بیش فعالی و کم توجهی، دو بیماری نهان در فرزندانمان

وسایل الکترونیکی، بلای جان خانواده ها

با توجه به پیشرفت دنیای امروز و همچنین وارد شدن وسایل الکترونیکی به خانه ها، شاهد تغیراتی در عادت ها و نحوه زندگی خانواده ها می باشیم. زندگی برای خانواده ها آسان تر و حفظ زمان برای آنان دقیق تر شده است این در خالی است که سطح رضایت مندی آنان از زندگی پایین آمده است!

بله درست است طبق آماری که کارشناسان مربوطه گرفته اند، با توجه به پیشرفت کنونی در دنیا باید خانواده ها رضایت بیشتری از زندگی داشته باشند ولی دقیقاً وضع به صورت برعکس می باشد. آنان رضایت کمتری از زندگی داشته و اکثریت عدم گرمی کانون خانواده را دلیل آن می دانند. آنان از وضعیت زندگی فرزندان خود راضی نبوده و نحوه سرگرمی آنان را مورد انتقاد قرار می دهند.

آنان با ورود وسایل بازی جدید و الکترونیکی، عدم تحرک و کسل بودن فرزندان را ذکر کرده و به دنبال راه حلی برای آن هستند. طبق گفته های مشاوران خانواده بهترین روش برای مقابله با این مشکلات برنامه ریزی و تقسیم زمان می باشد به گونه ای که برای فرزندان خود زمان معین تعیین کرده و آنان را موظف کنیم تا به زمانبندی احترام بگذارند. از بحث و جدال دوری کرده و در کمال آرامش با آنان سخن بگوییم. کانون گرم خانواده را به آنان گوش زد کرده و از اهمیت دور هم بودن حرف بزنیم. گردش و تفریح خارج از خانه را فراموش نکرده و آنان را به تحرک وا داریم. تمامی این کار ها کمک می کند تا خانواده ای شاداب و گرم داشته باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

منبع: کودک و نوجوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *