مشخصه های ازدواج موفق چیست؟ ما ۱۵ راز برای یک ازدواج موفق را فاش می کنیم که به شما کمک می کند مشکلات را حل کنید، مسائل ازدواج را خلع سلاح کنید و به شما در ایجاد و حفظ یک ازدواج موفق کمک می کند.

چه مبتدی باشید و چه از خود به عنوان «پیشکسوت» یاد کنید، هر ازدواجی معایبی دارد. اگرچه ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، اما آرامش و الگوهای طبیعت برای جزر و مد زندگی زناشویی طبیعی است.

رازهای ازدواج موفق

ازدواج کار می خواهد، و مانند هر چیز دیگری در زندگی، باید کار را انجام دهید تا ثواب آن را درو کنید. اما کار ازدواج مثل تمیز کردن توالت و بیرون آوردن زباله نیست.

تلاشی که برای یک ازدواج موفق (بخوانید شاد، عملکردی و رضایت بخش) انجام می شود، کاری است که می تواند سرگرم کننده و درمانی باشد.

در نظرسنجی ای که انجام دادیم، از زوج های خوشبخت خواستیم که کلیدهای ازدواج موفق را فاش کنند.

در ادامه بخوانید تا با ۱۵ نکته آنها برای ازدواج موفق و شاد آشنا شوید.

۱٫ مستقل باشید| مشخصه یک ازدواج موفق

استقلال در ازدواج “بسیار مهم” تلقی می شد.

برای اینکه در یک رابطه شاد باشیم ، ابتدا باید خوشحال باشیم. این در واقع کلید یک رابطه موفق است. با در نظر گرفتن این موضوع، همسران و شوهران باید همچنان برای خود وقت بگذارند، از سرگرمی های شخصی خود لذت ببرند و به طور کلی مدتی را جدا از هم بگذرانند.

غیبت نه تنها باعث می شود که قلب ما را تقویت کند، بلکه در زمانی که تنها می گذرانیم، باید با جنبه معنوی خود دوباره متحد شویم، احساس خود را بازیابی کنیم و پیشرفت انتخاب های شخصی، اهداف و اهدافمان را بررسی کنیم. دستاوردها

از سوی دیگر، وابستگی به عزم خود، توانایی شما را برای پیشبرد به عنوان یک آزاداندیش ضعیف می کند.

وقتی احساس استقلال خود را حفظ کنیم، همیشه در سر میز شام چیزی برای صحبت خواهیم داشت و همیشه قوی تر، سالم تر و برای شرکای خود جذاب تر خواهیم بود.

۲٫ شنونده خوبی باشید

ما باید حرف بزنیم.

اکثر زوجین از این جمله می ترسند، اما آیا می دانید اگر به این فکر می کنید که چگونه یک رابطه موفق داشته باشید، پس ایجاد بستری برای گفتگوهای سالم راه حلی است؟

اگرچه همه زنان باید در هنر گوش دادن فعال کار کنند، اما ما بر این موضوع به عنوان زمینه ای که مردان به آن توجه ویژه ای دارند تأکید می کنیم. خیلی اوقات، مردان متوجه نمی شوند که تمام نیازهای آنها یک گوش شنوایی است.

به یاد داشته باشید که شنیدن و شنیدن یکسان نیستند. گوش دادن به قلب ما مربوط می شود. من را باز کن، به آنچه می گوید گوش کن، صحبت های او را تماشا کن، حتی بازگو می کند و آرام باش.

گوش دادن واقعاً کلید یک ازدواج شاد، برای هر رابطه ای است.

۳٫ موافقت با مخالفت

خوب بودن به این معنا نیست که زوج ها در مورد هر چیز کوچکی توافق دارند. اکثر زوج هایی که با آنها مصاحبه کردیم در واقع نگرش ها، باورها و سیستم های اعتقادی متفاوتی داشتند. و حتی در مورد مناطق وسیع در برخی موارد نظرات مخالفی داشتند.

هر زوجی باید در جایی اختلاف نظر داشته باشد. زوج های موفق عاشق به دیدگاه یکدیگر احترام می گذاشتند و حتی از اختلافات خود درک طنز آمیزی داشتند.

به یاد داشته باشید، احترام یکی از مهمترین جنبه های یک ازدواج موفق است .

توجه داشته باشید که در مورد دو دیدگاه متضاد، یکی از آنها لزوماً صحیح نیست.

مشخصه های ازدواج موفق و رازهای اصلی

۴٫ ارتباط برقرار کنید – “زبان عشق” شریک زندگی خود را بدانید

چندین کتاب در مورد زبان های عشق وجود دارد . این از این مفهوم در روانشناسی ایجاد شد که هر فردی روش منحصر به فرد خود را برای برقراری ارتباط با عشق دارد .

با دانستن صمیمیت و سرگرمی های شریک زندگی خود، می توان از استعاره ها در ارتباط با چیزی استفاده کرد که فرد به خوبی آن را درک می کند.

به روش فیزیکی نشان دادن عشق همسرتان توجه کنید و خواهید فهمید که چه چیزی باعث موفقیت یک ازدواج می شود.

این می تواند شستن ماشین شما یا بردن بچه ها باشد. از او، او ممکن است لوازم آرایش را در انبار نگه دارد و پیراهن هایش را بپوشد. برای دیگران، سخنان، نامه ها و محبت او.

توصیه ما برای ازدواج موفق؟ زبان عشق همسرتان را ارزیابی کنید تا همیشه بدانید که چگونه با او صحبت کنید. اغلب در مورد زبان های عشق صحبت می شود، اما زوج ها آنطور که باید به آنها توجه نمی کنند.

راز یک رابطه شاد درک زبان عشق همسرتان است.

۵٫ پذیرش | مشخصه یک ازدواج موفق

قاتل اصلی رابطه، عدم پذیرش ویژگی است که معمولاً به زنان نسبت داده می شود که به نق زدن معروف هستند. به یاد داشته باشید، ما با همسرمان به همان شکلی که در آن زمان بود و الان هست، ازدواج کردیم. حتی اگر بخواهیم الان آن را تغییر دهیم، نمی توانیم.

کلید یک ازدواج موفق این است که در اسرع وقت به این امر برسید.

با متقاعد کردن یا متقاعد کردن او، فقط روی نقاط ضعف یا مشکلات او تمرکز می کنید. فورا نگرش خود را تغییر دهید و به جای آن بر ویژگی های مثبت تمرکز کنید.

۶٫ مسئولیت را بر عهده بگیرید

یکی از مشخصه های یک ازدواج موفق است. این به همین راحتی و یکی از رازهای یک ازدواج موفق است. وقتی در پروژه ای شرکت می کنید، مسئولیت موفقیت ها و شکست های خود را بپذیرید.

هنگامی که شما و شریک زندگی تان با یکدیگر اختلاف یا مشاجره دارید، به یاد داشته باشید که مسئولیت اعمال خود را بپذیرید، از جمله هر کاری که انجام داده اید یا گفته اید، به خصوص اگر آسیب زا، ناسپاسی یا ایجاد مشکل باشد.

۷٫ هرگز همدیگر را داوطلبانه نپذیرید

شاید سمی ترین پاتوژن از همه باشد. هنگامی که آنها راحت هستند، برای زوج ها آسان است که شروع به لغزش در حالت رضایت و نوعی انتظار کنند.

این در واقع فقط یک موضوع طبیعت انسانی است، زیرا ما با آنچه آشنا هستیم راحت هستیم، اما در ازدواج هرگز نباید به جایی بیایید که داوطلبانه شریک زندگی خود را ببرید.

متعهد شوید که به طور نامحدود شریک زندگی خود را بدون توجه به هر چیزی دوست داشته باشید. از فرضیات دوری کنید و در صورت امکان به شریک زندگی خود کارهای خوبی انجام دهید. موفق ترین ازدواج ها شریک هایی دارند که این کار را انجام می دهند.

مشخصه های ازدواج موفق و رازهای اصلی

۸٫ قرار شبانه

از دیگر نکاتی که برای یک ازدواج موفق وجود دارد، این نکته بیشتر مورد غفلت زوج ها، به ویژه آنهایی است که مدتی است ازدواج کرده اند. مهم نیست که زوج ها در شب قرارشان چه می کنند.

این پیوند را تقویت می کند و در طول زمان آن را پرورش می دهد تا شبی را بگذرانند که در آن وقت خود را فقط با یکدیگر بگذرانند. وقتی قرار شبانه دارید، باید گوشی‌هایتان را خاموش کنید و کنار بگذارید تا از شلوغی‌ها خلاص شوید.

در خانه با پاپ کورن فیلم تماشا کنید یا با هم به پیاده روی یا چرخیدن بروید. اغلب آن را تغییر دهید و برای یکدیگر مفید و مثبت باشید. یک قرار شبانه عاشقانه و متفکرانه نه تنها یکی از مراحل یک ازدواج موفق است، بلکه در واقع یکی از اجزای اصلی یک ازدواج موفق نیز هست.

برای حفظ مسئولیت پذیری و ایجاد الگویی از اهمیت شب تاریخ، مهم است که این برنامه را به صورت ماهانه، اگر نه هفتگی، برنامه ریزی کنید.

۹٫ عشق را اضافه کنید

آیا می دانید چگونه ازدواج کنید؟ با عاشقانه خود به خاطرات قدیمی سفر کنید. کارهای عاشقانه بسیار زیاد وجود دارد- سعی کنید روزی به او گل بدهید یا یک یادداشت عاشقانه در کارت پستال یا کوله پشتی اش بگذارید. او را با غذای مورد علاقه خود غافلگیر کنید یا با هم غروب خورشید را تماشا کنید.

نکته ها و اختلافات مراسم عروسی کم نیست و تعجب خواهید کرد که چقدر عشق کوچک می تواند در تقویت یک رابطه پیش برود.

۱۰٫ صمیمیت را زنده نگه دارید

یکی از رازهای ازدواج موفق است. رابطه جنسی برای یک ازدواج سالم بسیار مهم است . رابطه جنسی باید منظم باشد و درمانگران توصیه می کنند حتی زمانی که در معرض دید عموم نیستید این کار را انجام دهید!

توصیه می کنیم با صحبت در مورد چیزهایی که دوست دارید آن را جذاب نگه دارید و هر گونه نقش آفرینی فانتزی، ژست یا وسایل اتاق خوابی را که برای هیجان انگیز نگه داشتن آن نیاز دارید، بیاورید.

به هر حال، اگر به شما اجازه ندهد به آنچه می خواهید برسید، ازدواج موفق چیست؟

مربی زندگی سایت مشاوره ازدواج در مورد اینکه چگونه گرفتن این یک تصمیم آگاهانه قبل از ازدواج می تواند برای یک ازدواج موفق مفید باشد صحبت می کند.

۱۱٫ توصیه ها

تصدیق ویژگی‌های مثبت شریک زندگی‌تان هر روز، و تعریف و تمجید کردن، کمک زیادی به رابطه شما خواهد کرد.

مثبت بمانید و مراقب کارهایی که همسرتان به خوبی انجام می دهد باشید. وقتی اوضاع سخت می شود و ویژگی های نه چندان ایده آل او ظاهر می شود، به جای تمرکز بر نکات منفی، سعی کنید دنده را عوض کنید و به جای آن به نکات مثبت اشاره کنید.

۱۲٫ به دنبال احساس نرم باشید!

پشت هر احساس “سخت” یک احساس نرم وجود دارد. این مفهومی است که توسط روانشناسان آموزش داده شده است .

هنگامی که ما احساس خشم می کنیم، معمولاً احساسات اساسی دیگری مانند غم و اندوه، ناامیدی یا حسادت را پنهان می کنیم. اغلب ما فقط از خشم به عنوان نقابی برای محافظت از آسیب پذیری های خود استفاده می کنیم.

پیدا کردن احساسات “نرم” یا آسیب پذیر در زیر نمایش خشم یک فرد به شما کمک می کند ارتباط خود را حفظ کنید زیرا بهتر می توانید با احساسات واقعی آن شخص همدلی کنید.

ما اغلب به دنبال نکات ازدواج برای یک رابطه موفق هستیم، اما متوجه نمی شویم که چیزی به سادگی شناخت واقعیت احساسات می تواند ما را در مسیر درست نگه دارد.

۱۳٫ فانتزی را رها کنید

متأسفانه، ما اجتماعی شده‌ایم که به پایان‌های افسانه‌ای باور داشته باشیم و ممکن است در بزرگسالی دیدگاه‌های نادرست از واقعیت را با خود همراه کنیم. ما باید بدانیم که اگرچه ازدواج چیز زیبایی است، اما بدون تلاش نیست و هرگز کامل نخواهد بود.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید و به افسانه نیفتید – ممکن است ناامید شوید. این نه تنها یکی از بزرگترین عوامل در یک ازدواج موفق است، بلکه نقش بسیار زیادی در شادی شما به عنوان یک فرد دارد.

۱۴٫ کنترل نکنید

افراد متاهل اغلب به جایی می آیند که شروع به گم کردن خود می کنند، در آنجا تسلیم حسادت یا احساس بی کفایتی می شوند، یا فراموش می کنند که افرادی جدا از شریک زندگی خود هستند و ممکن است سعی کنند شریک زندگی خود را کنترل کنند.

این کار به صورت سهوی انجام می شود، زیرا انتظارات ممکن است در طول زمان افزایش یابد.

آنچه باعث موفقیت یک ازدواج می شود، ارتباط، زمان مستقل و خوشگذرانی های سالم است که هر زوجی را در مسیر درست نگه می دارد. اگر احساس می‌کنید تحت کنترل هستید یا کنترل‌کننده هستید، به آن رسیدگی کنید یا برای یک مشاور خانواده قرار ملاقات بگذارید .

۱۵٫ هرگز از کلمه “تو” استفاده نکنید

با فرض اینکه واقعاً نمی خواهید طلاق بگیرید، تهدید نکنید. زوج هایی که از کلمه “تو” استفاده می کنند یا در هنگام دعوا در مورد جدایی صحبت می کنند از این به عنوان یک مکانیسم کنترل استفاده می کنند. زوج هایی که از آن به شکلی تهدیدآمیز استفاده می کنند بیشتر احتمال دارد طلاق را ببینند.

تهدید کردن یک استراتژی بالغ برای حل هر مشکلی نیست، پس آن را انجام ندهید.

زوج های خوشبخت به این نکات ازدواج موفق قسم می خورند. نکات زیر را برای داشتن یک ازدواج موفق دنبال کنید. نه تنها می توانید ازدواج خود را نجات دهید، بلکه می توانید از یک ازدواج بسیار موفق نیز لذت ببرید.

ازدواج موفق

یک ازدواج موفق ازدواجی است که دو طرف آن راضی از زندگی باشند و در طی زندگی خشنودی خود را به هم ابراز کنند. ازدواجی موفق است که دو طرف آن تعامل فکذی داشته و از نزدیکی عقاید بهره مند باشند.

همچنین زندگی زنا شویی خوبی داشته و از آن لذت ببرند. تفاهم در دیدگاه درباره زندگی و همچنین وضع معیشتی خوب آنان می تواند بیانگر ازدواج موفق آنان باشد. بنابراین تفاهم در همه زمینه ها می تواند بارز ترین مشخصه یک ازدواج خوب باشد.

نکاتی برای داشتن ازدواج موفق

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

منبع: سایت مشاوره ازدواج