تحقیق درباره دین و مذهب پیش از ازدواج لازم نیست!

با وجود برادر و خواهر بزرگترچگونه باید ازدواج کرد؟!

بسیاری از کسانی که از مشاوران ازدواج درخواست کمک دارند مشکل خود را عدم ازدواج خواهر و برادر بزرگتر خود عنوان کرده و اضافه می کنند که با وجود اینکه آنان سن بالایی دارند اما ازدواج نکرده و بدین ترتیب والدینشان اجازه ازدواج دختر و پسر کوچک تر را نداده و به خصوص دختران در اوج جوانی موقعیت های خود را از دست می دهند. بسیاری از مراجعین به مرکز مشاوره می گویند که با فردی آشنا شده اند یا خواستگاری را دارند که می تواند بهترین موقعیت آنان برای تشکیل خانواده باشد اما به دلیل وجود دختر و برادر بزرگتر خانواده شان اجازه خواستگاری به پسر نداده و به نوعی با زندگی آنان بازی کرده اند. این تفکر در بیشتر خانواده های سنتی موجود است زیرا آنان فکر می کنند که اگر دختر کوچکتر ازدواج کند همگان تصوری بد و غلط نسبت به دختر بزرگتر پیدا کرده که آنان چه مشکلی دارند که ازدواج نمی کنند بنابراین زندگی دختر و پسر بزرگتر نیز به خطر می افتد. تا حد بسیاری در جامعه سنتی امروز ایران این تفکر هرچند غلط وجود دارد اما پس چه باید کرد؟!

line-separator

بهترین کار این است که در ابتدا با والدین خود موضوع را مطرح کرده و همچنین برای خواستگار و فرد مورد نظرمان نیز توضیحات را بدهیم . سپس خانواده راضی کرده تا هرچه زودتر برای خواهر و یا برادر بزرگتر اقدامات لازم صورت بگیرد.تا فرصت برای شما نیز به وجود بیاید در بعضی موارد بهتر است تا شما با خواهر و برادر بزرگترتان صحبت کرده و شرایط را برای وی توضیح دهید. والدین اگر بدانند که فرزند بزرگترشان مشکلی با این موضوع ندارد، بهتر و راحت تر راضی شده و اجازه ازدواج به فرزند کوچکتر را می دهند. بنابراین بهترین کا پس از اقدامات بالا مراجعه به یک مشاور خوب است تا موانع و مشکلات پیش رو برداشته شود.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

 

منبع:تریبون آزاد

1 پاسخ
  1. ناشناس
    ناشناس گفته:

    حالا اگه اون اولی مطلقه باشه وپیش ما تو خونه پدریش زندگی کنه چطور؟! تو یزد که همش می‌رسد داماد اورتون چی شد چطور بود چرا جدا شدن… آدم از ازدواج انصراف میده!

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *