ازدواج با فردی از تبار و فرهنگی دیگر

ازدواج با فردی از تبار و فرهنگی دیگر

جهان کوچک تر شده است و میزان ارتباطات بین افرد در نقاط مختلف دنیا بیشتر. بسیاری از مردم در کشور های مختلف با هم در تماس بوده و تبادل نظر می کنند. همچنین به دلیل رفت آمد های بین المللی و به خصوص به دلیل پیشرفت های تحصیلی هر ساله بسیاری از جوانان ایرانی برای ادامه تحصیل به نقاط مختلف دنیا رفته و پس از مدتی در آنجا ماندگار می شوند.

line-separator

حضور جوانان ایرانی در کشور های مختلف به منزله پیشآمد فرصت های مختلف ازدواج و همچنین زندگی در آن کشور ها می باشد و همواره آنان را برای انجام این کار وسوسه می کند. لازم به ذکر است که با توجه به تفاوت فرهنگی و سطح اجتماعی که بین کشور عزیزمان ایران و دیگر نقاط دنیا وجود دارد و همچنین با توجه به عدم تطابق مذهب و دین همواره مشکلاتی از قبیل عدم تفاهم مذهبی، عدم حرف شنوی از یکدیگر و عدم درک متقابل پدید می آید.

line-separator

زندگی مشترک مشکلات خاص خود را دارد و برای غلبه بر این مشکلات باید علاوه بر آگاهی و توانایی مدیریت، یک مشاور خوب و با تجربه را هم در اختیار داشت تا با توجه به علم روز روانشناسی و با شناخت کامل از تمامی فرهنگ ها و مشکلات آن، یک راهنمای خوب برای انسان باشد. اما توصیه روانشناسان این است که تا حد ممکن از ازدواج با اتباع بیگانه خود داری کرد زیرا زمان زیادی را باید صرف آشنایی با فرهنگ همدیگر کرد از طرفی دیگر کسانی که این قصد را دارند قبل از ازدواج، به مشورت و آگاهی کامل دعوت می کند.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

منبع:مشاوره-آنلاین.com

3 پاسخ
  1. مشاور
    مشاور گفته:

    با سلام .اگر شما فکر می کنید ایشون فرد مناسبی هستند و خب با وجود تفاوت های فرهنگی به لحاظ رفتاری و براورده کردن ملاک ها و انتظارات شما فرد مناسبی هستند خوب اقدام کنید .حداقل بپذیرید چند جلسه ای صحبتی داشته باشید ملاک هو را در نظربگیرید و در نهایت تصمیم درست را بگیرید .امیدوارم خوشبخت باشید و تصمیم درست را بگیرید .

    پاسخ
  2. حسین
    حسین گفته:

    سلام.۲۳ ساله از تبریز هستم .دو ساله با دختری از اهواز آشنا شدم الان خیلی همدیگر رو دوست داریم و خیلی عاشق هم هستیم.ولی مشکل داریم از نظر مالی و عرب بودن دختره و … ولی نمیدونم چه کنم بین دو راهی گیر کردم.کمکم کنید.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      تفاوت های مالی و زبانی مساله مهمی است اینکه شما ترک هستید و ایشون عرب و هر نفر قطعا اداب و رسو متفاوتی دارید به غیر فرق بین گویش و ….که مساله مهمی است .شما باید ببینید خانواده شما چقدر پذیرش دارند که شما با این فرد ازدواج کنید .بهتره اگر واقعا ایشون رو شناختید و ادراک کاملی از هم دارید و تفاهماتی وجود دارد با خانواده مطرح کنید .اگر خانواده موافق نبودند خب ادامه دادن بی نتیجه اسن و فقط باعث وابستگی بیشتر ایشون به شما می شود و برعکس و اونوقت هضم نشدن ها سخت تر خواهد شد .مخصوصا برای اون خانم که قطعا دچار مسائل روحی بیشتری می شود چون به لحاظ عاطفی شکننده است .اگر احیانا خانواده شما موافق بودند ایشون هم باید مطرح کنند و بعد مراسم رسمی تر .در غیر این صورت اینده ای منتظر شما نخواهد بود .تفاوت های شما قومیتی است .و هر گروه اداب و رسوم و شرایط خاص خود را دارند و تعصبات رفتاری هم متفاوت است .بهتر است منطقی مساله را بررسی کنید .موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *