ملاک و معیار انتصاب افراد نباید تاهل قرار بگیرد

بعضی تفکر ها باعث شده است که افراد پس از ازدواج همسرشان را مورد انتصاب قرار داده و مشکلاتی را درست کنند اما طرحی مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه به آن می پردازیم.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده طرحی است در ابتدا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس پیشنهاد شده بود که اعضای کمیسیون‌های مرتبط در جلسات مشترک و با حضور نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های مربوط شرکت داشتند و نماینده حقوقی هم بود و درواقع بر اساس پیش نویسی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده بود کار کردند و در مجموع به یک طرح ۵۰ ماده‌ای تبدیل شد.

وی ادامه داد: البته به یک‌سری از مواد این طرح ایراداتی وارد شده است و هم‌اکنون هم به کمیسیون فرهنگی مجلس داده شده است تا دوباره آن را بررسی کنند و بعد برای طرح به صحن مجلس بیاید.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: درواقع این طرح از لحاظ مالی هم بار مالی برای دولت دارد که باید مشکل آن حل شود و اگر مشکل  آن حل نشود اجرای آن با مشکلاتی همراه خواهد بود و حتی اگر مصوب هم شود مانند قوانینی می‌شود که حتی بعد از تصویب به دلیل نداشتن بودجه مشخص اجرایی نمی‌شوند.

بیات افزود: یکی از ماده‌هایی که مورد انتقاد من هم بود ماده ۹ این طرح بود چون اسم این طرح «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» است و باید تمهیداتی ایجاد شود که باعث تعالی زنان  و خانواده در جامعه باشد چون یک خانم در جامعه ما باید منتظر انتخاب شدن باشد و خودش حق انتخاب ندارد و یک خانم نمی‌تواند با هرفردی که از او خواستگاری می‌کند ازدواج کند بنابراین و با توجه به شرایطی که ما داریم این ماده نیاز به بازبینی دارد و امیدواریم با بررسی کمیسیون فرهنگی این موارد برطرف شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد من از آنجا که خواستگاری زن از مرد برخلاف عرف است و هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد درکنار اینکه ظاهر پسندیده‌ای نیز ندارد بنابراین مجرد یا متأهل بودن و جنسیت نباید ملاک انتصاب افراد باشد.

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

منبع:تریبون آزاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *