ما به جای من بعد از تشکیل خانواده

ما به جای من بعد از تشکیل خانواده

در زندگی زناشویی و به اصطلاح دو نفره، برخی رفتارها و حرف ها می تواند برداشت ها و معنا های مختلفی داشته باشد. بسیاری از جوانان باید این نکته را یاد بگیرند که چگونه با طرف مقابل رفتار کرده و آنطور که دوست دارند با خودشان در یک زندگی برخورد شود ، با دیگری هم برخورد کنند.

یکی از این رفتار ها تصمیمات و سخنان تکنفره و بدون در نظر گرفتن شریک زندگی خود است. جملاتی مانند من این تصمیم را گرفته ام و یا من فلان کار را کرده ام یا من برای زندگی کلی جون می کنم همه و همه معنا و تاثیرات بسیار بدی دارد و می تواند باعث بروز اختلافات زناشویی به خصوص آنان که به تازگی زندگی خود را آغاز کرده اند شود.

این من گفتن ها یعنی شما طرف مقابل را نادیده گرفته، بر سر او منت گذاشته و در واقع خود محوری را سر لوحه کار خود کرده اید. شما ازدواج کرده اید تا با هم باشیدو با هم زندگی کرده و در همه کار ها با هم تصمیم گرفته و عمل کنید دیگر دوران مجردی تمام شده و تصمیمات شما نمی تواند خودسرانه و خود محورانه باشد شما باید مشورت کرده و با هم تصمیم بگیرید.

در واقع دیگر منی وجود ندارد بلکه شما ما شده اید.

پس بهتر است برای داشتن یک زندگی خوب، حتی در بیان کار ها و سخنان خود که مربوط به زندگی می شود از کلمه ما استفاده کنید.

و در اصل به آن عمل کنید. عمل به این حرف یعنی که واقعاً دوتایی تصمیم گیری و مشورت کرده و کاری را انجام دهید. شما همسر هستید و برای هم زندگی می کنید.

پس ببینید جملاتی ما به این نتیجه رسیده ایم و یا عزیزم نظرت درباره فلان کار چیست و یا حتی ما تصمیم به فلان کار داریم، می تواند چه نتیجه خوبی در زندگی شما داشته باشد.

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *