پشیمانی خواستگارها به دلیل داشتن ازدواج ناموفق

جالب است بدانید که عدم آگاهی جوانان و خانواده ها و همینطور آموزش ندیدن در خصوص دانستنیهای قبل از ازدواج یکی از عوامل شکست در ازدواج میباشد.یک ازدواج موفق، در وهله اول باید به هنگام و به موقع باشد و با توجه به تحقق شرایط رشد و بلوغ شما و طرف مقابل تان در ابعاد مختلف جسمی ، عقلی ، عاطفی ، روانی ، اجتماعی و… شکل گیرد. البته طی آن آگاهی از شاخص های تعیین کننده رسیدن فرد به انواع بلوغ مورد نظر نیز حائز اهمیت فراوان است.همچنین در مرحله بعد، اطلاع از ملاک ها و معیارهای مناسب انتخاب همسر ایده آل، آگاهانه بودن ازدواج را تضمین وتایید می کند ، به عبارت دیگر زیرساخت و اصول انتخاب همسر، باید مبتنی بر دقت ، تناسب ، اختیار ، علاقه ، مشورت، تحقیق و توکل باشد و همه این موارد در گرو آموزش و مشاوره صحیح قبل از ازدواج است.

شما در پیامتان به علت جداشدن از همسرتان اشاره ای نکرده اید، به همین دلیل شاید بتوان گفت که ازدواج قبلی شما، ازدواجی نا آگاهانه، شتابزده و بدون در نظر گرفتن نکاتی که ذکر شد بوده که به چنین نتیجه ای منجر شده است. شما باید علاوه بر توجه به نکات مذکور ، تحلیل دقیقی از ازدواج ناموفق خود داشته باشید تا خدا نکرده دوباره عجولانه اقدام نکنید.

این احتمال بعید نیست که فکر کردن به گذشته و اتفاقی که برای شما رخ داده است، یک سری افکار منفی را در شما ایجاد کرده باشد؛ نگران نباشید و با آرامش و متانت به آینده فکر کنید.

در این رابطه می توانید از یک مشاور هم کمک بگیرید اما در ادامه چند راهکار پیشنهادی برای کمک به شما ذکر می شود:

۱) دلیل جدا شدن از همسر سابقتان را با صداقت و صراحت برای خواستگاران خود توضیح دهید.

۲ ) با توجه به سن تان، هنوز شما فرصت های زیادی پیش رو دارید و زمان برای پیدا شدن فرد مورد نظر بسیار زیاد است. با آرامش و عاقلانه شرایط خواستگاران خود را بررسی کنید، بدون شک حالا شما (با توجه به آن تجربه ناموفق) در انتخاب حساس تر از طرف مقابل باید عمل کنید.

۳ ) نگذارید افکار منفی باعث شود احساس ناامنی کنید. توجه نکردن به این نکته می تواند شما را در تصمیم گیری مجدد برای ازدواج و انتخاب در آینده دچار مشکل کند.

۴ ) با توجه به این که گفتید خواستگاران زیادی هم دارید ، مطمئناً در بین آن ها کسانی پیدا می شوند که این موضوع برای شان اهمیت ندارد. به آن ها بیشتر توجه داشته باشید.

۵ ) حتماً در این بین، خواستگارانی هم پیدا خواهند شد که شرایط مشابه شما را داشته باشند، در این صورت به تفاهم رسیدن با آن ها، به توضیح چندانی هم نیاز ندارد و راحت تر است.

می توانید روی این افراد بیشتر تامل کنید. ۵+۱) ضمناً به عنوان یک مشاور به شما یادآوری می کنم که آن تجربه ناموفق یک واقعیت در زندگی شماست که اول از همه خودتان باید آن را بپذیرید، چرا که این واقع بینی در نظرات شما و انتخاب تان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

 

منبع:مشاورانه

5 پاسخ
  1. ناصری
    ناصری گفته:

    با سلام بنده یا یه دختر نامزد کردم و در دوران نامزدی متوجه شدم که او سیگاری است و دوست پسر داشته و بنا به حرف خودش از کارش پیشمونه و تصمیم قطعی گرفته که دیگه رابطه نداشته باشه.منم رابطه رو بهم زدم و الانم پشیمونم به نظر شما دوباره به او رجوع کنم یا نه؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      خب وقتی رابطه رو به هم زدید دلیلی برای برگشت نیست
      دوره نامزدی برای همین مسایله و دوره شناخت …
      شاید خیلی از افراد اعتقاد داشته باشند میشه دوباره یک رابطه رو بازسازی کرد که بستگی به دو طرف و درکشون داره
      ولی در کل وقتی پرده حرمت پاره بشه هر چه قدرم وصله کنید مثل روز اول نخواهد شد … مگر با دلایل بالا که هر دو طرف بخوان که ترمیمش کنند
      شما هم میتونید در زمانی مناسب با ایشون صحبت کنید .. و نظرشو بدونید

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز به نظرتون چقدر می توانید در زندگی اینده به این فرد اعتماد کنید .اگر مساله سیگار اعتیاد باشد چه می کنید حتی صرف اعتیاد به سیگار اگر ایشون رفتار گذشته رو تکرتر کنند و البته در صورت پشیمانی اگر رجوع کنید و لی مدام تردید و شک داشته باشبد بخواهید کنترل کنید ایا شرایط مطلوبی است یا خیر ؟بهتره همه شرایط و جوانب و شرایط را در نظر بگیرید .و سنجیده اقدام کنید به هر حال بحث یک عمر زندگی است تردید شما ممکنه هر دو نفر رو از خوشبختی دور کند و مساله ساده ای نیست که به راحتی از ان بگذرید اگر باز تمایل دارید بهتره با هم به مشاوره بروید تا ف د یومی در مورد احتمالات و مشکلات قابل پیش بینی صحبت کند و بهد تصمیم نهایی را بگیرید .خوشبخت باشید و تصمیم منطقی بگیرید

      پاسخ
  2. مهسا
    مهسا گفته:

    سلام.
    دختری هستم که یک بار نامزدی ناموفق داشته ام به دلیل اینکه از ایشون هیچ محبت ندیدم و بد قول بودن و چند مسئله دیگر و با مشاور مشورت کردم و به این نتیجه رسیدیم که جدایی بهترین راه اما الان با توجه به اینکه ۴ – ۵ ماه تقریبا گذشته است خواستگاری های با موقعیت خوبی دارم اما نمیدونم چگونه و تا چه حد باید موضوع گذشته رو مطرح کنم گفتن داشتن روابط جنسی آیا ضرورت داره و اینکه در مورد علت جا شدن سوال میکنن باید تمام موارد رو بگویم؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      در مورد افراد جدید خب گفتن اینکه نامزد داشتید اهمیت دارد چون در تصمیم طرف مقابل موثر است و همچنین کاهش اضطراب در طی زندگی است و می دانید طرف مقابل با اگاهی شما را انتخاب کرده است ولی در مورد گفتن رابطه جنسی کار درستی نیست به هر حال اگر رابطه ای بوده با نامزدتون داشتید که اگر فردی فهیم باشد گفتن نامزد داشتن باعث میشه خودش باقی مسائل احتمالی را حدس بزند پس نیازی به طرح ان نیست .ولی تلاش کنید این بار دقت داشته باشید و چون دفعه قبل به خاطر محبت ندیدن جدا شدید این مساله باعث تصمیم اشتباه شما نشود .و وقتی از فردی صرف محبت را دیدید سریه جذب شوید و سایر شرایط را ندیده بگیرید برای شما مشاوره پیش از ازدواج ضرورت خواهد داشت .موفق باشید و خوشبخت

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *