ازدواج بیش از 300 زوج تحت پوشش کمیته

ازدواج بیش از ۳۰۰ زوج تحت پوشش کمیته

 

رئیس این کمیته از بیش از ۳۰۰ کمک هزینه برای ازدواج جوانان تحت پوشش خبر داد

«حسن نعمتی» با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی افتخار زمینه سازی ازدواج آسان برای خانواده های بی بضاعت را دارد ، افزود : در راستای حمایت از خانواده های نیازمند ، رفع فقر و نگرانی از جامعه هدف، در جهت تأمین جهیزیه فرزندان مددجو ، طرح اهداء کمک هزینه جهیزیه در این نهاد اجرا می شود.

وی بیان داشت : این کمک ها با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری و در راستای حمایت از سنت حسنه ازدواج اجرایی شده است .
وی اظهار کرد : از ۳۱۲ سری کمک هزینه ازدواج ،۲۰۶ سری آن در قالب جهیزیه به دختران تحت حمایت اهدا شد و باقی مانده نیز در قالب کارات هدیه ازدواج به پسران تازه داماد این نهاد اهدا شد.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان درخصوص اعتبار هزینه شده در راستای اهدای کمک هزینه ازدواج اذعان کرد: برای مجموع خدمت ارایه شده بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع دولتی هزینه شده است.

نعمتی به ارائه خدمات این نهاد به نوعروسان و خانواده های تحت پوشش اشاره کرد و گفت : به منظور تحکیم بنیان خانواده قبل از اهدای جهیزیه ،کلاسهای آموزشی برای نوعروسان و همسران جوان برگزار می شود.
وی از جمله محوریت موضوعات مطروحه در این دوره ها را آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی به همراه بهداشت روانی و فردی ، بررسی تفاوت های رفتاری و کلامی بین زن و مرد و کسب مهارت های زندگی عنوان کرد و افزود:در برگزاری این کلاسها از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه و همزمان مشاوره خانواده نیز استفاده می شود.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

منبع:مشاورانه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *