معضلی با نام ازدواج موقت

معضلی با نام ازدواج موقت

ازدواج موقت شیوه ای است که امروزه از آن سوء استفاده های بسیاری می شود. بسیاری از مردان، به خصوص آنان که متاهل هستند از این روش برای شهوت رانی استفاده کرده و با این شیوه سرپوشی بر این عمل خود می گذاشته اند. به قدری اصطلاح صیغه و ازدواج موقت به صورت بدی جلوه پیدا کرده که طی تحقیقات کارشناسان، بسیاری از خانواده برای آشنایی دختران و پسران خود در زمان خواستگاری و ازدواج سنتی، حاضر به صیغه کردن نبوده و به همین صورت ادامه می دهند. آنان از اسم صیغه ترسیده و تعریف امروزی آن را دلیل خود بر عدم انجام این کار بیان می کنند.

اما باید بدانیم که روایت های دینی و فرهنگ دینی ما، صیغه را برای مردان زن دار ممنوع اعلام کرده و آن را برای راحتی و دور ی از گناه جوانانی قرار داده که قصد ازدواج دارند. در واقع صیغه و ازدواج موقت ، مقدمه ای برای ازدواج دائم می باشد در صورتی که امروزه این روش به گونه ای دیگر عملی میشود. اما علت این مشکل چیست؟!

بسیاری از مردان از این قانون به عنوان کلاه شرعی استفاده کرده و آن را سرپوشی برای کارها و ناهنجاری های خود می دانند. اما اگر ما به این روش وقدمه برای ازدواج دائم نگاه کرده و آن را شروعی برای شناخت معیار های خود و همچنین ویژگی های همسر خود پنداریم، می توانیم از بخش گناه آن فاصله گرفته و آرامش روحی را به خود و کالبد جامعه برگردانده و شروعی خوب برای زندگی خود داشته باشیم.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

منبع:مشاوره-خانواده.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *