با همسر دروغگوی خود چگونه رفتار کنیم؟

شک تردید معمولا در صورت دیدن دروغی از سوی شریک زندگی به وجود می آید و باعث به وجود آمدن حس بی اعتمادی در رابطه میشود.دروغ گویی از ضعف های جدی در یک رابطه است. اگر فردی که با او وارد رابطه ای صمیمانه شده ایم، با ما صادق نیست و ارتباط با او، نوعی شک مزمن و تردید همیشگی برای ما در پی دارد باید برای این مسئله چاره ای اساسی اندیشید. کنترل کردن دائمی فرد مقابل، افکار سمی به ذهن فرد تزریق می کند که زندگی او را مختل خواهد کرد و آرامش را از او می رباید.

 گاهی دو طرف در یک رابطه، دروغ های کوچک و کم اهمیتی به یکدیگر می گویند که تأثیری در ادامه رابطه یا قطع آن ندارد، برای مثال در زمینه علائق فرد مورد علاقه مان در امور جزئی مثل رنگ یا غذای مورد علاقه اش. اما بی صداقتی در مسائلی نظیر درجه تحصیلی یا شغلی دیگر، جزو دروغ های کوچک محسوب نمی شود، همچنین مسائلی نظیر داشتن رابطه های دیگر و پنهان کردن آن از طرف مقابل. پس از این که نوع دروغ مشخص شد، باید توجه داشت دروغ های بزرگ موجب می شود یک سوی رابطه مدام در حال اثبات بی گناهی خود یا در حال مچ گرفتن و پیدا کردن سرنخ های خطا های طرف مقابل باشد.

این کش و قوس رابطه را مختل می کند، آرامش و سعادتمندی را برای فرد به ارمغان نمی آورد. این را هم باید در نظر گرفت، با توجه به مدت زمان رابطه، چه مقدار دروغ شنیده شده است؟ سپس با در نظر گرفتن این نکته که نوع دروغ چه بوده، باید این مسئله را در نظر گرفت که آیا در زندگی و سرنوشت ما اثرگذار است یا نه؛ یا این که از اهمیت کمی برخوردار است و می توان از آن چشم پوشی کرد چرا که تأثیری در زندگی فرد ندارد و نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

منبع:مقالات کانون مشاوران ایران

2 پاسخ
  1. hani36
    hani36 گفته:

    سلام دختری ۲۶ ساله هستم مدتی ست با پسری آشنا شدم که از نظر احساسی فوق العاده پر احساسه بعد از گذشت یک ماه اون به دروغ هایی که گفته بود ( سن ، شغل ، و خانواده ) اعتراف کرد.به نظر شما باید به رابطه ادامه بدم یا کات کنم؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      برای شما اولویت چیست احساسی بودن ایشون یا داشتن شرایط خاصی برای ادامه زندگی در مورد شما کدام صادق است .اینکه ایشون به نداشته ها و یا دروغ هایی که گفتند اعتراف کردند شاید نوعی سیاست رفتاری است چون خانم ها ابتدا با وجود داشتن شرایط ایده ال جذب طرف می شوند و بعد د رادامه مسائل عاطفی نقش پررنگ تری پیدا می کندو دقیقا وقتی فرد وابسته می شود دیگر به خیلی از شرایط و جوانب توجهی ندارد .و سر دوراهی قرار می گیرد که شما اکنون در ان قرار دارید اگر این فرد را با این شرایط می پذیرید و توجیهی دارید برای دروغ گفتن هاوکتمان ها ادامه بدهید تا شناخت بیشتر شود و انتهایی داشته باشد ولی اگر فکر می کنید به غیر از جنبه احساسی بودن ایشون شرایط شما رو ندارند .خب خیلی راحت به قول خودتون کات کنید و ادامه ندهید چون قطعا در ارزیابی خودتون و خانوادتون ایشون و شرایطش پذیرفته شده نخواهد بود .در هر حال تصمیم نهایی با خود شماست فقط همه شرایط را بسنجید و منطقی بررسی کنید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *