چه چیزی ارامش همسران را برهم می زند؟

مخالفت با ازدواج دختر

زندگی قسمت مهمی به نام دوست داشتن دارد. عشق و علاقه به جنس مخالف و در واقع عاشق شدن موهبتی است که خداوند بزرگ در دل انسان ها نهادینه کرده تا در زمان مناسب پدیدار شود و طعم و رنگی نو به زندگی ببخشد. بسیاری از دختران و پسران به سبک ازدواج های امروزی بسیاری از مشکلات را تحمل کرده و سعی در حل کردن آنها دارند تا بتوانند با عشقی که به م دارند در کنار هم زندگی کنند و لذت زیبایی زندگی را بچشند اما در این میان یکی از مشکلات عدیده ای که وجود دارد مخالفت با اینگونه ازدواج ها و یا اصلاً سنگ اندازی و مخالفت با خود ازدواج از سوی والدین است. پسران و دختران هردو این مشکل را با والدین خود دارند اما از آنجا که دختران حجب و حیاء بیشتری دارند مشکلات آنان در این زمینه بیشتر است. در اغلب موارد والدین دخترانی که با خواستگار خود دوست بوده اند با ازدواج آنان مخالفت می کنند دوستی قبل از ازدواج اگر به منظور آشنایی بیشتر باشد کمک بسیاری به یک ازدواج خوب می کند زیرا آشنایی که آنان در رابطه به دست می آورند در یک و یا دو جلسه خواستگاری امکان پذیر نمی باشد بنابراین اگر این شیوه کنترل شده باشد، می تواند بسیار مفیدتر از یک ازدواج سنتی باشد. ازدواجی که در آن با یک و یا دو جلسه صحبت شکل گرفته و عمدتاً شناختی از یکدیگر حاصل نمی شود و وقتی وارد زندگی می شوند با شناخت بیشتر، مشکلات و مسائل جدیدتر و بیشتری پدید می آید.

line-separator

بنابراین توصیه ما به والدین تحقیق بیشتر در این نوع ازدواج بوده و خواهشمندیم که با مخالفت های غضورزانه و یا با سنگ اندازی های بی مورد زندگی فرزند خود را نابود نکرده و سعی کنند تا با گرفتن یک مشورت خوب و اصولی از یک کشاور خوب گام های خود را محک و استوار یکی پس از دیگری برداشته تا به هدف خودشان که خوشبختی فرزندشان است برسند.

اما وظیفه دختران و پسران به ویژه دختران در قبال این مخالفت چیست؟

line-separator

جوانان عزیز در این موارد از دست زدن به کارهای پرخطر و یا لجبازی های بی مورد دوری کنید زیرا علاوه بر اینکه شما را به هدفتان نخواهد رساند بلکه بیشتر والدین را به عدم پذیرش این ازدواج ترغیب می کند. بنا براین بهترین روش صحبت کردن در کمال ارامش است. از علاقه تان بگویید و از محسنات کسی که می خواهید با او ازدواج کنید. از این بگویید که شما خودتان هم بهه آن حد از درک رسیده اید و خودتان تحقیقات لازم را انجام داده و تحقیقات بیشتر را به والدینتان سپرده اید. به ان ها بگویید که لازم نیست اینقدر سخت بگیرند و اینکه شما اینگونه شاد هستید باور کنید با این روش می توانید به هدف خود رسیده و از زندگی لذت ببرید.

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

منبع:ساینس دیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *