رابطه قبل از ازدواج را کنترل کنیم

رابطه با همسر قبل از ازدواج؛ تجربه آموزی یا آسیب پذیری؟

” ازدواج مثل هنداونه سر بسته ست، تا باهاش زیر یه سقف زندگی نکنی از جیک و پوک اخلاقاش چیزی دستت نمیاد!

حداقل کاری که میشه انجام داد اینه که قبل ازدواج تو مراحل دوستی، آشنایی و نامزدی خوب همدیگرو بشناسید و باهم باشید!”

رابطه با همسر قبل از ازدواج، موضوعی است که هر کدام از ما اعتقادت خاص خودمان را داریم.

رابطه با همسر قبل از ازدواج

تجربه آموزی یا آسیب پذیری؟

این روابط که به هرگونه روابط ( بخصوص رابطه جنسی ) بین دو نفری که هنوز با هم ازدواج نکرده اند، اشاره دارد اکنون از مقبولیت بالایی برخوردار است.

اینکه شما مخالف یا موافق سرسخت رابطه با همسر قبل از ازدواج باشید، یک اعتقاد اساسی است که تحت تاثیر گذشته خودتان، پدر و مادرتان و حتی جنسیت تان قرار دارد.

رابطه با همسر قبل از ازدواج

هدف رابطه با همسر قبل از ازدواج

موضوع مهم در برقراری رابطه با همسر قبل از ازدواج، هدف و انگیزه این رابطه است که می توان در قالب دسته بندی زیر تعریف نمود:

  • رابطه عاطفی: این رابطه که با هدف صمیمت و تجربه عشق قبل از ازدواج صورت می گیرد بخصوص برای افرادی که به علاقه و عشق قبل از ازدواج معتقدند، اهمیت ویژه ای دارد.
  • رابطه اجتماعی: در این رابطه معمولا شناخت همسر و خانواده او و آگاهی از فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر، هدف اصلی برقراری رابطه است.
  • رابطه جنسی: رابطه جنسی قبل از ازدواج که اغلب با قصد شناخت سلیقه های جنسی یکدیگر شروع گردد معمولا به لذت گرایی ختم  می شود.

صرف نظر از درست یا غلط بودن این دیدگاه، چگونه می توانیم قبل از ازدواج در جریان رابطه با همسرمان به شناخت دقیق ویژگی های مثبت و منفی او دست یابیم؟

همه چیز درباره رابطه جنسی با همسر پیش از ازدواج

رابطه جنسی با همسر که بعد از ازدواج یک موضوع با اهمیت و بخش مهمی از زندگی مشترک و رضایت از زندگی را تعیین می کند، رابطه زناشویی نامیده می شود.

این رابطه اگر قبل از ازدواج شکل گیرد، تحت عنوان رابطه پیش از ازدواج، رابطه ای از روی عدم کنترل غریزه جنسی، رفع کنجکاوی و حتی هوس بازی از آن یاد می شود.

معمولا افرادی که قبل از ازدواج با همسر خود رابطه جنسی را تجربه کرده اند، دلایل زیر را انگیزه اصلی خود توصیف می کنند:

  • رابطه جنسی با هدف تجربه سلایق جنسی هم و بررسی میزان هماهنگی جنسی یکدیگر
  • رابطه جنسی با هدف جلب رضایت و عشق در دیگری
  • رابطه جنسی از روی فشار درخواست یکی ( معمولا مرد ) و ترس از دست دادن یکدیگر
  • رابطه جنسی با قصد قبلی یکی از طرفین ( معمولا مرد )، جهت اجبار درونی برای ازدواج ( که معمولا با از دست دادن پرده بکارت همراه است ).
  • رابطه جنسی ناخواسته و بدون قصد قبلی، صرفا برای خاموش کردن هوس و میل جنسی

رابطه جنسی با همسر قبل از ازدواج احساسات خوشایند و ناخوشایندی به همراه دارد که تا حد زیادی به هدف و انگیزه برقراری این رابطه بستگی دارد.

به عنوان مثال این رابطه اگر با هدف تجربه عشق و صمیمیت بیشتر صورت گیرد ممکن است لذت جنسی، رضایت و صمیمیت بیشتر را تجربه کنند.

در مقابل افرادی که ناخواسته و یا از روی اجبار یکی از طرفین تن به این رابطه می دهند، با احساسات ناخوشایندی از جمله، سرزنش خود یا دیگری، بی اعتمادی به همسر آینده خود و احساس گناه درگیر شوند.

رابطه با همسر قبل از ازدواج

رابطه با همسر قبل از ازدواج چه پیامدهایی دارد؟

رابطه با همسر قبل از ازدواج از دامنه ای از روابط و تماس فیزیکی سطحی ( معاشقه و بازی ) تا یک ارتباط جنسی کامل را دربر می گیرد.

برخلاف گذشته، اکنون رابطه دوستی و رابطه جنسی قبل ازدواج رواج و مقبولیت بیشتری داشته و حتی عده ای آن را بخش ضروری از شناخت قبل ازدواج می دانند.

اما این نوع روابط در عین حال که باعث افزایش تجربه و شناخت بیشتر سلایق خود و همسرمان می شود، پیامد ها و مشکلاتی نیز به همراه دارد.

از جمله مشکلات احتمالی رابطه قبل ازدواج با همسر، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حاملگی ناخواسته

از دست دادن بکارت، و استرس ناشی از مشکلات جسمانی از جمله بیماری های مقاربتی در کنار تجربه سکس در شرایط استرس زا، معمولا منجر به خاطره ای ناخوشایند را در ذهن هر دو نفر می شود.

بدبینی

سهل گیری در برقراری رابطه قبل از ازدواج، که معمولا برای جلب رضایت طرفین بخصوص در پاسخ به درخواست مرد، صورت می گیرد، در خیلی از مواقع به بدبینی و بدگمانی نیز منجر می شود.

مانعی در راه شناخت

رابطه جنسی در پاسخ به بخشی از کنجکاوی های پیش از ازدواج، گاه باعث می شود دو نفر به جای تمرکز بر شناخت روحیات و خلق و خوی یکدیگر، صرفا به مهارت آموزی و رضایت جنسی تمرکز کنند.

اختیار کمتر در ازدواج

رابطه با همسر قبل از ازدواج، می تواند به احساس اجبار و فشار برای ادامه دادن رابطه و ازدواج منتهی شود.

رابطه با همسر قبل از ازدواج

رابطه قبل از ازدواج را کنترل کنیم

بسیاری از ضربه ها و مشکلات روحی جوانان امروزی در کشورمان به دلیل انتخاب های غلط و سپس برقراری یک رابطه با آن پسر و همچنین عدم توانایی اداره آن رابطه می باشد تا جایی که به خودشان می آیند و می بینند که هرآنچه که داشته و نداشته را داده اند و نتیجه ای از رابطه خود نگرفته و ضربه روحی شدیدی خورده اند.

اما درست است که در سنت و فرهنگ کشورمان ایجاد رابطه اشتباه و مردود است اما چیزی که در جامعه میبینیم خلاف این را ثابت می کند. برقراری ارتباط با هدفی پوچ و تنوع گرایانه رد شده و بسیار خطرناک می باشد، بحث ما روابطی می باشد که با هدف ازدواج سر و شکل گرفته و با نیاز شناخت از همدیگر به جلو پیش می رود.

line-separator

برنامه ریزی در رابطه

دراین روابط می بایست هدف از رابطه مشخص شده و با یک برنامه ریزی خاص رابطه به پیش برود تا جایی که از یک زمانی به بعد، وادین در جریان قرار گرفته تا به کنترل رابطه و راهنمایی فرزندشان ، با تجربه ای که دارند کمک نمایند.

البته والدین نیز باید به دور از افکار سنتی، به حرف های فرزندانشان گوش فرا داده و سپس با استفاده  از تجربه های خود به دور از هرگونه مشاجره و دعوا آنان را راهنمایی نمایند. مشاجره و لجبازی های شما بیشتر باعث احساساتی شدن فرزندتان و سپس تصمیم گیری وی بدون فکر و نزدیک تر شدن به فرد مورد نظرش شده ا جایی که دیگر از شما حرف شنوی نخواهد داشت.

line-separator

والدین چه باید کنند؟

بنابراین والدین عزیز در کمال آرامش برای خوشبختی فرزندشان تلاش کنند اما خود دختران و پسران باید حد و مرز خود را در رابطه شناخته و با توجه به ملاک ها و معیارهایشان در جهت شناخت طرف مقابل پبش بروند آنان همچنین می بایست حد و مرز یک رابطه که برای ازدواج می باشد را برای طرف مقابل مشخص کرده تا بعدها مشکلی در این جهت پیش نیاید.

گفتمان و رفتار ها در این روابط می بایست برای شناخت بیشتر باشد و آن ها را الگویی برای زندگی آینده در نظر بگیرند این می تواند یک آزمایش خوب و مطمئن از طرفین برای شروع زندگی باشد.

بدین ترتیب، ازدواجی که شکل می گیرد با شناخت کافی و همچنین با علاقه بوده و قطعاً خوشبختی را به همراه خواهد داشت.

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

منابع:

تکنیک های مشاوره ازدواج، دکتر یاسر دادخواه، انتشارات نارون دانش، ۱۳۹۸٫

رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج، بابک وزیری.

بررسی رابطه بین روابط پیش از ازدواج با نگرش به روابط فرازناشویی، سید هادی علی تبار، دکتر سعید قنبری، دکتر علی زاده محمدی، دکتر مجتبی حبیبی، ۱۳۹۳٫

سوالات متداول

۱ - رابطه جنسی با همسر، چه زمانی شناخت بهتر و در عین حال آسیب پذیری کمتری را به همراه دارد؟

معمولا روانشناسان و مشاوران مناسب ترین زمان برای تجربه و شناخت تفاهم جنسی را دوران نامزدی می دانند. در عین حال تمرکز به شناخت روحیات و خلق و خوی یکدیگر بر اساس معیارهای مدنظر، موضوعی است که تا قبل از این دوره، ( دوره نامزدی ) پیشنهاد می شود. همچنین برای شناخت بیشتر نسبت به سلایق جنسی یکدیگر به جای تکیه صرف بر تجربه آموزی که پیامدهایی بسیاری به همراه دارد، می توان با کمک تخصصی روانشناسان و مشاوره پیش از ازدواج، دانش و شناخت لازم در این حیطه را افزایش داد.

۲ - رابطه با همسر قبل از ازدواج خوب یا بد؟

 برخلاف گذشته، اکنون رابطه قبل از ازدواج صرفا به عنوان یک اشتباه یا خطای جبران ناپذیر قلمداد نمی شود و موافقان یا مخالفان خود را دارد. پذیرش رابطه قبل ازدواج با همسر و یا مخالفت سرسخت با آن تا حد زیادی تحت تاثیر گذشته خودتان، پدر و مادر و حتی جنسیت تان قرار دارد. به عنوان مثال اگر پدر و مادرتان به دلیل ازدواج اجباری و اصرار خانواده ها محکوم به ازدواج با یکدیگر شده و تا اکنون از زندگی خود ناراضی و نالان بوده اند، در موافقت تان با رابطه با همسر قبل ازدواج بی تاثیر نیست. برعکس اگر شاهد ازدواج ناموفق دوستان تان بعد از یک رابطه و دلداگی عمیق بوده اید و ازدواج پدرمادرتان را که سنتی صورت گرفته را الگویی از ازدواج موفق می دانید، ممکن است چندان موافق رابطه قبل ازدواج نباشید.

۳ - مزایای برقراری رابطه با همسر بعد از ازدواج چیست؟

موکول کردن رابطه جنسی به دوران نامزدی و بعد از عقد باعث می شود مسیر عاطفی سالم تر و کم تنش تری را تجربه کنید. احساس اختیار بیشتر در ادامه دادن و تصمیم گیری برای ازدواج، شناخت بیشتر روحیات و خلق و خوی یکدیگر و همچنین کم شدن از پیامد های احتمالی بارداری ناخواسته و مشکلاتی از این دست، از جمله مزایای موکول کردن این نوع روابط به زمان مناسب خود است.

۴ - آیا رابطه با همسر قبل از ازدواج به عشق و صمیمیت بیشتر منجر می شود؟

برخلاف تصور عام، رابطه جنسی با همسر پیش از ازدواج که با هدف دستیابی به صمیمیت و پیوند و نزدیکی بیشتر ایجاد می شود، معمولا نتیجه معکوس داده و باعث خاموش شدن آتش عشق می گردد. جذابیت جنسی به عنوان بخش طبیعی روابط دوستی معمولا با برقراری رابطه به ایجاد احساس بی اعتمادی و گاه دلزدگی یا تنوع طلبی منتهی می شود.

185 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. نسرین
    نسرین گفته:

    با سلام۲۴ سالمه یه ازدواج ناموفق داشتم یه ساله ک با یه پسر که البته اشنا هست رابطه دارم و قصدمون ازدواجه اونم۲۴ ساله و با ازدواج سابقمم کنار اومده ولی اون قبلا با خیلیا ارتباط داشته نمیخوام تو زندگی بهم خیانت کنه بنظرتون ازدواج با همچین ادمی ک زیاد از لحاظ وفاداری نمیشه بهش اعتماد کرد کار درستیه؟؟؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      خب تا با کسی مراوده و معاشرت نداشته باشید نمیتونید بهش اعتماد کنید … به هر حال احتمال داره همین رفتار در آینده هم تکرار بشه پس با شک و تردید نباید وارد زندگی مشترک بشید
      پس مشاوره کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

      پاسخ
  2. LLLLLLLL
    LLLLLLLL گفته:

    سلام .ممنون از سایت خوبتون.من چند وقت پیش همراه مامانم و یک از اشنایای برای خرید به ی لوازم خانگی رفتیم.فروشنده ی اقای جوان بود بسیا ر خوش س ر وزبون والبته جهره معقول منظورزم اینه که ظاهرش از این تیپای جدید و فشن نبود .اونجا احساس کردم علارقم صحبت با مامانم نگاهش به منه سعی میکرد من و مخاطب قرار بده .خلاصه بعد خرید با اصرار مارو تا ی جایی رسوند .و کارت مغازشو داد دست من .بعد چند روز کارتشو دیدم که پشتش چنتا شماره حساب بود همراه اسم صاحب شماره.منم شماره حسابارو به شماره روی کارت پیام دادم . و اون تشکر کرد و خلاصه شروع به پیام دادن و اشنایی کرد از خودم خانوادم کارم واز این مباحث الانم هنوز پیام میده و من موندم چکار کنم این پیام دادنو به چه حسابی بزارم؟از کجا بفهمم فقط قصدش دوستیه یا چیز دیگه ؟ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      این روش گدایی کردن عشق مورد پسند نیست و کسی نمیتونه قاطع بگه نظر ایشون چی میتونه باشه
      به هر حال شما خودتون بدون کمی فکر کردن وارد رابطه عاطفی شدید پس ما دلیل راهنمایی کردن رو واقعا” نمیدونیم …. چون شما خودتون بدون در نظر گرفتن هیچ مرزی وارد این رابطه شدید

      پاسخ
  3. نیلا
    نیلا گفته:

    سلام،من از طرف استادم پیشنهاد آشنایی به قصد ازدواج دارم با اطلاع خانواده ها،اما مشکل من اینه که به خاطر چهره و ظاهر خوب،پیشنهادهای زیادی دارم که اکثرا برای دوستیه،این باعث شده که توقعاتم بالا بره و انتظار بهترینا رو داشته باشم،از طرفی استادم آدمه روشنفکر و خوش برخورد و سالمیه و میدونم آینده خوبی داره از لحاظ مالی،واقعا نمیدونم چیکار کنم این در حالیه که استادم گفته حاضرم به خاطرت صبر کنم اما از بلا تکلیفی متنفرم،من با غرورم و سردیم نمیدونم چیکار کنم

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      اینو بدونید چهره و ظاهر خوب رو شما و یا هر کسی دیگه برای چندسالی بیشتر نخواهد داشت … پس از تفکرات پوچ و بینیجه بیرون بیایت و بدونید در ازدواج چیزی جز رسیدن به آرامش مهم نیست
      …. به همین خاطر توصیه میکنم نگرشتون رو عوض کنید

      پاسخ
  4. iamicygirl
    iamicygirl گفته:

    سلام!ببخشید سوالی داشتم من طی یک رابطه ک مادرم در جریان بودند با پسری اشنا شدم وبه هم علاقه پیدا کردیم و منجر ب خاسگاری با شرایط خاصی شد ما الان به اصطلاح شیرینی خورده همیم ولی هنوز مراسمی نگرفتیم ولی باهم در رعت و امدیم ما باهم نزدیکی داشتیم البته دخترانگیمو حفظ کردم سوال من اینجاس ک ایا این روابط بعدا در زندگی تاثیر داره؟من خودم احساس میکنم ک خودم کم کم سرد میشم البته اوشون هنوز گرمن و پا برجا ولی وقتی درخواست میکنن من گاهی وقتا ک قبول نمیکنم ناراحت میشن و منجر به بحث میشه لطفا کمکم کنید!
    البته باید بگم من ۱۷ سالمه و اوشون ۲۱ سال دارن و نزدیک ۱ ساله ک اشنا شدیم و …

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز خودتون میدونید که در دوره نامزدی چنین کاری اشتباه محض هست پس دلیلی برای تایید گرفتن از ما وجود نداره
      به هر حال ممکنه به هر دلیلی رابطه شما به نتیجه نرسه چون سن شما کمه و بلوغ فکری عاطفی در شما به وجود نیامده
      بهتره تا وارد یک رابطه رسمی نشدید از انجام چنین کارهایی دوری کنید

      پاسخ
  5. باران
    باران گفته:

    سلام خسته نباشید.من پیام دادم اما متاسفانه نرسید..یه سوال داشتم.من چندماه پیش با هم دانشگاهیم اشناشدم.ایشون چندوقت دنبال من بودن اما من هربار به ایشون بی محلی میکردم وگفتم من اهل دوستی نیستم.با اینکه ایشون پسرخیلی سنگین و مغروری بودن وفقط دنبال به دست اوردن من بودن وبه هیچ دختری اعتنا نمیکردن.تا اینکه ایشون یه روز به من گفتن شما چندسالتونه.منم گفتم ایشون گفتن ۱ماه باهم ارتباط داشته باشیم شما منو بشناس منم بشناسم اخلاقاتو بعداگه مناسب هم بودیم ازدواج کنیم.من دخترچادری وسنگینی هستم.خانوادم مذهبی ان وایشون هم خانوادشون وخودشون مذهبی ان و ازهمه نظر به هم میایم وبه هم بسازیم.تمام خصوصیاتی که من ازمرد ایندم میخاستم وایشون از زن ایندشون میخاستن دروجود هردومون هس واین حرفو از روی عقل میزنم نه احساس.ایشون بعد ۱ماه اومدن خواستگاری ومن موضوع روبامادرم مطرح کردم.اما به دلیل اینکه کارشون مشکلی داش و قطعی مشکل برطرف نشده بود..واینکه من هنو اماده نبودم فعلا کنسل کردیم.بعد کنسل شدن من خواستم ازایشون جداشم ورابطه نداشته باشم تا به موقش.اما ایشون نتونستند ازمن جداشن.به هرحال باهم چندماه هس که کلا درارتباطیم وقصد ما ازدواجه نه دوستی یعنی بع قصد ازدواج اشناشدیم وخواهرمت درجریان رابطم با ایشون هس.ما الان قصد کردیم که ازدواج کنیم اما بایه مشاورحرف زدیم ومشاورگفت ۶ماه باهم هیچ ارتباطی نداشته باشین نه زنگ نه خبر.هیچییی.بعد ۶ماه اگه همو فراموش نکردین یعنی واقعا عاشقین و وابسطگی نیس.ضمن اینکه ایشون تواین ۶ماه کارشون درس میشه وبه عقیده خودشون هم نسبت به من حریص ترمیشن هم برای ازدواج رابطمون از نوع شروع میشه هم اینکه میفهمیم حس واقعیمونو.به نظرشما این ۶ماه دوری درست هس یاخیر؟ممنون

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      به هر حال محک خوبی برای هر دوی شما خواهد بود هرچند وابستگی که امروز به وجود اومده کار رو برای شما سخت خواهد کرد … پس بهتره در این مورد اگر اطمینان دارید خودتون رو برای مدتی امتحان کنید … چون قصدتون ازدواج هست پس نباید در این مورد مشکلی داشته باشید …. اگر حس یه هوی و هوس باشه بعد از دو هفته دوری کامل از بین میره

      پاسخ
  6. سپیده
    سپیده گفته:

    با سلام ممنون بابت وقتی که میذارید

    دختری ۲۲ ساله هستم ۸ماهه با یه آقا که ۶ماه بزرگتر از منه آشنا شدم تو این مدت حسابی همدیگه رو شناختیم و متوجه شدیم از نظر اخلاقی تفاهم داریم و خیلی همدیگه رو دوست داریم تو این مدت هیچوقت بحثمون نشده و همیشه به نظرات هم توجه میکنیم و هردومون حس میکنیم طرف مقابلمون درک و فهم خیلی خوبی داره خلاصه حسابی با هم هماهنگیم
    مشکلی که هس پدرشون وقتی ۹ سالش بوده با مادرش که معلمه تنهاش گذاشته و یه خانوم صیغه کرده و با اون زندگی میکنه خودش میگه پدرم هیچوقت خونه نمیاد فقط گاهی یه شب میادو میره همیشه پیش خانوم دیگشه و خیلی از پدرش متنفره و میگه به خاطر اون زندگی خیلی سختی داشته
    عموی منم قبلا با پدرش همکار بوده و همدیگه رو میشناسن
    حدود ۴ماه پیش اومدن خواستگاری البته چون خانوادهامون مذهبی هستن نگفتیم که همدیگه رو میشناسیم گفتیم تو دانشگاهشون منو دیدن و شمارمو از دوستم گرفتنو اومدن
    بعد از خواستگاری عموم همه چیزو درمورد پدرش به بابام گفت مامان بابامم اصلا خوششون نیومد و گفتن اگه زنگ بزنن میگیم نه
    ولی من نتونستم بیخیالش بشم آخه فک میکنم به درد هم میخوریم و میتونیم خوشبخت بشیم
    تصمیم گرفتم تو یه نامه به مامانم بگم که میخوامش شاید به خاطر دوست داشتن من راضی بشن ولی خیلی میترسم بگم نمیدونم چه عکس العملی نشون بدن
    به نظر شما چیکار کنم؟ :(
    پدرشم همش با عموم صحبت میکنه تا بابای من ساده بگیره ولی عمومم همش به بابام میگه اصلا وضع مالیشون خوب نیس و بیخیالش بشیم
    من ازش مطمئنم با وجودی که از نظر مالی خوب نیس ولی اهل کارو تلاشه هزینه ی دانشگاشو خودش داده و یه ماشینم خریده
    بازم خیلی میترسم به مامانم بگم چیکار کنم؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      به هر حال شاید باید به واقعیت هایی که در زندگی وجود داره دقت کنید … صرف دوست داشتن شما فقط درصد کمی از رابطه رو تشکیل میده … بهتره در این مورد با عموی خودتون صحبت کنید …شاید مطالبی وجود داشته باشه که نیازه شما بشنوید و در انتخابتون تغییراتی ایجاد کنید

      پاسخ
      • سپیده
        سپیده گفته:

        نه من همه چیزو درموردشون میدونم حتی بهتر از عموم چون تو این مدت سعی کرده همه چیزو بهم بگه تا بعد ازدواج مشکلی پیش نیاد
        من دلم نمیخواد کسی از رابطمون خبر داشته باشه الانم چون مجبور شدم میخوام به مامانم بگم تا بتونن مجدد بیان خواستگاری با این شرایط اگه یه دفه دیگه زنگ بزنن خونمون مامانم میگه نه
        پدرش اصلا خونشون نمیاد خودشم اصلا نمیخواد هیچ رابطه ای باهاش داشته باشه پس ینی منم فقط کافیه با مادرش کنار بیام!
        در مورد خودش مطمئنم میدونم واقعا مرد زندگیه ولی خانوادشو نمیپسندم سوال من اینه که میتونم با این شرایط زندگی خوبی داشته باشم یا نه؟

      • ►Responder◄
        ►Responder◄ گفته:

        با با فرد و یا خانواده ای معاشرت و مراوده نداشته باشید نمیتونید به این سوال پاسخ بدید … به همین خاطر دوران ۶ تا ۹ ماهه نامزدی رو برای شناخت بیشتر قرار داده ان

  7. یه پسر
    یه پسر گفته:

    سلام من ۲۴سالمه با یه پسری توی دنیای مجازی آشنا شدم اون ۲۲سالشه میگه دوستم داره وقصد ازدواج داره وبراش اهمیت نداره ک من بزرگتراز اونم از طرفی من یه ازدواج ناموفق داشتم واون پسر با این ازدواج کنار اومده ومشکلی نداره بهش گفتم من تحمل یه شکست دیگه رو ندارم به نظر شما من ازدواج کنم با ایشون

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      هر وقت تونستید ازش شناخت کامل بدست بیارید و بهش اعتماد کنید روی دوست داشتنش فکر کنید و گرنه همه مردم در حالت عادی همدیگرو دوست دارن …
      پس خواهشا” اینقدر ساده و زودباور نباشید

      پاسخ
  8. ترانه
    ترانه گفته:

    سلام.من دختری۲۱ساله هستم که مدت۴ماه پیش باشخصی که درمحیط رفت وآمدم شاغل بودآشناشده وتلفنی رابطه برقرارکردیم..قصدمونم فقط ازدواج بوده برای همین باهم درارتباط بودیم .درابتدا ایشون خودشویه شخص۲۹ ساله به من معرفی کرد اما الان بعد از۴ماه خودش صفحه اول پاسپورتش که فرستاد دیدم۳۴سال سنشه وتواین مدت من نمیدونستم خودش میگه اشتباه فهمیدی امابه هرحال من بهش علاقمندشدم تواین مدت وجدایی برام سخته اماغیرممکن نیس واسم اما خودش منورها نمیکنه ومدام ازهرفرصتی استفاده میکنه بازم ابهام درتماس باشه وهمش میگ من میخوامت وپاپس نمیذارم ،من قصدم ازدواجه ودوست دارم.خلاصه ازهمه این حرفاگذشته اخلاق ورفتارش خیلی خوبه ومن تواین مدت بدی ازش ندیدم وضع مالیشم بدنیس وشغلشم تویه جای مناسب استخدام ومشغول به کاره .میخواستم بدونم دوستان ازدواج ما آیاممنکه؟میشه با این شرایط کنار اومدیا اینکه به هرطریقی شده ازش جداشم؟اگه میتونین راه های جدایی هم بهم نشون بدین که کمترین صدمه روببینم

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      به هر حال شما اختلاف سنی زیادی دارید و این اختلاف در آینده میتونه ایجاد مشکل کنه بهتره اگر قصد ادامه دارید کارتون رو از مشاوره ای حضوری شروع کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      پاسخ
  9. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام . من ۲۵ سالمه و ۴ سال پیش بادختری دوست شدم که هدفمون ازدواج بود و اون ۱۹ سالشه..من مشکل سربازی ندارمو شاغل هستم . . فقط مشکل خونه داشتم که تو دوران دوستی گفت مهم نیس خونه نداری و… . بعد از ۴ سال دوستی بش گفتم تو که شرایط منو میدونی پس بیا تکلیفمونو معلوم کنیم چون دوستی داشت دلمو میزد و تنها دلیلش اخلاقش بود و مدام سرد و گرم وسرسنگین و صمیمی میشد و رو لجبازی خیلی اذیتم میکرد مثلا جواب نمیداد یا گوشیشو خاموش میکرد یا حتی سال اول دوستی رو لجبازی به دوستم آمار میداد که وقتی که گرم میشد دوباره همه چی خوب بود … من اولین پسر زندگیش بودم و کلی براش قشنگی ساختم ولی هر بار که بحث میشد اتفاقات بد گذشته رو پیش میکشید و قدرنشناس بود… با همه ی این وجود رفتم خواستگاری و توخواستگاری خانوادش فقط خونه براشون مهم بود و کسی از درآمد و پس انداز من چیزی نپرسید .. مامانم زنگ زد مامانش جواب بگیره که مامانش خیلی رک تحقیرم کرد و گفت پسر شما هیچی نداره و نمیدونم چجوری به خودتون اجازه دادین بیایین خواستگاری و… . دختره خیلی دوسم داشت ولی تازه بعد خواستگاری فهمیدم فرهنگ خانوادشون به من نمیخوره… ما بعضی وقتا باهم عشق بازی میکردیم چون هدف داشتیم… حالا من نمیدونم چیکارکنم؟ نکات منفی ش اخلاق خودش و خانوادش بود و نکات مثبتش دوسم داشت و تنها پسر زندگیش بودم. بنظرتون به درد من میخورد؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز شما مدتی رو با هم بودید … ولی متوجه شدید که اختلاف فرهنگی دارید و نمیتونید با هم زندگی کنید … بهتره در این مورد بدون در نظر گرفتن وابستگی و کلمه دوست داشتن ادامه بدید تا بتونید راه خودتون رو پیدا کنید و اینطور بلاتکلیف نباشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      پاسخ
  10. مریم
    مریم گفته:

    سلام دوستان.لطفا راهنماییم کنید خواهش میکنم.من سه ونیم پیش با پسری وارد رابطه شدم قرار بر ازدواج.دوسال باهم بودیم.و باهم اشناشدیم ولی سرد بود بهم.یجورایی میشه گف بیشتر از طرف من بود.بعد دوسال اومد خاستگاریم.و خانواده ها هم موافقت کردن ولی بعد مدتی خودش عقب کشید و گفت قصد ازدواج ندارم ب دختر جماعت بی احساسم.رابطه ما تموم شد و من چندین ماه زجر کشیدم حتی تا خودکشی رفتم.یک و نیم گذشت و من با هیچ کسی ازدواج نکردم.تا یک ماه پیش باشماره ناشناس تماس گرف و ازم خواست هرطور شده ببینمش تا حرف مهمی بهم بزنه.لظهار پشیمونی کرد ک تواین مدت پشیمون شدم و برگشتم ازدواج کنیم منو ببخش و فرصت دوباره بده.میخوام ببخشمش چون تنها عشق زندگیم بوده و واقعا میخامش.هیچ مشکلی ندارم باهاش.اهل کارو زندگیه.وضع مالیشم خوبه.تنها مشکلم اینه ک اون اهل یکی ازشهرستان های استانمونه ک فاصله اش تا شهر ما بیست دقیقه راهه.و خونش تو شهر خودشه طبقه بالای خونه پدرش.و نمیتونه اونجا خونشو بزاره کارشو بزاره بیاد شهر من.بنظرتون بااین وجود باهاش ازدواج کنم برم اونجا.یا نرم.(نزدیکی ب مادرشوهر.و دوری از مادر خودم رو در نظر بگیرید لطفل )منتظر نظراتتون هستم دوستان

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      تمام این موارد به خواست و نظر خودتون مربوط میشه … به هر حال زن باید طبق قانون و شرع در محلی که همسرش سکونت داره زندگی کنه و شما هم مستثنی نیستید
      فقط باید بدونید حس و حال شما تعیین کننده است چون با تردیدی که شما دارید ممکنه در آینده با مشکل برخورد کنید
      بهتره مشاوره ای حضوری داشته باشید و بعد منطقی و معقول در این مورد فکر کنید

      پاسخ
  11. dokhtar kocholo
    dokhtar kocholo گفته:

    man 18 salame va on 25 saleshe ba in ke 18 salam hast ama kam tajrobe nakardam va onam hamintor ama tasmim gereftim bad az inke hameye karamono anjam dadim yani on toye hadafesh be jayi ke mikhad resid va manam be on noghtee ke mikham az hadafam behesh residam baham ezdevaj konim …vali mikham bedonam eshtebah nemikonam ??

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      خب مشکلی نیست ولی تا هدف شما چی باشه و چقدر برای رسیدن بهش قاطع باشید
      بهتره قبل از هر کاری مشاوره کنید تا بهتر بدونید میخوایت چه راهی رو طی کنید و به چی میخوایت برسید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      پاسخ
  12. مهلقا
    مهلقا گفته:

    سلام من ۱۸سالمه و ۴ساله با پسری دوستم که حدود ۲سالی ازم بزرگتر هستن ما همدیگرو دو ست داریم وایشون سربازن و قراره بعد سربازی بیان خواستگاری من کاملا ایشون هر حرفی بگن جرعت حرف زدن روی حرفشان را ندارم وایشون همه چی را به من سخت گرفته اند ولی من بخاطر شدت علاقه ام به ایشون هر چی خوب یا بد باشه رو قبول میکنم ولی تازگیا احساس میکنم خسته شدم و بریدم ولی بهش چیزی نگفتم به نظرتون میتونم ازدواج موفقی داشته باشم در ضمن ایشون به شدت غیرتی هستن۰

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز واقعیت اینه که شما هر چیزی رو از ایشون امروز میبینید در آینده هم خواهید دید … پس اگر اخلاقش امروز به دل شما نیست باید بدونید در آینده هم همین رفتارو خواهد داشت …
      شما ۴ سال با ایشون بودید و الان این خود شماهستید که باید تصمیم گیری کنید ولی زندگی با فردی متعصب زندگی بسیار سختی خواهد بود

      پاسخ
  13. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام من یه دختر ۲۱ساله هستم.قبلا پسر خاله ام بهم ابراز علاقه کرد.و سه سالی با هم رابطه داشتیم.اون رابطه سه سال طول کشید ک به خاطر مخالفت هایی از جانب خانواده اون ازدواج صورت نگرفت..حتی آزمایش خون هم رفتیم.امانشد.من ضربه بزرگی خوردم..الان یه پسر غریبه بهم ابراز علاقه کرده.میگه قصدش ازدواج هست ولی میگه چون هنوز به طور رسمی به سر کار نرفته نمیتونه اقدام کنه.تا حدودی شخصیت خودشو نشونم داده.ولی من به خاطر اون ضربه بزرگی ک خوردم نمیتونم باورش کنم هم خودمو آزار میدم هم اونو.درصورتی که دوسال از اون رابطه میگزره…اون پسر ک بهم ابراز علاقه کرده با مادرش مطرح کرده..ولی من نمیتونم حرفاشو باور کنم..خیلی به کمک احتیاج دارم.خیلی…

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز اینکه دایم میگید نمیتونید اعتماد کنید چیزی رو درست نمیکنه … بهتره شما که ضربه ای در زندگی خوردید درست و منطقی فکر کنید … و اگر میخوایت وارد زندگی مشترک بشید با شخصی پیمان ببندید که موقعیت تثبیت شده ای داشته باشه … اینطوری میتونید مطمئن باشید که لااقل به وصال میرسید … در ضمن زندگی رو نمیتونید با شک و تردید شروع کنید … پس اول انتخاب درست و بعد شناخت که از طریق مشاوره میتونید به این شناخت برسید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *