجاد رابطه قوی

مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا یک رابطه قوی و سالم داشته باشید و همچنین به شما کمک می کند تا نقاط ضعفی را که می تواند به مشکلات بزرگ تری در طول ازدواج تبدیل شود، شناسایی کنید. 

به همین دلیل است که برخی از روانشناسان قبل از انجام مراسم بر اهمیت و تاثیر مشاوره قبل از ازدواج تاکید دارند.

۵-شناخت بیشتر

برخی از موضوعاتی که در این فرآیند به آنها پرداخته می شود عبارتند از: شکل موثر ارتباط، باورها و ارزش ها، ویژگی های شخصیتی، نقش در ازدواج، صمیمیت و تمایلات جنسی، سبک های فرزندپروری و تنظیم خانواده، روابط خانوادگی، تصمیم گیری، مدیریت شجاعت، حواس پرتی. ، بین دیگران.

۶-شناخت جنسی

به یاد داشته باشید که وقتی ادراکات با جاذبه فیزیکی، توهم رابطه و میل جنسی تیره می شود، برخی از افراد ممکن است جنبه های مهم شریک انتخابی خود را از دست بدهند. به خاطر داشته باشید که شما و شریک زندگی تان ارزش ها، نظرات و تاریخچه خود را به رابطه وارد خواهید کرد. 

۷-بررسی میزان سازگاری

همسران همیشه در این جنبه ها سازگار نخواهند بود. علاوه بر این، بسیاری از افراد با این باور که ازدواج نیازهای عاطفی، جنسی، اجتماعی و مالی آنها را برآورده می کند وارد یک رابطه می شوند. همیشه اینطور نخواهد بود. با بحث در مورد انتظارات متقابل در طول فرآیند مشاوره قبل از ازدواج، شما و شریک زندگیتان می توانید در آینده یکدیگر را بهتر درک کنید و نگرش مثبتی نسبت به خدمات درمانی ایجاد کنید، که ممکن است در طول رابطه مورد نیاز باشد.

۸-ایجاد رابطه بلند مدت

سپس می توانیم بگوییم که یک فرآیند مشاوره قبل از ازدواج به آنها کمک می کند تا برای زندگی به عنوان یک زوج آماده شوند و به آنها در گرفتن یکی از مهمترین تصمیمات زندگی کمک می کند: تعهد طولانی مدت به یک انسان دیگر.

۹- شناسایی اختلالات روان پیش از ورود به رابطه

با اختلالات روان وارد رابطه نشوید و گر نه رابطه شما همیشه توفانی خواهد بود. ما این اختلالات را شناسایی کرده و پیش از ورود به رابطه به درمان آن ها می پردازیم.

مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است

این زوج برای ۶-۸ جلسه مشاوره ۱ ساعته با روانشناس ملاقات می کنند. ممکن است برخی جلسات مشاوره اضافی توصیه شود. قرار ملاقات ها ممکن است در یک زمان مناسب برنامه ریزی شود.

در جلسه ابتدایی باید آزمون ها و تست های تشخیص شخصیت و اختلالات داده شود تا مشاور بتواند بهتر به شما کمک کند.

فایده مشاوره قبل از ازدواج

بیش از ۲۳ مطالعه علمی از اثربخشی یک فرآیند مشاوره قبل از ازدواج برای جلوگیری از ازدواج های عجولانه حمایت می کند.

همین بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که زوج‌هایی که به طور متوسط ​​در برنامه‌های آموزش قبل از ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج شرکت می‌کنند، در مقایسه با سایر زوج‌هایی که این فرآیندها را طی نکرده‌اند، رابطه قوی‌تر و محکم‌تری دارند.

این زوج به جای فرآیند کنترل آسیب به دنبال شرایط نامطلوب در رابطه، درگیر کارهای درمانی محرمانه، معنادار و پیشگیرانه خواهند بود.

  • زن و شوهر از تأثیر عمیقی که ازدواج یا زندگی مشترک بر جنبه‌های مختلف زندگی آنها و چالش‌هایی که احتمالاً با آن‌ها روبرو خواهند شد، آگاه خواهند شد.
  • زن و شوهر در مورد آمادگی عاطفی برای ازدواج یا زندگی مشترک فکر می کنند.
  • زن و شوهر قادر خواهند بود با توجه به رابطه احتمالی، وضعیت شخصی و بین فردی خود را با وضوح بیشتری بازتاب دهند.

بسیاری از زوج ها متقاعد شده اند که فرآیند مشاوره قبل از ازدواج غنی تر است و در نهایت بسیار ارزان تر از طلاق احتمالی یا حتی ارزان تر از مراسم عروسی است.

 اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ایران برای جبران آسیب های اجتماعی و افزایش طلاق به فکر این کاهش واقعیت تلخ باید بپردازد.

برای حمایت کردن از خانواده ها در کنار دادگاه مشاوره مورد نیاز است، مشورت کردن و مشاوره خوب از آغاز زندگی  با افراد مورد صلاحیت تا آخر عمر باید همراه فرد باشد .

اما تصمیم استرس زا طلاق و دل سرد شدن از زندگی مشترک احتیاج به مشاوره و درمان خانواده دارد. که در این امر مرکز مشاوره خوب مراجعه کنید.

پازل زندگی

باید با به وجود آوردن ظرفیت لازم برای تحت پوشش گرفتن خانواده ها از لحاظ نیروی کار توانا مورد استفاده قرار دهیم و تجهیزات ضروری را به درستی ارزیابی کنیم.  زندگی موفق استفاده از مشاوره قبل از ازدواج می تواند سرآغاز زندگی جدیدی را به افراد ببخشد

.

از مشکلات طلاق مثل پیامد جسمی و روحی زوجین ، مشکلات پول و ماهیت کودک تا حدودی کم شود.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

منبع: http://www.proparejas.com/