عشق را به زبان بیاورید

عشق را به زبان بیاورید

عشق را به زبان بیاورید

گاهی اوقات دست در دست هم قدم می‌زنید و گاهی وقت‌ها به سادگی و بی‌آلایش با هم صحبت می‌کنید؛ گاهی با هم به خرید می‌روید و گاهی اوقات در مورد مسائل مختلف مشورت می‌کنید، گاهی هم با هم بحث و دعوا می‌کنید، ولی بعضی وقت‌ها با نرمی صحبت می‌‌کنید و مشکلی ندارید. اگر تقریبا این موارد را موارد روزمره زندگی محسوب کنیم، پس تکلیف عشق چه می‌شود؟ چه وقت عشق را به زبان بیاوریم؟ چه موقع از عشق حرف بزنیم و مسائل عاشقی‌مان را به زبان بیاوریم؟ چه موقع به طرف مقابلمان بفهمانیم و ثابت کنیم که دوستش داریم و ابراز علاقه و محبت کنیم؟ مگر می‌شود از صبح تا شب به کار و فعالیت روزمره پرداخت و از عشق و مقوله عاشقی جدا بود؟ یعنی نیاز نیست گاهی اوقات برای این مسئله هم وقت بگذاریم و به آن بپردازیم و گاهاً به زبان بیاوریم و به همسرمان بگوییم که: «دوستت دارم و تنها به تو می‌اندیشم» و یا جمله‌های عاطفی و عاشقی دیگر؟

در نظر داشته باشید که نقاط ضعف و قوت شما و همسرتان مکمل یکدیگر است و همین مسائل است که شما را جذب یکدیگر می‌کند. اگر سری به کتابفروشی‌های سطح شهر بزنید، مشاهده می‌کنید که چقدر کتاب‌های روانشناسی عامه‌پسند در مورد ابراز داشتن عشق و محبت و تفاوت‌های بین زن و شوهر وجود دارد و می‌دانید که شمار این کتاب‌ها نیز بسیار بالاست و بسیاری از این کتاب‌ها چندین بار تجدید چاپ شده‌اند، ولی متاسفانه می‌بینیم که آمار طلاق بسیار روزافزون است و روز به روز هم بیشتر می‌شود و می‌توان گفت که یکی از دلایل اصلی که بسیاری از زوجین به مشکل برمی‌خورند، این است که آن‌ها نمی‌دانند که باید دست زندگی‌شان چکار کنند و یا چه موقع از چه جمله‌هایی استفاده کنند و حتی نمی‌دانند که ابتدایی‌ترین و اصولی‌ترین نکات در زندگی مشترک چیست.

در بسیاری از موارد دلایل اصلی طلاق این است که هنوز زن و مرد نمی‌دانند که باید به چه صورت به یکدیگر عشق و علاقه بورزند و نمی‌دانند که باید عشق و محبت را به زبان بیاورند و تصورشان این است که عشق و علاقه فقط با موارد همسرداری مثل آمیزش و یا همبستری و یا موارد اینچنینی صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که باید آنچه را که شما را نسبت به او همسرتان ناامید می‌کند، در خود بشناسید و بپذیرید آنچه را که در آن فراط کرده‌اید رها کنید، می‌توانید بسیاری از مواردی را که در آن کوتاهی کرده‌اید را با کوشش مجدد خود جبران کرده و از موارد مثبتی که در قبل استفاده نکرده‌اید، استفاده کنید.

گاهی اوقات زوجین سوال می‌کنند که مگر می‌توان عشق را به زبان آورد، عشق را باید کم‌کم و به مرور زمان در طول زندگی مشترک حس کرد و به آن رسید. در پاسخ این عزیزان باید گفت که بله، درست است که به مرور زمان عشق بیشتر و بیشتر می‌شود و خیلی بیشتر از قبل ثابت می‌شود، ولی به راحتی می‌توان عشق را به زبان آورد و با گفتن جمله‌های عاطفی و عاشقانه، آن‌ها را ثابت کرد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که تنها گفتن و بر زبان آوردن دوستت دارم و یا ابراز علاقه کافی نیست، بلکه باید در عمل نیز ثابت کرد. به چند طریق می‌توانیم به طرف مقابلمان ثابت کنیم که دوستش داریم و به او علاقه داریم. یکی از این موارد تکرار جمله‌های عاشقانه است، یعنی با زبان و به صورت خیلی ساده به طرف مقابلمان بگوییم: دوستت دارم. تکرار این جمله کوتاه می‌تواند به راحتی در فرد مقابل احساس دلگرمی و شادی کند و او را به زندگی با شما دلگرمتر کند. شاید به ظاهر تصور کنیم که مگر گفتن دوستت دارم می‌تواند بار این زندگی به این سختی را کم کند و از مشکلاتمان بکاهد؟

در جواب باید گفت: شاید با توجه با مشکلات روزمره و موارد گوناگون و سختی‌های زندگی مواجه باشید، ولی ایجاد دلگرمی و فضای شاد در بستر خانه و خانواده می‌تواند کمک‌های زیادی به شما بکند. یعنی با ابراز عشق و محبت و علاقه از طرف خودتان به فرد زندگی، می‌توانید مسیر زندگی را بهتر، آرام‌تر، مهربان‌تر و همراه با عشق پیش ببرید و با این کار حتی می‌توانید به خودتان نیز در رسیدن به آینده‌ای بهتر کمک کنید.

عشق را به زبان بیاورید

یکی دیگر از نکات مهمی که بارها به آن اشاره شده و شاید در بسیاری از مقالات دیگر خوانده‌ایم و در رسانه‌های مختلف نیز مشاهده کرده‌ایم، خریدن کادو است. خوب می‌دانید که با خریدن یک شاخه گل و یا یک وسیله هرچند کوچک که می‌دانید همسرتان به آن نیاز دارد، چقدر می‌تواند در ایجاد عشق و محبت و دلگرمی بیشتر در زندگی‌تان به شما کمک کند. متاسفانه بعضی از خانم‌ها تصور می‌کنند که خریدن حتما کادو باید از طفر شوهرشان باشد و آن‌ها نباید هیچ نقشی در زمینه ایفا کنند. برای کسب اطلاع بیشتر این دسته از خانم‌ها باید بگوییم که هیچ فرقی نمی‌کند که کادو از سمت مرد باشد یا زن، مهم این است که با این کارمان توانسته‌ایم به همسرمان ثابت کنیم که به یادش بوده‌ایم و به او علاقه داریم و با این کار می‌توانید روند زندگی خودتان را به سمت عشق و محبت بیشتری سوق دهیم و فضای عاطفی بیشتری در بستر خانواده‌تان ایجاد کنید. این دسته از خانم‌ها چرا فکر می‌کنند که محبت و یا ابراز داشتن آن حتما باید از سمت شوهر باشد و آن‌ها نباید هیچ نقشی در آن داشته باشند، در صورتی که خوب می‌دانیم مرد نیز همانند زن نیاز به محبت و عشق دارد.

هیچ‌گاه تکرار جمله‌های عاشقانه را فراموش نکنید و دائما به زبان بیاورید و به همسرتان ثابت کنید که بیش از آن چیزی که فکرش را بتواند بکند، دوستش دارید. گاهی اوقات خانم‌های خانه‌دار به این موضوع اشاره می‌کنند که ما در منزل کار می‌کنیم و هیچ شغل و درآمدی نداریم و نمی‌توانیم برای همسرمان کادو بخریم و یا او را غافلگیر کنیم. در جواب این دسته از خانم‌ها باید گفت مگر حتما شما باید کادوی گرانقیمت تهیه کنید و یا چیزی را بخرید که از عهده خرید شما خارج است؟ قطعا شما می‌توانید با خریدن حتی یک جوراب و یا یک پیراهن ساده، همسرتان را خوشحال کنید و او را به زندگی دلگرمتر کنید. این تصور را از خودتان دور کنید که چون زنی هستم خانه‌دار و بدون هیچ درآمدی از هیچ کجا، پس نمی‌توانم کادویی تهیه کنم تا بتوانم به همسرم ابراز محبت کنم.

نکته‌ای که حائز اهمیت است این که در بسیاری از موارد شما می‌توانید با ابراز محبت و ایجاد فضای عاطفی در بستر خانواده، کاری کنید که از خرید چندین کادو هم مهمتر است و با این کارتان خستگی را از تن همسرتان دور کنید و نظر او را بیشتر به سمت خودتان جلب کنید. پس زوجین در نظر داشته باشند که هر از چندگاهی با خرید کادو همدیگر را خوشحال کنند و با این کارشان دلگرمی و شادی را به زندگی مشترکشان تزریق کنند.

سعی کنید در زندگی مشترک هدفی را برای خودتان انتخاب کرده و حتما به آن هدف پایبند باشید. یکی از هدف‌هایی که خیلی در زندگی زوجین می‌تواند مورد انتخاب قرار گیرد و بسیار هم مثبت است، تربیت یک فرزند خوب است. یعنی می‌توانید از اوایل زندگی خود تصمیم بگیرید که به محض به دنیا آمدن اول فرزندتان، حتما او را باتربیت،‌ بااخلاق، مودب، پایبند به اصول دینی و… تربیت کنید. در زمانه‌ای که ما آن در حال زندگی هستیم، علاقه‌های بعضی از انسان‌ها به سمت لذت‌گرایی رفته و به همین خاطر فکر می‌کنند اگر فرزندی به دنیا بیاورند، حتما جلوی دست و پای آن‌ها را می‌گیرد و دیگر نمی‌توانند به لذت‌های خود بپردازند و فرزند آن‌ها مانع از لذت‌های آن‌ها می‌شود، ولی خود همین افراد بعد از گذشت چند سال دچار پوچی می‌شوند، زیرا داشتن فرزند، یکی از اهداف مهم زندگی است. به هر حال اگر می‌خواهید دچار روزمرگی نشوید و زندگی تا حدود زیادی برای شما تکراری نشود، بهتر است علایق مشترکتان را بشناسید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید تا زندگی‌تان حالت پوچی و یکرنگی به خود نگیرد و شما را از زندگی مشترک خسته نکند.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، قدم‌زدن و یادآوری از گذشته خودتان است. یعنی می‌توانید برای یک روز جمعه که هر دو در منزل هستید، تصمیم بگیرید که به فلان پارک بروید و با قدم‌زدن و صحبت از خاطرات گذشته و تصمیم برای آینده خودتان، خستگی طول هفته را از تنتان در بیاورید. همین قدم‌زدن ساده می‌تواند شما را از زندگی یکنواخت و ساده دور کرده و با قدم‌زدن در فضای سبز و محیط باز می‌توانید فکر خود را نیز باید کنید و برای آینده‌تان تصمیم مثبت بگیرید. به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه در هنگام قدم‌زدن به مسائل حاشیه‌ای و منفی فکر نکنید و در مورد این مسائل اصلا بحث نکنید. اگر قرار است که طول هفته را در محل کار حضور داشته باشید و عصر و یا شب به منزل برگردید و زمان کمی را در کنار هم باشید، پس سعی کنید هنگامی که برای قدم‌زدن به بیرون از منزل می‌روید، حتما از جملات عاشقانه و ابراز محبت نسبت به یکدیگر استفاده کنید تا هم از تفریحتان لذت ببرید و هم بتوانید برای خودتان ایجاد دلگرمی کنید. هیچ می‌دانید که حتی قدم‌زدن ساده در پارک و یا در خیابان‌هایی که خودتان آن را انتخاب می‌کنید می‌تواند چقدر در روحیه شما تاثیر مثبت بگذارد؟ همین قدم‌زدن ساده‌ای که چند دقیقه‌ای شما در پارک‌ها و یا فضای سبز انجام می‌دهید، تاثیر فراوانی در روحیه و فضای فکری شما می‌گذارد و می‌توانید با روحیه مضاعف برای روز بعدی آماده شوید تا بتوانید بهتر به زندگی‌تان بپردازید.

به یاد داشته باشید که هرگونه کاری که برای پیشرفت کار همسرتان از دست شما برمی‌آید، به وی ارائه دهید. گاهی می‌توانید از خود او بپرسید و کمک کنید تا مشکلات پیش رویش را بردارید، گاهی می‌توانید با توجه به اخلاقیات و تصورات ذهنی او، کمکش کنید تا مشکلاتش را حل کند، گاهی می‌توانید با کمک گرفتن از خواهر و یا مادر همسرتان، به همسرتان کمک کنید تا اگر مشکلی دارد، حل کند. به یاد داشته باشید اولین کسی که می‌تواند به صورت مستقیم و یا راحت به همسر شما کمک کند، خود شما هستید. یعنی شما هستید که می‌توانید بفهمید که مشکلش چیست، چرا در خود فرو رفته، چرا مایوس است و یا مشکلات زندگی او را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرده؛ یعنی شمایید که می‌توانید اولین و بهترین کمک برای همسرتان باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

بازدید: ۴۱۳۶۵۲

رتبه مقاله در گوگل:3.5-Stars

 

منبع:فارس پاتوق

 

مشاوره در برترین مراکز مشاوره مورد تایید کانون مشاوران ایران

مرکز مشاوره ازدواج