نگرانی پزشکی قانونی در خصوص آمار بالای خودکشی

نگرانی پزشکی قانونی در خصوص آمار بالای خودکشی

به گزارش یک خبرنگار در گفتگو با یکی از متخصصان پزشکی قانونی، با بیان اینکه خود کشی های منجر به مرگ در ایران روز به روز بیشتر می شود، گفت: بحران های روحی روانی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دسترسی آسان به ابزار های خودکشی، افزایش خشونت های خانگی، محدودیت های خانوادگی و طلاق از مهم ترین دلایل افزایش روند خودکشی در کشور است.

بر اساس گفته های دکتر بهرامی: با تاکید بر اینکه خود کشی های منجر به مرگ در ایران روز به روز بیشتر می شود با تاکید بر اینکه سال گذشته ۵۰۰ نفر در کشور با قرص برنج اقدام به خودکشی کردند تصریح کرد: به دلیل دسترسی آسان و راحت به خودکشی از طریق قرص برنج، امروزه بیشترین خودکشی ها در کشور با قرص برنج صورت می گیرد بطوریکه آمار سالانه خودکشی از طریق قرص های برنج در ایران به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است.

چه عاملی اصلی ترین علت خودکشی است

این متخصص پزشکی قانونی به مهم ترین عوامل افزایش روند خودکشی در جامعه اشاره کرد و گفت: بحران های روحی روانی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دسترسی آسان به ابزار های خودکشی، افزایش خشونت های خانگی، محدودیت های خانوادگی و طلاق از مهم ترین دلایل افزایش روند خودکشی در کشور است.

آمار خودکشی در بین زنان و جوانان بیشتر است

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه آمار خودکشی در بین زنان و جوانان بیشتر است اظهار کرد:  البته بر اساس آمار های اعلام شده در پزشکی قانونی میزان خودکشی ها با هدف مرگ در بین آقایان و خودکشی های ناموفق در بین خانم ها رواج بیشتری دارد و گفتنی است که اکثر خودکشی ها که مردان به آن اقدام میکنند به مرگ منجر میشود.

دکتر بهنوشی  در پایان خودسوزی را یکی دیگر از راههای خودکشی در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر خودکشی از طریق خودسوزی در برخی شهرهای کشور بخصوص ایلام و گنبد مشاهده می شود اما به دلیل خشن بودن این شیوه، شیوع بالاتری ندارد و بیشتر خودسوزی ها در کشور ما، خودسوزی ناشی از تصادفات است.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

منبع:مشاوره-آنلاین.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *