کنار گذاشته شدن دختران مجرد از جامعه در طرحی جدید

کنار گذاشته شدن دختران مجرد از جامعه در طرحی جدید

زهره طبیب‌زاده نوری در مصاحبه ای در خصوص طرح جمعیت جامع گفته است:  « جامع جمعیت و تعالی خانواده» گفت: نمایندگان مجلس در سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان ورود پیدا کردند و مسئول شدند تا روی این طرح کار کنند و زحمات زیادی کشیده شد و جلسات متعددی با کارشناسان دستگاه‌های مرتبط با این موضوع داشتند.

وی ادامه داد: آنچه که به عنوان نتیجه نهایی آمده است ایرادات عدیده‌ای دارد و درست است که بحث جمعیت موضوعی است که باید در سه مؤلفه مورد بررسی قرار گیرد یکی بحث قانون‌گذاری است که باید با مکانیسم‌های تشویقی به نحوی این مسئله را برای خانواده‌ها و فرهنگ عمومی نهادینه و تسهیل کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیگری بحث فرهنگی جمعیت است که باید دستگا‌ه‌های ذیربط در مورد آن کار کنند و تنها بحث سیاست‌گذاری و مکانیسم‌های تشویقی عامل قضیه نیست و از همه این موارد مهم‌تر مباحث تشویقی و اقتصادی است.

طبیب زاده نوری خاطرنشان کرد: در سیاست‌های تشویقی قانونی مباحث اقتصادی هم در نظر گرفته می‌شود به عنوان مثال امکان تسهیل در کسب‌وکار مردم و رونق شرایط اقتصادی مردم که اگر ایجاد شود و کار فراهم شود بسیاری از این مکانیسم‌های تشویقی که از سوی دولت و از محل بیت‌المال هزینه‌می‌شود می‌تواند کاهش پیدا کند و با افزایش سطح درآمد عمومی بسیاری از این مکانیسم‌های تشویقی می‌تواند بیشتر به سمت مسائل فرهنگی پیش برود.

عضو سابق فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح به طور جامع و کامل همه طرح‌ها و ابعاد را در نظر نگرفته است و مباحث کلی را به صورت عمومی مطرح می‌کند بدون اینکه وظایف دستگاه‌ها را به صورت مشخص تعیین کند و با زمان‌بندی مشخص و با داشتن سندهای مربوطه بتوانند برنامه‌ریزی کنند و در نهایت پاسخگوی یک دستگاه خاص باشند.

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

 

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *