مرکز مشاوره خانواده

معضلات و مشکلاتی که به دلیل دوری فرزندان از خانواده پدید می اید

همزمان با بازگشایی مدارس و اول مهر ماه برنامه زنده صبحگاهی «خانه مهر» به یکی از مشکلات والدین به ویژه آنهایی که کلاس اولی هستند می پردازد. دور شدن فرزندان از کانون گرم خانه و خانواده از جمله نگرانی‌های والدین است که در این برنامه حجت‎الاسلام وافی کارشناس مباحث فرهنگی و تربیتی در حوزه خانواده تلاش می‎کند که ضمن آگاه ساختن اولیاء از تهدیدهای پیش روی دانش آموزان، با ارائه راهکارهایی مناسب به کمک والدین آمده است. برنامه زنده صبح‎گاهی «خانه مهر» کاری از گروه معارف و جامعه به سردبیری و تهیه‎کنندگی اعظم ایرانی و اجرای محبوبه شیرعلی روزهای سه‎شنبه تا پنج‎شنبه هرهفته ساعت ۹ صبح از رادیو معارف تقدیم معارف‎جویان و شنوندگان فرهیخته این رادیو می‌شود.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

منبع:مشاوره-خانواده.com

2 پاسخ
  1. mina
    mina گفته:

    سلام.یه خواستگار دارم که با هم سه ساله دوست هستیم.و مدت ها هم هست که بهم علاقمند شدیک که توی دو شهر بزرگ و با فاصله ی هزار کیلومتر از هم زندگی میکنیم با خانوادش اومدن خونمون و هر دو خانواده همدیگه رو کاملا پسندیدن و تایید کردن.اما خانواده من به طور غیر مستقیم میخوان که من رو منصرف کنن .حتی مامانم به دلیل ترس دور شدن از من دلش میخاد که من اصلا بهش فکر نکنم و جواب رد بدم.من همه جوره خواستکارم رو دست دارم و قبولش دارم.پیش مشاور هم رفتیم و شرایط پسر رو براش توضیح دادم و بهم گفت که این اقا ارزشش رو داره که بخوای عمیق تحلیلش کنی و روش فکر کنی توی این مورد جابه جایی و راه دور اصلا دلیل خوبی نیست برای رد کردن.من واقعا نمیدونم که می تونم این دوری رو تحمل کنم ؟ سخته؟ منجر به افسردگی میشه؟ منجر به طلاق میشه؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      تا کنون تحقیق علمی که اثبات نه دوری و مسافت بین دو خانواده باعث طلاق و ..شده باشد وجود ندارد پس این صرفا پیش فرض های عامه هستند منتهی اینکه شما بتوانید دوری راتحمل کنید مساله دیگری است .هر فردی از خودش و استقلال عملش اطلاعاتی رو داره قطعا و بهتر می دونه که می تونه این مسافت رو تحمل کنه یا خیر ؟این مساله به نوع شخصیت شما هم بستگی دارد که چقدر وابسته باشید .خب اینکه این فرد رو دوست دارید و شاید مایلید زودتر به اون برسید شکی نیست ولی خیلی از مسائل و مشکلات زندگی دقیقا بعد از اینکه به فرد دلخواه می رسید و از اون شدت هیجان اولیه کم میشه خودش رو نشون میده .در هر حال بهتره به همه مسائل توجه کنید .خودتون جوانب امر رو بسنجید بیشتر زمان بگذارید و صحبت کنید .در هر حال امیدوارم موفق باشیدو خوشبخت

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *