ازدواجی که به وصال نرسیده و تاثیراتی که بر افراد دارد

خانواده ها هنوز هم قربانی قاتلی خاموش به نام طلاق می شوند

مشاوره ازدواج مرکز مشاوره ازدواج

عدم مهارت های زندگی و همسرداری مهمترین عامل طلاق عاطفی است.

 آمار دقیقی از طلاق عاطفی در کشور وجود ندارد

حجت‌الاسلام پوریانی اظهار کرد: آماری به طور دقیق در مورد طلاق عاطفی وجود ندارد ولی آنچه بیان می‌شود این است که میزان آن کمتر از طلاق قانونی نیست چون طلاق عاطفی در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد.

مدیر مرکز مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه طلاق عاطفی در سنین بالا نیز بیشتر دیده شده و معروف به یک نوع سندرم آشیانه خالی است، اظهار کرد: چون در این دوره  فرزندان یا ازدواج کردند و یا بیشتر بیرون از منزل بسر می‌برند طلاق عاطفی در این دوران بیشتر شکل می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه طلاق عاطفی مراحل مختلفی دارد افزود: مرحله اول طلاق عاطفی شامل سرزنش می‌شود و بیشتر از گذشته، حال و آینده همدیگر گله می‌کنند و یکدیگر را مقصر می‌دانند که در این صورت دچار افسردگی، ترس و ناراحتی می‌شوند.

وی مهم‌ترین علت طلاق عاطفی را نبود مهارت‌های زندگی و همسرداری عنوان کرد و افزود: هنوز مهارت های زندگی در جامعه ما نهادینه نشده و به عنوان یک ارزش دینی و اجتماعی درنیامده است که این امر نقش مهمی در پیشگیری از طلاق عاطفی دارد.

وی عدم گذشت و همچنین عدم در نظر گرفتن دیگری و بی مسئولیتی، خودخواهی‌ها، بی‌توجهی به سرنوشت همدیگر، افزایش توقعات فزاینده نسبت به یکدیگر، تنوع‌جویی و تنوع‌طلبی (به‌ویژه مردان)، بی‌توجهی به وظایف فردی و شخصی، ناتوانی در مهارت‌های زندگی، چشم‌وهم‌چشمی، شناخت ناصحیح و ناثواب از طرف مقابل و تجمل‌گرایی را از دیگر عوامل مهم طلاق عاطفی در جامعه برشمرد.

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

منبع:کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *