کنفرانس دینی با موضوع نقش زن در خانواده و اهمیت وی در کرج برگزار شد

کنفرانس دینی با موضوع نقش زن در خانواده و اهمیت وی در کرج برگزار شد

حجت‌الاسلام حسین اولیائی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج در این گفتمان، گفت:زن بنیان اصلی خانواده و آرامش دهنده به این نهاد تربیتی است. زن سازنده خانواده و خانواده

مشاوره ازدواج

کوچک‌ترینواحد اجتماعی جامعه است لذا می‌توان گفت که زن سازنده جامعه بوده و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد.

وی افزوداسلام جایگاه مهمی برای نقش زنان به عنوان مادر در تربیت فرزندان قرار داده است همچنین در تربیت و اثرگذاری در جهت‌گیری‌های مرد خانه نیز نقش مهمی دارد و به تعبیر زیبای امام خمینی(ره) «از دامن زن، مرد به معراج می رود».

وی افزود: در ظل سایه مادری مهربان و وظیفه‌شناس و فهیم است که فرزندان پاک، با‌اخلاق نیکو و فهمیده وارد اجتماع می‌شوند و در ظل سایه همسری مهربان، دلسوز، فداکار و آرامش‌بخش است که مرد‌ با‌شخصیت، فعال و مقاوم در برابر سختی ها و مشکلات، بار می‌آید.

اولیائی در پایان خاطرنشان کرد: برخی اهانت می دانند که بگویند شغلشان خانه داری است اما باید بدانید که شغل اصلی زن همسرداری و رسیدگی به کارهای خانه و همچنین تربیت فرزندان است و مهم‌ترین کاری که زن می‌تواند بکند، کار مادری است البته در مواردی شاید کارهای اجتماعی زنان .

.واجب عینی و یا کفایی نیز باشد اما در همه حال، خانم‌ها باید فعالیت اجتماعی‌شان را با حفظ جنبه مادری‌شان انجام دهند و الگوی شان حضرت فاطمه زهرا‌(س) باشد

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

منبع:کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *