روابط دوستانه بین پدر و پسر

در تربیت فرزندان نباید هیچ گونه کوتاهی صورت گیرد

یکی از اهداف تربیت فرزندان تعلیم آنها برای داشتن زندگی خوب در آینده است

 علیرضا صابری نوقابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: تربیت برای رسیدن به این مقصود، راهی طولانی و دشوار دارد و نیازمند صبر، حوصله و دقت است و عناصر دخیل در این امر، هریک باید به دقت وظایف خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید بدانیم که تربیت راه میان بر ندارد و باید به کودک فرصت داد تا مراحل رشدش را به طور طبیعی و به تدریج طی کند که انجام این امور نیازمند محبت به کودک است.

صابری نوقابی تصریح کرد: کودکان در مسیر تربیت، بیش از آنکه به دلسوزی نیاز داشته باشند به محبت و مهرورزی نیازمندند و به خاطر بسپاریم که محبت با دلسوزی متفاوت است. دلسوزی مانع رشد است و با محبت کردن به وی اجازه می‌دهیم که از هوش و توان خود استفاده کند و از دخالت در اموری که به تنهایی قادر به انجام آن است، بپرهیزیم.

وی افزود: بهتر است بگذاریم کودکمان خودش به تنهایی کارهایش را انجام دهد و ما بیشتر نقش یک راهنما را ایفا کنیم. ممکن است برخی از اقدامات کودک باب میل شما نباشد و حتی در این مسیر امکان دارد آسیب‌های جزیی به کودک وارد شود اما نگران نباشید. به یاد داشته باشیم بدون محبت، دانش آموزانی عصبی، خود رای و بی‌هویت تحویل جامعه خواهید داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

 

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *