یکی از مسائلی که به کاهش سن ازدواج کمک میکند ترویج ازدواج آسان است

یکی از مسائلی که به کاهش سن ازدواج کمک میکند ترویج ازدواج آسان است

بنا به گزارش های بدست آمده از شهرستان صومعه سرا: امام جمعه شهرستان صومعه‌سرا گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان مانع افزایش سن ازدواج در جامعه خواهد شد از اینرو مردم و مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی صبح پنجشنبه در جلسه ستاد ازدواج آسان این شهرستان افزود: افزایش سن ازدواج در جوانان موجب افزایش ناهنجاری‌ های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه می ‌شود.

او ریشه ، اساس و پایه یک ازدواج اسلامی را ساده زیستی دانست و اظهارداشت:‌ مسئله ازدواج امروز از اساسی ‌ترین و مهمترین مشکلات جامعه است.

امام جمعه صومعه سرا گفت: رسیدگی به امر ازدواج به ویژه در میان جوانان علاوه بر داشتن اجر معنوی باعث برطرف شدن بسیاری از معضلات اجتماعی خواهد شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان صومعه سرا نیز در این نشست گفت:بر اساس آیه های قرآنی و وایت هایی که دربازه ازدواج هستند ازدواج از مهمترین مراحل زندگی انسان است که با انجام این مهم نیمی از دین انسان حفظ و تکمیل می‌شود.

علیرضا محمدی تاکید کرد: این سنت حسنه پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم باید به شیوه ای ساده و آسان برای همه جوانان تسهیل شود.

وی همچنین اظهار داشت: ازدواج جوانان امروز به یکی از پر دغدغه ترین و حساس ترین مسائل پیش روی جامعه و خانواده ها تبدیل شده است.

رئیس کمیته امداد صومعه سرا گفت: از بارزترین موانع این سنت حسنه روی آوردن بسیاری از جوانان و خانواده های آنان به تشریفات و تجملات است که از ابتدایی ترین مراحل آن آغاز و تا برپایی مراسم خرید جهیزیه و پذیرایی های آنچنانی ادامه می یابد.

وی افزود: این امر نه تنها در ازدواج جوانان و موفقیت در زندگی تاثیری ندارد بلکه شرایط زندگی را برای جوانان سخت و دشوار می کند.

محمدی اذعان داشت: منظور از آسان کردن ازدواج برای جوانان، رایگان کردن و یا اهدا کمک های بلاعوض برای آنان نیست بلکه ارائه راهکارهای عملیاتی برای پرهیز از تجمل گرایی و سختگیری های موجود و برداشتن موانع سر راه برای ازدواج جوانان  است.

 وی  همچنین با اعلام اینکه کمیته امداد  برای پرداخت وام اشتغال به فرزندان مددجو و اقشار کم درآمد این شهرستان آمادگی دارد، افزود:  چهار عامل نبود مشوق ازدواج، تهیه جهیزیه، تامین مسکن و شغل را مشکل اصلی ازدواج جوانان اعلام و از مدیران و مسئولان خواست برای رفع  این مهم  راهکارهای کارشناسانه ارائه کنند.

رئیس کمیته امداد صومعه سرا یادآورشد: این نهاد انقلابی برای ۱۱۰ زوج مددجو زمینه ازدواج را فراهم و به صورت نمادین برای ۱۴ زوج در یکی از تالارهای شهرستان جشن برپا خواهد کرد.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:مرکزمشاوره.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *