پوشش دختر و نظر پسر و گاهی شنیده اید که پوشش برام مهم نیست؛ ذات انسان ها مهم تره. اگه عاشق دختری باشم که از نظر فکری با هم تفاهم داشته باشیم به سلیقه ش تو لباس پوشیدن هم احترام می ذارم…”

برای من پوشش دختری که قراره باهاش ازدواج کنم خیلی مهمه، مسلما لباس آدم ها نشان دهنده نوع فرهنگ، اعتقادات مذهبی و سبک زندگی خانواده هاشون هست.

من فکر می کنم آدم ها با لباس، خودشون رو بیرون معرفی می کنن. خانواده م هم به این موضوع حساس هستن و براشون مهمه من با دختری ازدواج کنم که از نظر نوع پوشش با هم سنخیت داشته باشیم”

پوشش دختر و نظر پسر

معمولا اولین چیزی که باعث جلب نظر و کشش پسر نسبت به یک دختر می شود، ظاهر اوست.

ظاهر شامل زیبایی صورت، اندام، نوع آرایش و نوع پوشش است.

این موضوع یعنی اهمیت ظاهر در گیرایی و کشش جنس مخالف، برای خیلی از افراد به یک دغدغه فکری تبدیل شده.

در سال های اخیر شاهد تنوع در نوع پوشش دخترها در جامعه هستیم.

اما نوع پوشش تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟ و پوشش دختر تا چه حد در نظر پسرها با اهمیت و تعیین کننده است؟

از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع پوشش دختر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خانواده
  • مد جامعه
  • اعتقادات مذهبی
  • دوستان
  • الگوهای رسانه ای
  • آیین نامه ها و قوانین تعیین کننده پوشش
پوشش دختر و نظر پسر در مورد حجاب ازدواج

دخترهای جذاب از نظر پسرها چه تیپ و پوششی دارند؟

ممکن است برای عده ای از پسرها چادری بودن یا محجبه بودن از مهم ترین ملاک های انتخاب همسر و ازدواج باشد و برای عده ای خیر.

آن چه که در خصوص پوشش دختر و نظر پسر می توان با اطمینان بیشتری مطرح نمود عبارت است از:

  • آراستگی یا شلختگی

زیبایی و آراستگی ظاهری و تمییز بودن از نظر پسرها یک ویژگی مثبت و زنانه تلقی می شود، در مقابل پسرها، ژولیده بودن یا بی توجهی یک دختر به آراستگی خود در دوران قبل و بعد از ازدواج را نمی پسندند.

  • ظاهری دخترانه در مقابل پوشش و تیپ پسرانه

دخترهایی که با نوع پوشش، آرایش مو و تیپ خاص خود تصویر مردانه ای از خود نشان می دهند، معمولا به طور ضمنی یا آشکار پیغام نارضایتی از جنسیت خود را به دیگران اعلام می کنند.

همچنین ممکن است این رفتارها ( موهای کوتاه زیر شال، سیگار کشیدن یا راه رفتن و حرف زدن پسرانه)، به غلط تعبیر به خودنمایی، تلاش برای آزادی بیشتر و نارضایتی از جنسیت را نشان دهد که در نظر پسرها چندان جذاب نباشد.

این موضوع بخصوص با در نظر گرفتن گرایش ذاتی انسان به جذب شدن نسبت به رفتارهای جنس مخالف، بیشتر قابل درک است.

  • آرایش غلیظ یا ملایم:

آرایش غلیظ می تواند نشان دهنده توجه افراطی به ظاهر باشد.

پسرها نسبت به آرایش غلیظ بخصوص در صورتی که به چهره یک حالت مصنوعی بدهد و یا لباس های پرزرق و برق که بیش از حد جلب توجه می کند یا نشان دهنده یک شخصیت سطحی و بی اعتماد به نفس است، گرایش کمتری نشان می دهند.

نکات کلیدی در زمینه پوشش دختر و نظر پسر

مسلما ملاک های هر فردی در زمینه پوشش ایده آل تا حدودی با دیگران متفاوت بوده و یک قانون کلی برای پوشش ایده آل وجود ندارد.

اما توجه به نکات زیر در زمینه نظر پسرها نسبت به پوشش دخترها، کمک کننده است:

  • دوری از افراط و تفریط

به طور کلی پسرها نسبت به حد وسط ( آرایش و پوشش ) نظر مثبتی نشان می دهند.

به عنوان مثال در بعد تفریط یعنی عدم رسیدگی به ظاهر و در بعد افراطی یعنی آرایش غلیظ و پوشش عجیب و پر زرق و برق، از نظر پسرها ایده آل نیست.

  • اعتماد به نفس

آنچه که در پوشش دختر به طور ضمنی برداشت می شود، موضوع اعتماد به نفس دختر است که در نظر پسرها اهمیت زیادی دارد.

در نظر یک پسر اصولا دختری که دائم به دنبال نظرخواهی درزمینه نوع پوشش خود است و یا وقت زیادی را صرف جلوی آینه بودن و ظاهر خود می کند، اعتماد به نفس شکننده ای دارد.

من چه جوری یک دختر خوش تیپ باشم؟

بنابراین با رعایت نکات زیر می توان در کنار حفظ اعتماد به نفس و عزت نفس خود، به گرایش ذاتی خود و جنس مخالف نسبت به زیبایی پسندی، پاسخ داد:

  • رعایت اعتدال
  • دقت به تناسب و هارمونی رنگ بندی در پوشش ( این بدین معنا نیست که از کفش تا شال را یک رنگ بپوشید! بلکه به معنای در نظر گرفتن رنگ های مکمل هم در پوشش تان است).
  • در نظر گرفتن محیط ( به عنوان مثال کفش راحتی و کتونی مناسب در خیابان، کفش پاشنه بلند در جشن ها، یا لباس اسپورت در یک مکان رسمی و…)
  • توجه به تنوع و دوری از یکنواختی
  • استفاده از عطرها و آرایش ملایم ( توجه به زیبایی و در عین حال پرهیز از ماسک زدن یا داشتن یک چهره تکراری و تصنعی!)
  • استفاده از زیور آلات متناسب با لباس تان ( عینک دودی، دستبند، ساعت و..)
  • ورزش کردن ( ورزش کردن و داشتن یک اندام متناسب در زیبایی ظاهری فرد و حتی نوع لباس او تاثیرگذار است)
  • داشتن اعتماد به نفس بالا، پذیرش و دوست داشتن خود

اختلاف در نوع پوشش و حجاب در ازدواج!

یکی از مسائل مهمی که می تواند باعث ایجاد تعارض و اختلاف بین زوج شود، نوع پوشش و حجاب است. در اکثر مواقع این مردها هستند که نسبت به نوع پوشش همسر خود ناراضی هستند و این موضوع باعث ایجاد اختلاف نظر بین او و همسرش می شود.

در ایران که حتی بسیاری از خانواده های غیرمذهبی هم نسبت به پوشش زن بسیار حساس هستند، این اختلاف نظر بسیار بیش تر بروز می کند. مردان موافق حجاب و پوشش برای زنان هستند، از طرفی زنان این پوشش را نوعی اجبار تلقی می کنند و با حجاب و پوشش سخت گیرانه مخالف هستند، بنابراین اختلافات از همین جا شروع می شود.

در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

منشا اختلاف در سر پوشش و حجاب

ابتدا باید دید، منشا این اختلافات می تواند کجا باشد و سپس برای آن راه کارهایی ارائه داد.

  • اعتقادات مذهبی

یکی از دلایلی که می تواند باعث ایجاد اختلاف بر سر پوشش شود، دیدگاه مذهبی طرفین است. زمانی که دو نفر از دو خانواده با اعتقادات مذهبی متفاوت با هم ازدواج می کنند، معمولا به این مشکل و اختلافات بر می خورند.

انتظار خانواده ی مذهبی از دختر این است که بر حجاب و پوشش خود دقت بیش تری داشته باشد و پوشیده تر باشد ولی خانواده ی غیرمذهبی برای این مساله اهمیت چندانی قائل نیست و انتخاب نوع پوشش، آزادی بیش تری برای دختر قائل است. این اختلافات مذهبی می تواند زمینه ساز اختلاف در بین دو طرف شود.

  • نوع دیدگاه به پوشش زن

دربعضی خانواده ها فقط بحث مذهبی یا غیرمذهبی بودنِ حجاب یا پوشش زن مطرح نیست، بلکه آن ها دیدگاه متفاوتی نسبت به پوشش زن دارند. برای مثال پوشیده بودن دختر را دلیل بر پاکی و حفظ حریم با نامحرم می دانند. اما برخی خانواده ها نیز پاکدامنی، خوب بودن و حفظ حرمت ها را فقط وابسته به رفتار دختر می دانند و نه حجاب و نوع پوشش او؛ آن ها معتقد هستند یک دختر حتی بدون چادر و پوشش کامل هم می تواند حرمت و پاکی و نجابت خود را حفظ کند و طوری رفتار کند که دیگران حد و مرز خود را در برخورد با او رعایت کنند و نیازی به سخت گیری در مورد نوع پوشش او نیست.

این اختلاف در دیدگاه نیز می تواند منشا این اختلاف درباره پوشش زن باشد.

  • رسوم و آداب خانوداگی

برخی از خانواده های ایرانی، به خصوص خانواده های سنتی تر، معتقدند که حجاب داشتن در بین اعضای خانواده احترام به آن ها محسوب می شود، پس اگر دختری در جمع خانوادگی و مهمانی، چادر نپوشد به بزرگ ترها بی احترامی کرده است. این خانواده ها از عروس خود انتظار دارند که مطابق با فرهنگ و رسوم آن ها رفتار کند و حجاب و پوشش خود را حفظ نماید، در غیر این صورت به مشکل بر می خورند.

راهکارهای حل اختلاف بر سر پوشش

  • توجه به نوع پوشش فرد مقابل در انتخاب

مهم ترین راه کاری که می توان از بروز این اختلاف جلوگیری کرد، انتخاب فردی است که با معیارهای مذهبی، فرهنگی و رسوم خانوادگی شما هم سو می باشد.

انتخاب فردی که با این اعتقادات کاملا در تضاد است، می تواند زمینه ساز این اختلاف ها باشد، خصوصا که شما و یا خانواده ی شما عقاید سخت گیرانه ای نسبت به این موضوع داشته باشید. به خاطر بسپارید که هرگز نباید با تصور اینکه بعد از ازدواج فرد مقابل را تغییر می دهید با او ازدواج کنید؛ این تصور کاملا اشتباه است و چه در بحث نوع پوشش و چه در مورد مسائل مهم دیگر می تواند باعث بروز تعارضات و مشکلات زیادی در زندگی زناشویی شما شود.

  • رسیدن به توافق در مورد نوع و میزان پوشش

توصیه مهم دیگری که مشاورین در این زمینه ارائه می دهند، صحبت کردن درباره این موضوع و رسیدن به یک توافق دو نفره می باشد. بهتر است از اول در مورد دیدگاه خود و انتظارات خود از نوع و میزان پوشش همسرتان در شرایط مختلف با طرف مقابل صحبت کنید و نظرات و عقاید او را بشنوید، سپس به یک توافق دو طرفه در این باره برسید.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، واضح و شفاف صحبت کردن در مورد این موضوع می باشد. این موضوع باید با جزئیات آن مورد بررسی قرار گیرد، برای مثال میزان آرایش و استفاده از زیورآلات، میزان پوشش در مهمانی های خانوادگی و یا دورهمی های دوستانه باید مورد بررسی قرار گرفته و توافقی دو طرفه صورت گیرد.

  • ثبات داشتن در عقاید و نظرات

متاسفانه برخی از افراد عقاید باثباتی ندارند و نه تنها در بحث پوشش بلکه در موارد دیگر نیز مدام نظر و عقاید خود را به طور کامل تغییر می دهند. این عدم ثبات می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در زندگی مشترک این افراد شود، زیرا حتی رسیدن به توافق با این افراد هم بسیار مشکل است و این موضوع باعث ایجاد سردرگمی در طرف مقابل می شود.

  • پایبندی به توافق قبل از ازدواج

عدم پایبندی به تعهدات مانند عدم ثبات می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی زناشویی شود. وقتی که دو طرف بر روی مساله ای به توافق رسیده اند و هیچ اعتراضی نسبت به آن نداشته اند، از یکدیگر انتظار تعهد نسبت به این توافق را دارند، در نتیجه اگر یکی از طرفین برخلاف آن عمل کند، باعث ایجاد مشکل و اختلاف در رابطه خود خواهد شد.

  • به فردیت طرف مقابل احترام بگذارید.

برخی از افراد قبل از ازدواج، علیرغم این که نظرات طرف مقابل مخالف هستند هیچ اعتراضی نمی کنند و به نظر می رسد که با او موافق هستند و تصور می کنند این موضوع را بعد از ازدواج آن گونه که خودشان می خواهند، حل و فصل می کنند، در صورتی که همین عدم تعهد به توافق, می تواند مشکل را بزرگ تر از قبل کند.

به این نکته توجه کنید که هر انسان شخصیت و هویتی مستقل، با ارزش ها و عقاید خاص خود می باشد و هیچ کس نباید صرفا به دلیل ازدواج کردن، قدرت تصمیم گیری را از طرف مقابل خود بگیرد. این مساله هم در مورد انتخاب نوع پوشش و هم جنبه های دیگر زندگی زناشویی صادق است.

  • در مواقع اختلاف نظر برخوردی مناسب داشته باشید.

گاهی اوقات اختلاف نظرات به قدری بزرگ نیستند که نتوان آن ها را حل کرد، بلکه چیزی که باعث اختلاف می شود نوع نامناسب برخورد می باشد.

اگر از نوع پوشش همسر خود ناراضی هستید، باید این مساله را با او در میان بگذارید و در مورد آن صحبت کنید. استفاده از کنایه، دعوا، اجبار و زور فقط باعث پیچیده شدن اوضاع می شود و حتی گاهی باعث لجبازی طرف مقابل نیز می گردد.

برای مثال اگر پوشش همسر خود را برای رفتن به یک مهمانی نمی پسندید می توانید آن را به آرامی با او مطرح کنید، این نوع برخورد تعاملی می تواند باعث شود همسر شما به این موضوع منطقی نگاه کند و پوشش خود را تا حدودی مطابق نظر شما تغییر دهد.

  • در مواقع اختلاف نظر، واکنش درستی نشان بدهید.

اگر همسر شما با گفتار یا رفتار خود این موضوع را به شما می فهماند که از نوع پوشش شما رضایت ندارد، بهتر است بدون واکنش بد و ناگهانی به او برخورد کنید؛ در مورد نظرات خود درباره پوشش با او صحبت کنید و نظرات او را بشنوید و سعی کنید دوستانه و منطقی برخورد کرده و حساسیت های او را نیز درک کنید، این گونه می توانید تصمیمات بهتری بگیرید و به یک توافق دو نفره برسید.

واکنش های سریع و نادرست و از سر لجبازی می تواند باعث ایجاد اختلافاتی شود که ماه ها یا سال ها ادامه خواهد داشت.

  • منعطف باشید.

انعطاف نشان دادن، زمانی که اختلافی بین شما و همسرتان وجود دارد، می تواند باعث ایجاد آرامش در زندگیتان شود، گاهی لازم است کمی از تعصبات اعتقادی دست بردارید.

برای مثال اگر همسر شما دوست ندارد چادری باشد، اما از مانتو و روسری های بلند استفاده می کند و حجاب و پوشش معقولی دارد، به اجبار او را به پوشیدن چادر وادار نکنید.

برعکس، گاهی نیز مردی دوست دارد که همسرش مانتویی باشد ولی همسرش بسیار روی چادر پوشیدن اصرار دارد و این باعث ایجاد اختلاف در بین آن ها می شود؛ در صورتی که زن می تواند با جایگزین کردن چادر با مانتو و حجاب مناسب، هم اعتقادات خود را حفظ کند و هم مطابق خواسته همسر خود عمل نماید.

اختلاف در زمینه حجاب

حجاب و عقاید مختلف و متفاوت در این باره ،از آن دسته از مسائلی است که همواره باعث ایجاد اختلافات زن و شوهر می شود. گرفتن تصمیمات احساساتی در انتخاب همسر و امید به تغییر وی در طول زندگی باعث می شود تا جوانان انتخاب غلط داشته و در انتخاب خود آن دقت لازم را انجام ندهند.

باید خاطر نشان کرد که بسیاری از مراجعین به مراکز مشاوره از نوع پوشش زنان خود می نالند و آن را دلیلی بر اختلاف خود می دانند اما باید این سوال را از آنان پرسید که در زمان خواستگاری چرا به اینگونه مسائل توجه ندارند! مگر آنان همسر خود را انتخاب نکرده و به تفاهم نرسیده اند؟!

حجاب همسر باید …

بنابراین نباید به همسران خود در آن زمینه ایراد بگیرند البته بوده اند مواردی که حجاب آنان در طول زندگی عوض شده و موجب بروز مشکلاتی شده است که توصیه اکید مشاوران به این دست از بانوان این است که اگر می خواهند زندگی خود را ادامه دهند و در زندگی موفق و خوشبخت باشند باید این تصمیمات را فراموش کرده و در اینباره با همسران خود صحبت کنند.

در غیر این صورت این خود مردان هستند که همسران خود را بدین گونه انتخاب کرده اند بنابراین نباید به آنان ایرادی را وارد کنند.

بنابراین پسرانی که دوست دارید همسر با حجاب و متدین داشته و یا کسانی که به این مسئله اهمیت نمی دهید در انتخاب همسر خود دقت کرده و کسی را انتخاب کنید که به معیارها و ملاک های خانم ایده آل شما نزدیک باشد.

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

آنچه در کامنت ها می توانید مطرح کنید:

  • اختلاف بر سر حجاب در ازدواج
  • تفاوت اعتقادی با همسر
  • مشکل با حجاب همسر
  • فواید حجاب
  • پوشش همسر
  • چه نوع پوشش و رفتارهایی در اسلام حرام است
  • پوشش زنان
  • حجاب چگونه باید باشد

منبع:تریبون آزاد

153 پاسخ
دیدگاه های جدیدتر »
  1. ...
    ... گفته:

    با سلام و خسته نباشید بیشتر از هر زمانی به حرفای دلسوزانتون نیاز دارم دختری هستم ۲۸ ساله یک سالو نیم است ک خواستگاری دارم ک از یک خانواده ی کاملا مذهبیست خانواده من اینطور نیستند این رابطه از ابتدا ک شروع شد به علت میل و کشش شدید دونفرمون بود. در ابتدا ایشون نمیگفتن ک چادر باید برنم ولی بعد کمی هرچه نزدیک خواستگاری میشدیم سختگیری ایشون شدیدتر میشو برای چادر زدن من. من هم از چادر بدم نمیاد حاضر م بخاطرش چادر بزنم ولی خانوادم برای این موضوع مخالف هستن میگن دلیلی نداره تغییر کنی تو دختر بزرگی هستی و تا الان اینطور تربیت شدی باید همینطور بمونی. واقعا موندم توی این مدت پیچ و خمای زیادی داشته رابطمون روز خواستگاری ایشون یکم بداخلاقی کردن . بعد ک ازش دلیلشو پرسیدم گفتن بخاطر ظاهر مامان و خواهرت درصورتی ک اونا معمولی بودن . بعدش ک کلی کلنجار رفتیم حالا دوباره می خواد بیاد خواستگاریم نمیدونم چکار کنم .

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      خب دوست عزیز چشم اندازی از زندگی آینده رو ملاحظه کردید … وقتی دستور برای ازدواج با فردی هست که هم کف شما باشه برای اینه که به ارامش برسید … و گرنه با هر کسی میشه ازدواج کرد …. اختلاف فرهنگی و مذهبی شما زیاده و اگر به این منوال ادامه بدید یا باید به دستورات همسرتون اهمیت بدید و طرف ایشون باشید و یا باید همیشه در این تقابل بین خانواده و شوهر تحمل این مشکلات رو کنید … پس تا وارد زندگی مشترک نشدید کمی منطقی فکر کنید … تمام زندگی همین وابستگی و دوست داشتن امروز نیست بحث یک عمر زندگی با تفاهمه

      پاسخ
  2. Amir
    Amir گفته:

    سلام
    من قصد ازدواج دارم و اینکه شخصی که خانواده ام انتخاب کردن و من حدودا سالی هست میشناسمشون دختر واقعا خیلی خوبی هست و محجبه.
    ما الان مشکلمون سر خانوادهاست اینکه خانواده اونا کاملا مذهبی و اینکه پدرش سپاهی
    خانواده منم مذهبی هستن ولی پدر ایشون ظاهر بینن و اولین خواستش اینکه مادر من چادری باشه
    مادر من چادر نیست ولی واقعا حجابی ک داره خیلی خوبه …
    حالا موندیم ک چیکار کنیم …
    :-(

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      چنین ازدواجی با چنین اختلاف سطح فرهنگی نمیتونه ضمانتی برای خوشبختی داشته باشه … و لازمه شما با هم کف خودتون ازدواج کنید … همین ترس و تردید گواهی به چنین مشکلاتی میده
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      پاسخ
  3. فروغ
    فروغ گفته:

    سلام من دختری ۲۱ ساله هستم و ی خواستگار دارم که رو مسیله حجاب خیلی سخت گیره من از خانواده ای هستم که به حجاب اهمیت نمیدن و راحتم و ایشون از ی خانواده مذهبی هستن که میخوان به زور منو تغییر بدن و من زیر بار نمیرم میخوام خودم باشم …من به مشکل برخوردم ..مشکل منو خواستگارم فقط سر مسیله حجابه …چ جوری مشکلمونو حل کنبم …لطفا راهنمایی کنید …

    پاسخ
  4. باران
    باران گفته:

    سلام..منو نامزدم خیلی همو دوس داریم.نامزدم خیلی خوبه من چادری باحجابم.اما یا موضوعی اذیتم میکنه واینکه ایشون چون بیرون با وجود اینکه باحجابم ولی ممکنه کسی نگام کنه ازم میخاد پوشیه بزنم واصرارداره به پوشیه.و من واقعا مخالف پوشیه ام.باحجابم ولی باپوشیه موافق نیستم چیکارکنم؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز ایشون از شما چنین توقع داره ..پس مشکلتون رو باید با گفتگو حل کنید که مسلما” قبول نخواهد کرد چون مسایل سنتی و مذهبی و تعصبی رو نمیتونید با مشاوره حل و فصل کنید … لااقل به سرعت

      پاسخ
  5. Nina
    Nina گفته:

    من نامزدم خارج از کشوره فامیلمونه اون ۴۳ سالشه منم ۲۵من طرز لباس پوشیدنم ایرونیه اون حجاب کامل میخواد طوری که حجاب از سرتاپا باشه منم موافق نیستم،تعجب میکنم خارج زندگی میکنه ولی افکارش روحانیه موندم چیکار کنم

    پاسخ
  6. ناشناس
    ناشناس گفته:

    آره منم یه دوست دارم که تا حالا به هیچ دختری نتونسته اعتماد کنه و تا حالا که ۳۲ سالشه ازدواج نکرده

    پاسخ
  7. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام
    من قبل از ازدواج با همسرم صحبت کردم که من چادر نمیپوشم و اونم قبول کرد.حالا که مدتی از ازدواجمون میگذره به خاطر چوشیدن چادر باهم اختلاف داریم.چطور میتونم این مشکل را حل کنم؟/

    پاسخ
      • سارا
        سارا گفته:

        خانم سارا ی عزیز شما که انقدر با قطعیت از موضوع حجاب صحبت میکنید بهتره تحقی بیشتری کنید… در اسلام هیچ اجباری برای حجاب سر وجود نداره… حتی در قرآن
        در قرآن به همسران پیامر توصیه شده دقت کنید توصیه و نه اجبار!! و در جای دیگه ای آمده که به همسران خود بگویید “گردن و سینه های ” خود را بپوشانند و باز هم صحبتی از حجاب سر و حتی نوع پوشش برای این ناحیه ها از بدن نشده!!!
        موفق باشید

      • امیر
        امیر گفته:

        آیه ۳۱ سوره نور:
        و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشکار نکنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به آن ندارند، یا کودکانى که از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید.

  8. azadeh
    azadeh گفته:

    سلام من یه مشکلی دارم اونم این که همسرم از من میخواد که حجاب نداشته باشم جلوی فامیل و این خیلی منو اذیت میکنه و باعث میشه همیشه بحث داشته باشیم باهم نمیدونم چجوری باید اینو حل کنیم!

    پاسخ
    • دکتر مهرآرا بهرامی
      دکتر مهرآرا بهرامی گفته:

      سلام
      شما می بایست قبل از ازدواج در این باره با همسرتان صحبت می کردید و یا درباره خانواده ایشان تحقیق می کردید الان هم باید با خود ایشون صحبت کرده و مشکلات خود را با او بیان کنید در این راه مشاوران ما نیز می توانند راهکار های خوبی را با شما در میان بگذارند

      پاسخ
      • سارا
        سارا گفته:

        عزیزم خواهان بی حجابی روشن فکری نیس اگ روشن فکر بود ب زنش نمگفت حجاب نداشته باش من اگ شوهرم اینجور باشه فک میکنم برای من هیچ ارزشی قائل نمشه چون ذات ادمه وقتی یک چیزی برات مهم باشه فقط میخای زیبایی هاش مال خودت باشه غیرت واسه مرد یک گوهر البته نباید غیرت و با تعصب اشتباه گرفت من خودم ادم کاملا منطقیم و خشک مقدس هم نیستم اما حجابم وکامل دارم درعین این که حجاب کامل دارم خیلی هم شیک میگردم یعنی میخوام بگم حجاب درس مانع شیک پوشی نیس بعدم دین ما اسلامه اسلامم گفته حجاب هر حرف دینم یک علت منطقی وعقلی داره میتونی بری تو هر موضوع اسلام ک اذیتت میکنه تحقیق کنی تا علت عقلیشو پیدا کنی مثل من ک این کارو میکنم

    • م
      م گفته:

      سلام من۲۴سالمه و یه مدتیه که خواستگاری دارم که از همه نظر موقعیت خوبی داره خصوصا از نظر خانوادگی از همون اول همه چیز مطرح شده و مشکلی نیست جز مسئله حجاب من نه پوششم مبتذله و نه بد و زننده کاملا هم به خوشتیپی اعتقاد دارم و به روسری اعتقادی ندارم یعنی خیلی به حجاب اعتقادی ندارم به نظر من حجاب از حیا جداست اما ایشون مشکل دارن با این قضیه و پوشش من…من دقیقا نمیدونم چیکار کنم…

      پاسخ
      • مشاور
        مشاور گفته:

        خب شما با یکی از اصلی ترین رفتارها و معیاراتون در اختلاف هستید و اگر قرار به ادامه این رابطه باشه یکی از شما باید از خواسته خودش کوتاه بیاد و گرنه چنین رابطه ای به نتیجه نخواهد رسید
        چون اگر قرار باشه به خاطر این موضوع در تنش و دلخوری باشید مسلما به اون ارامشی که از ازدواج سراغ دارید نمیرسید
        پس خوب در این مورد فکر کنید

  9. hosna
    hosna گفته:

    salam
    man dokhatari ahstam 26 sale hamishe dokhtare azadi budam harjur dust dashtam lebas pushidam hala ye kastegar daram ke familam hast
    ishun mige ke moshkeli nadare faghat jeloye khanevadash bayad kheili ba hejab basham
    mitarsam badan bekhad hamishe injuri basham va man vaghan nemitunam!
    chejuri motmaen sham azin mozu?

    پاسخ
    • دکتر مهرآرا بهرامی
      دکتر مهرآرا بهرامی گفته:

      سلام
      نظر خود ایشون مهم است که شما را چگونه می خواهد شاید در خانواده آنان رسومی هست که مجبور هستند اینگونه به شما بگویند. بهترین راه این است که نگرانی خود را با خود او در میان بگذارید البته مشورت با مشاوران ما نیز یاری رسان خواهد بود
      موفق باشید

      پاسخ
      • مسعود
        مسعود گفته:

        آقا من عاشق زنم شدم وقتی رفتم خواستگاری , چون خوشگل بود ,ولی بی حجاب .الان ۱۰۰ درصد پشیمونم و الان نمیخوامشس فقط به خاطر حجاب و کارای سبکش تو مجالس. این شاهد عینی بهتون میگه اصلا زن بی حجاب نگیریر به خدا کلا این جور زنا به درد نمی خورن از ما گفتن

      • مصطفی
        مصطفی گفته:

        سلام
        من به عنوان فردی که حدود ۱۰ ساله ازدواج کردم به همه عزیزانی که قصد ازدواج دارند توصیه میکنم با شخصی ازدواج کنند که از نظر اعتقادی وتقید به مساله مهمی چون حجاب هم کفو باشند و آتش عشق مانع از تصمیم درست نشود
        بنده این اشتباه را مرتکب شدم و در این مدت فقط ضجر کشیدم و البته همسرم نیز اینگونه بود و طبعا ناراحتی من روی ایشان هم تاثیر گذار بوده است
        الان با داشتن یک فرزند چاره ای جز ادامه این زندگی نداریم
        همسرم حاضر نیست حجابش را رعایت کند و من هم نمیتوانم بد حجابی او را تحمل کنم دوست ندارم با ایشان بیرون بروم وترجیح میدهم خودش به تنهایی کارهایش را انجام دهد چون باید فقز حرص بخورم و ضجر بکشم.
        البته او اهل نماز و روزه است ولی علاقه به لباسهای کوتاه و… دارد و نشد که برای رضای خدا و همسرش روسری اش را درست سر کند
        دوستان مواظب باشید که چنین ازدواج هایی بسیار تلخ برای هر دو طرف است
        اسیر عشق نشید و عاقلانه تصمیم بگیرید

      • از تبريز
        از تبريز گفته:

        سلام
        منم ۱ سال و نیمه که نامزدم و درست مشکل تورو دارم آقا مصطفی.
        همسرمنم آدم معتقدیه و کارهای افراطی نداره و از خانواده ای هستن که مادر و پدرش هم حلال و حرام میدونن و محرم و نامحرم رعایت میکنن ولی خانمم به خاطر روسری که میگم جلو بکش دعوا داریم هروقت میگم رعایت میکنه ولی همیشه و هر لحظه نمیشه گفت مراعات کن دارم ناراحت میشم هرجور هم شده گفتم ها هم آرام هم به زور هم … ولی یه مدت مراعات میکنه بعد یادش میره منم دلسرد شدم از زن وزندگی دوس دارم همش ازش دور باشم و نبینم دوس داریم خریدهاشو خودش انجام بده و به منم کار نداشته باشه؟اما اینجوری هم روزبه روز فاصله زیاد میشه و آدم دور میشه ازش و وقتی نمیخوام باهاش برم بیرون دروغ میگم کار دارم و فلان و این دروغ روز به روز بیشتر میشه و اصلا دروغ دوس ندارم آدم باید عرضه داشته باشه و کار یکه میکنه جواب پس بده و سرش بالا باشه بخاطر همینم از خودمم بدم میاد که دروغ بگم در ضمن نه خودم افراطی هستم نه خانوادم نه خانواده همسرم. بعدشم خانمم قبل از ازدواج حجابش مانتویی بود و الانم هست ولی خیلی قابل قبول بود الانم فقط در مورد موهاش اذیت میشم بقیش خوبه اینم بگم خانمها بعد ازدواج تاحدودی تغییر میکنن مخصوصا حجاب لطفا راهنماییم کنید نمیخوام طلاقش بدم ولی ازین طرفم نمیتونم نزدیکش بشم خودمم اگه بخوام خیانت یا نامردی کنم میتونم ها اما اصلا اهلش نیستم چون به ما یاددادن که تا مجردی آزادی ولی بعد متاهلی دیگه فرق میکنه اگه جدابشم اون رق داره ولی تا متاهلم عمرا نمیتونم نامردی کنم بازم ازتون خواهش میکنم راهنمایی کنید باتشکر

      • مشاور
        مشاور گفته:

        با سلام دوست عزیز اینکه همسر شما پوشش مناسب رو رعایت نمی کننددفرض بر پوشش مو به این خاطر دلسرد شدید و از ایشوت دور شدی حتی به مساله خیانت فکر می کنید .ببینید خوب شما ایشون رو همانوطور پذیرفتید مگر اینکه شما درموردحجاب عقیدتون رو مطرح کرده باشید و ایشون هم پذیرفته باشند و بعد از ازدواج اظهار کردند که تمایلی به داشتن ندارند و به قول شما موهاشون رو بیرون می گذاشتنددکه خب حرف شما ارجح است چون قبلا حجت را تمام کردید ولی وقتی شما قبل ازدواج ایشون رو با اطلاع از شرایطشون انتخاب کردید نباید گله مند شویددو بهتره به جای تذکر و درگیری چون خانواده خوب و مقیدی می فرمایید دارند.با ایشون صحبت بشه .ببینید محبت زوجین کارساززاست نه اینکه شما از ایشون سرد بشید و به خاطر این رفتار دورتر بشید مگر اینکه واقعا مشکلی وجود داشته باشد که ما بی اطلاع هستیم صرف این مساله این همه جدایی و دوری دررحدی که تمایل دارید از ایشون دور باشید ایجاد نمی کند مگر اینکه دررروابط زناشویی هم مشکلاتی وجود داشته باشد در هر حال امیدوارم خوشبخت باشبد طلاق اخرین راهکار است بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید .زندگی ساده نیست که راحت از ان بگذرید .

دیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات متداول

۱ - نظر پسرها در زمینه حجاب و پوشش دخترها چیست؟ پ

پوشش دخترها علاوه بر این اینکه نشان دهنده نوع سلیقه و معیارهای زیبایی پسندانه شان است، از نظر نوع حجاب نیز تا حد زیادی معرف اعتقادات مذهبی خود و خانواده است در مقابل نظر پسرها نیز نسبت به پوشش ایده آل یک دختر تا حدی تحت تاثیر اعتقادات و باورهای مذهبی شان قرار دارند. بنابراین می توان گفت پسرهایی که از اعتقادات مذهبی قوی تری برخوردارند به بعد حجاب در پوشش، نگرش مثبتی داشته و در انتخاب خود میزان حجاب را مد نظر قرار می دهند. همچنین پسرهایی که گرایش های مذهبی در آن ها کم رنگ تر است، به نوع تیپ و ظاهر ( سنتی یا مدرن) و سایر ملاک های جذابیت اندام و ظاهر اهمیت بیشتری قائل می شوند.

۲ - آیا لزوما پوشش دخترها در نظر همه پسرها از اهمیت بالایی برخوردار است؟

ملاک پوشش ممکن است برای عده ای از پسرها از اهمیت کمتری برخوردار باشد و سایر ملاک ها از جمله تفاهم اخلاقی و خانوادگی را در اولویت اول خود قرار دهند. اما به هر حال جذابیت ظاهری، پوشش و نوع ظاهر شدن فرد در جامعه برای هر فردی مهم بوده و اصولا تناسب و سنخیت در پوشش دختر و پسر یکی از مواردی است که هر دو گروه به آن توجه می کنند.

۳ - دخترهای خوش تیپ و جذاب معمولا از نظر پسرها چه ویژگی هایی دارند؟

اگرچه جذابیت ظاهری و نوع پوشش ایده آل برای هر فردی دارای معیارهای زیبایی پسندانه خود است اما رعایت اعتدال و حفظ اعتماد به نفس در جذابیت ظاهری یک دختر تعین کننده است. معمولا دختری که به ظاهر، بهداشت و زیبایی در چهره و اندام خود توجه و رسیدگی لازم را دارد و در عین حال از آرایش ماسک مانند یا توجه افراطی به ظاهر خود به دور است، از نظر پسرها جذابیت لازم را دارد. به روز بودن، متناسب بودن رنگ لباس ها و در نظر گرفتن راحتی خود و محیطی که در آن قرار دارند در جذابیت و تناسب پوشش دختر تاثیرگذار است.

۴ - پوشش دختر تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

انتخاب پوشش و نوع لباس اگرچه تا حد زیادی به سلیقه هر فرد وابسته است اما عوامل خانوادگی و فرهنگی دیگری نیز در این انتخاب سهم بسزایی دارند. از جمله عوامل تاثیرگذار در پوشش دخترها عبارتند از: خانواده، مد جامعه، رسانه ها، اعتقادات مذهبی و دوستان.