دفاتر ازدواج اینبار در دانشگاه ها

دفاتر ازدواج اینبار در دانشگاه ها

غلامرضا خواجه سروی درباره تاسیس دفاتر ازدواج در دانشگاه ها کفت رویکرد ما در این زمینه بحث سالم کردن فضای دانشگاه بوده و همچنین ایجاد رمینه ای برای همسر یابی و انتخاب بهترین گزینه برای ازدواج از یک طرف و از طرف دیگر ارائه امکانات و تسهیلات به دانشجویان با کمک خیرین و استفاده از امکانات دانشگاه بوده است تا دانشجویان بتوانند مراسم ازدواج خود را با هزینه کمتر و بدور از دغدغه برگزار کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علومغلامرضا خواجه سروی، افزود: این دفتر  مستقل از دفاتر مشاوره در دانشگاهها به شمار می آید، چرا که هدف آن کمک به ازدواج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دوران دانشجویی به لحاظ سن بهترین دوران برای ازدواج است، افزود: دانشجویان باید بدانند وقتی فرد مورد نظر برای ازدواج را انتخاب می کنند آیا آن فرد شرایط لازم برای تشکیل یک زندگی مشترک را دارد یا نه. دانشجو باید بداند آیا از تمام جهات همخوانی و هم کفوی در روحیات و شرایط آنها موجود است که این امر نیاز به ارائه مشاوره و کمک دارد.

خواجه سروی، تاسیس دفتر ازدواج دانشجویی در دانشگاهها را عامل دیگری در برطرف ساختن آسیبهای ناشی از ازدواج دانشجویی دانست و گفت: این دفاتر، مقدار اندک آسیبی هم که در ازدواج ها دانشجویی ممکن است وجود داشته باشد برطرف خواهد کرد و به منظور انسجام و تسریع در این امر آیین نامه تاسیس این دفاتر در دانشگاهها تنظیم شده و در مرحله بازبینی توسط دانشگاه ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این دفاتر با هدف خیر احداث شده و خیریه ای اداره می شود ادامه داد که البته دانشگاه ها امکانات خود را در اختیار قرار داده اند.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:مشاوره-ازواج.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *