تصویب قانونی در رابطه با تسهیل شرایط ازدواج جوانان

با توجه به مشکلات پیش رو برای ازدواج جوانان، دبیر ستاد ملی زن و خانواده گفت: موارد مربوط به اصلاحیه قانون «تسهیل ازدواج جوانان» و آیین نامه آن را با تشکیل کارگروهی در حال تدوین هستیم و در دولت دهم این موضوع به تصویب می‌رسد و قرار است در اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در سال ۹۲ این موضوع بررسی شود.

فریبا حاج‌علی افزود: هماهنگی‌های لازم به منظور تدوین اصلاحیه و آیین نامه قانون «سهیل ازدواج جوانان» انجام شده است. وی با بیان اینکه ازدواج جوانان یکی از مسائل کلیدی و محوری خانواده است، تصریح کرد: پرداختن به این موضوع دغدغه خاصی را می‌طلبد که ستاد ملی زن و خانواده از ظرفیت لازم برخوردار است.

در اصلاحیه «قانون تسهیل ازدواج جوانان» به مباحث فرهنگی می‌پردازیم دبیر ستاد ملی زن و خانواده درباره موارد مورد نظر در اصلاحیه «قانون تسهیل ازدواج جوانان» اظهار کرد: این موضوع ابعاد مختلفی دارد و در این قانون بیشتر به مباحث فرهنگی می‌پردازیم چرا که بحث‌های فرهنگی در آن مغفول واقع شده‌اند و تشویق و تسهیل ازدواج جوانان و کاهش سن و آسان کردن آن از موارد فرهنگی مورد توجه است. حاج علی در پایان درباره نقش آموزش در ازدواج موفق اظهار کرد: شعار وزارت ورزش و جوانان ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار است و البته لزومی ندارد که دختر و پسر در ابتدا آگاهی همه جانبه‌ای از یکدیگر داشته باشند، چرا که خیلی از آگاهی‌ها در طول زندگی مشترک به دست می‌آید.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:ساینس دیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *