قانون جدید و عدم لزوم ثبت ازدواج های موقت

قانون جدید و عدم لزوم ثبت ازدواج های موقت

به دلیل وجود عواملی مانند حمایت از نهاد خانواده در قانون جدید نیازی به ثبت ازدواج های موقت نیست.
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت:‌ در قانون حمایت از خانواده بخشی از ازدواج های موقت، الزامی برای ثبت ندارند که البته برخی ها می گویند این خوب است و برخی ها می گویند بد است.

وی ادامه داد: در رابطه با قانون حمایت از خانواده پیش بینی آیین نامه ای شده است که باید در دولت به تصویب برسد. مقدمات این کار در حال انجام شدن است و هنوز به تصویب نرسیده است که چه نوع از ازادواج های موقت ثبت شود و شیوه ثبت آن به چه گونه باشد.

به گفته مدیر ثبت اسناد کشور با توجه به عدم لزوم ثبت ازدواج موقت وی تاکید کرد:

در گذشته طبق قانون همه مکلف بودند ازدواج های موقت را به ثبت برسانند اما در قانون حمایت از خانواده بخشی از ازدواج های موقت الزامی برای ثبت ندارند که البته برخی ها می گویند این خوب است و برخی ها می گویند بد است.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین از ثبت آنلاین وقایع ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: در گذشته دفترخانه ها به دلیل نبود امکانات این وقایع رابه صورت آنلاین و مشخص ثبت نمی کردند که خوشبختانه با راه اندازی سیستم مربوطه این کار نیز در حال انجام شدن است.
وی همچنین در مورد به ثبت رسیدن دلایل و عوامل طلاق اظهار داشت:
براساس این کار علل وقوع طلاق بررسی و ثبت می شود و ما با رصد ماهانه و گزارش آن از دلایل وقوع طلاق مطلع می شویم. معتقدیم باید شفاف سازی کامل در ارتباط با وقوع علت طلاق در جامعه صورت گیرد و در اختیار دستگاه ها در حوزه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد که این کار قطعا می تواند موثر باشد.

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

 

منبع:مقالات کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *