فعالیت و انجام کارهای دینی در گروه سنی کودکان

فعالیت و انجام کارهای دینی در گروه سنی کودکان

یکی از خط مشی های کانون پرورش فکری در خصوص فعالیت های دینی برای کودکان رهنمود ها و توجه زیاد ائمه به این امر است

قانون– این بخشی از صحبت‌های سیدحامد عسگری‌فر مدیر کل کانون استان اصفهان و دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی بود که در آیین پایانی این جشنواره در اصفهان بیان شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عسگری‌فر با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت تخصصی به فعالیت‌های دینی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد گفت: در چنین برنامه‌هایی حضور واقعی کودکان و نوجوانان ملاک است و کانون این آمادگی را دارد برای انجام فعالیت‌های محتوایی و تاثیرگذار با سایر نهادهای فرهنگی همکاری داشته باشد و این امر مستلزم توجه بیشتر مسوولان استانی است.
وی در این مراسم از تلاش مدیریت روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون برای فراهم‌کردن امکان حضور ۱۰ قصه‌گوی برتر خارجی در این جشنواره قدردانی کرد و گفت: این‌که یک قصه‌گو از کشوری که به جهت مذهب و فرهنگ با ما فاصله زیادی دارد در چنین جشنواره‌هایی شرکت می‌کند و احادیث امام رضا(علیه‌السلام) را در قالب قصه‌گویی روایت می‌کند کاری بسیار ارزشمند و درخور ستایش است.
دبیر اجرایی جشنواره قصه‌گویی رضوی افزود: اگر به واسطه برگزاری جشنواره‌های رضوی حتی یک کودک برانگیخته شود و به سیره رضوی تمایل پیدا کند، بی‌شک به آن‌چه که هدف اصلی برگزاری چنین جشنواره‌هایی است، رسیده‌ایم.
وی با بیان این‌که باید تلاش کنیم که چنین حرکت‌هایی برقرار و پابرجا بماند، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کم‌ترین هزینه، بزرگ‌ترین کارها را برای کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد و تنها توقع ما در این مسیر برخورداری از عنایات ائمه معصومین(علیهم‌السلام) است.
عسگری‌فر با ابراز خرسندی از این‌که توفیق خادمی امام رضا(ع) در برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی به کانون اصفهان سپرده شده است گفت: این توفیق را در درجه اول مدیون عنایات امام رضا(علیه‌السلام) و همچنین تمامی همکاران کانون اصفهان هستم که با تلاش شبانه‌روزی خود سعی کردند این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.
اجرای سرود بوی سیب توسط اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری کانون مبارکه، پخش نماهنگ جشنواره، چاووشی خوانی با موضوع امام رضا توسط مصطفی راغب نفر اول جشنواره چاووشی خوانی رضوی از استان یزد و تجلیل از داوران و نفرات برگزیده چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی از جمله برنامه‌های آیین پایانی این جشنواره بود.
در این آیین یاد مهین انالو همکار کانون استان اصفهان که به تازگی درگذشته است گرامی داشته شد.
همچنین در همین آیین میهمان عراقی جشنواره، قطعه‌هایی از سنگ صحن حرم امام حسین(علیه‌السلام) را به مسوولان حاضر در مراسم اهدا کرد.
چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عصر روز ۲۴ شهریور در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان اصفهان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

منبع:مشاوره-خانواده.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *