سخت تر شدن ازدواج های امروزی و مشکلات آن

در حالی که در همه جا سخن از ایجاد شرایط ازدواج آسان جوانان است، اما موضوع ازدواج آسان و کم‌کردن هزینه های ازدواج تنها در قالب یک طرح و برنامه باقی مانده است  و اقدامی در اینباره صورت نگرفته است.

برنامه‌هایی برای ازدواج آسان و تحکیم خانواده از جمله برنامه‌هایی بود که در وزارت ورزش و جوانان مطرح شد تا با همکاری دفتر امور خانواده حوزه علمیه نهایی شود.

با وجود اینکه دولت دهم جای خود را به دولت یازدهم داد، اما این پیش‌نویس هیچگاه نهایی نشد و موضوع ازدواج آسان و کم‌کردن هزینه های ازدواج تنها در قاب یک طرح و برنامه باقی ماند. این در حالی است که بعضا در جامعه رفتارهایی اجتماعی مشاهده می‌کنیم که ناشی از همین عدم مناسب شدن شرایط ازدواج و پایین آمدن آمار ازدواج در کشور است.

جای تامل است که براساس آمار اعلام شده سازمان ثبت احوال، تعداد ازدواج‌های سال ۹۱ نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داشته که از مهمترین دلایل آن قطعا بالارفتن میزان تورم و هزینه های زندگی است. به گونه‌ای که جوانی که قصد تشکیل خانواده و ازدواج داشته باشد، با هزینه‌های سرسام‌آوری روبرو خواهد شد که ترجیحا عطای آن را به لقایش خواهد بخشید و قید تشکیل خانواده و عمل به سنت پیامبر را قطعا خواهد زد.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

منبع:ساینس دیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *