دانستنیهایی ضروری درمورد ازدواج پیش از انجام آن

در اینجا نکاتی را خواهیم گفت که به عنوان دانستنی های ضروری قبل از ازدواج از آنها یاد میکنند:

۱٫ به قصد اصلاح، درمان و یا هدایت با کسی ازدواج نکنید و فراموش نکنید ازدواج درمانگاه نیست! چشمتان را خوب باز کنید ببینید آیا با همین خواستگارتان بدون هیچ تغییر و اصلاحی در رفتارش، عقایدش، وضع علمی و مالی‌اش می توانید زندگی کنید یا نه؟ و بر مبنای همین الان، کاملا واقع بینانه، تصمیم بگیرید.

۲٫ از سر ترحم، کمک و دستگیری با کسی ازدواج نکنید!

۳٫ از سر طمع، تفاخر و پُز دادن و مشهور شدن، با کسی ازدواج نکنید.

۴٫ برای انتقام از دیگری، تسویه حساب، حالگیری و یا رقابت و کِنف کردن دیگری با کسی ازدواج نکنید! (متاسفانه زمینه بروز این جنس رفتارهای کودکانه کم نیست.)

۵٫ از سر عجز، فرار و یا با تئوری «از این ستون تا اون ستون فرجی است» ازدواج نکنید! (بلکه ابتدا با تدبیر و اعتماد به نفس مشکلتان را برطرف کنید و بعد روی ازدواج فکر کنید.)

۶٫ در امر ازدواج استخاره نکنید! و خوب است به خانواده مقابل هم در ابتدا این را تذکر بدهید. استخاره نباید جای فکر و مشورت و مسئولیت پذیری افراد را بگیرد. برای کارها از خدا خیر درخواست کنید و اگر کسی زیاد شک می کند بهتر است به مشاور مراجعه کند.در مقوله ازدواج به عنوان مهم ترین انتخاب باید با ملاک و معیار روشن یعنی شناخت و آشنایی، تدبیر و پختگی و مهمتر از همه، شناخت تکنیک های لازم انجام شود.

۷٫ قبل از انتخاب همسر خود خواه باشید (بعد از ازواج فداکار).

۸٫ قبل از انتخاب همسر، نسبت به همسر آینده بد بین با شید و سخت گیر (بعد از ازدواج خوش بین و آسان گیر).

۹٫ از ازدواج با افراد خرافاتی و دارای عقاید عجیب و غریب خود داری کنید.

۱۰٫ معمولا علاقه مندی های دخترخانم ها بی ثمر است و از عوامل موثر در کاهش  تدریجی شانس ازدواج آنان به شمار می آید.

۱۱٫ به علاقه مندی های پسران زیر ۲۰ سال اعتماد نکنید.

۱۲٫ پسر ها عجله نکنند و قبل ازفراهم شدن مقدمات ازدواج، شغل و سربازی (نه ثروت که ثروت اصلی اعتماد به نفس و توکل است) به ازدواج فکر نکنند.

۱۳٫ ازدواج قرص روانپزشکی نیست که مشکل شما را حل کند.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:مشاوره-ازواج.com

5 پاسخ
  1. عشق ابدی
    عشق ابدی گفته:

    خیلی ناراحتی و عصبی هستم.امروز فهمیدم خانوادم برای ازدواجم استخاره گرفتن و خیلی بد اومده و گویا قبلا هم پدرم استخاره گرفته بود وبد بود.با وجود علاقه زیادی که بهش دارم نمیدونم چیکار کنم.خانوادم مخالفن.؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      هیچ امام و پیامبری انجام کارشو با استخاره پیش نبرد … خصوصا در این موارد… استخاره دل شماست … اگر راضی به این وصلت باشید موفق خواهید شد البته بعد از شناخت کامل
      پس در این مورد فکرتونو مشغول نکنید … اگر به هم علاقه مند هستید اقدام کنید … بعد دوره نامزدی ۹ ماهه اییو حداقل برای شناخت کامل همراه با رفت و آمد خانواده ها بگذرونید و با مشاوره ای مناسب به این نتیجه برسید آیا مناسب هم هستید یا خیر ؟ و تمام این مسایل به دور از احساسات کور کننده است
      در این مورد با فردی قابل اعتماد در فامیل و خانواده مشورت کنید تا در این مورد وساطت کنن

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام از قدیم گفتند در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست چرا که تا وقتی که افراد عقل و منطق داشته باشند .ازدواج بحث یک عمر زندگی است قرار نیست راحت تصمیم بگیریم .ولی اگر موردی رو هم از همه نظر خوب دیدیم استخاره معنایی ندارد چون استخاره مکان و زمان مشخصی دارد فردی که استخاره می گیرد مهم است به هر حال نمی دانم شاید شرایط خانوادگی شما و یا هر چیزی دیگری با ایشون متفاوت بوده که این استخاره هم بهانه ای شده برای رد کردن ایشون ولی بهتر خانواتون بدونند اگر به هر لحاظی فرد مناسبی است .درست نیست راحت رد کنند .البته شاید مسائلی باشد که بی اطلاع هستیم و نمی شود راحت قضاوت کرد امیدوارم موفق باشید و خوشبخت .

      پاسخ
  2. question
    question گفته:

    با سلام
    میخواستم از خانمی که همکلاسی من بوده خواستگاری کنم در تحقیقات محدودی که انجام دادم و نظر دیگر دوستان مشکلی در رابطه با ایشان ندیدم.چند مرتبه با قرآن استخاره کردم که همه بد آمد و تاکید بر انجام ندادن بود.آیا باید با نتیجه استخاره اعتنا کنم یا خیر/؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز احتمالا این مطلب را شنیدید که می گویند در مورد ازدواج استخاره نگیرید چون درک و شناخت شما مهم است اگر نسبت به فردی شناختی را پیدا کردید که شما را برای ادامه دادن و خواستگاری رسمی راغب کرده است و فکر می کنید ملاک های شما را دارند استخاره نکنید ضمن اینکه در استخاره هم ساعت و وقت و فرد ش مهم است نه اینکه هر کدام از ما در هر شرایطی به نتیجه استخاره اکتفا کنیم و از انجام برخی اعمال باز بمانیم .و ممکنه بعدا از انجام ندادنش پشیمان شویم تا جایی که با عقل و منطق می توانید قضیه را پیش ببرید استخاره نگیرید .خودتون باید ببنید ایشون در مراحل رسمی تر فر ایده ال شما هستند یا خیر و یادتون باشه تا با فردی زیر یک سقف زندگی نکنید همه اخلاق و رفتار ها رو نخواهید فهمید حتی اگر مدت ها تحقیق کنید و پرس و جو صورت گیرد.در نهایت امیدوارم درست تصمیم بگیرید و خوشبخت باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *