بیش فعالی و کم توجهی، دو بیماری نهان در فرزندانمان

بیش فعالی و کم توجهی، دو بیماری نهان در فرزندانمان

بسیاری از کودکان مبتلا به کم توجهی و یا بیش فعالی هستند. تشخیص این بیماری به آن سادگی ها هم نیست اما می توان از والدین درخواست داشت تا تشخیص های اولیه را انجام داده و سپس این برچسب را بر فرزندان خود بزنند.

برخی از والدین به گوشه گیری و انزوا فرزند خود اهمیت نداده و می گویند که چه فرزند خوب و ساکتی را دارم! برخی دیگر به شیطنت های بیجا و فعالیت های بیش از حد فرزند خود اهمیت نداده و در پاسخ به سوال دیگران می گویند که بچه باید شیطنت کند!

اما این والدین نمی دانند که چه اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند. آنان با بی توجهی به مسائل مربوط به فرزند خود درواقع آن ها را با بیماریشان تنها گذاشته و برای درمان آن کاری را صورت نمی دهند.

طبق تحقیقات کارشناسان، می توان با در نظر گرفتن سن فرزندتان و سپس زیر نظر گرفتن رفتار وی در طی ۶ ماه گذشته و مقایسه آن با یک کودک نرمال تشخیص های ابتدایی در زمینه بیش فعالی و یا کم توجهی را داد البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که این روش بسیار پیش پا افتاده بوده و ملاک قطعی برای تشخیص نمی باشد. زیر نظر گرفتن فرزندتان شامل این است که ایا وی به جزئیات اطراف خود توجه می کند یا خیر و یا وی سریعاً عصبانی می شود و یا ساکت سات و یا در انجام تکالیف خود چگونه عمل میکند و از این قبیل سوالات.

پس از تشخیص این بیماری، با مراجعه به یک روانشناس و تحت نظر گرفتن فعالیت های کودکتان به صورت بسیار ساده و برنامه ریزی دقیق برای وی ، می توانید با این بیماری مقابله کرده و زندگی خوب را برای کودکتان رقم بزنید.

منبع: کودک و نوجوان

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *