اثر شگفت انگیز چای

اثر شگفت انگیز چای

همانطور که می دانید نوشیدنی های متفاوتی برای نوشیدن در هنگام خستگی یا در عصر وجود دارد که با توجه به فرهنگ دیرینه ایرانیان و ذائقه آنان، چای جزء محبوب ترین و معروف ترین نوشیدنی ایرانی محسوب می شود که ایرانیان به هنگام خستگی، سرما و حتی به صورت عادت آن را نوشده و از آن لذت می برند. اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید مه چای چه فوایدی دارد و چگونه به آرامش انسان کمک می کند؟

دانشمندان طی تحقیقاتی که داشته اند از تاثیر مستقیم چای بر روی مغز خبر داده و تاکید دارند که فعالیت های مغزی را تحت تاثیر قرار می دهد.چای نوشیدنی ارزان و رسمی ایران بوده و ایرانیان بسیاری به نوشیدن آن عادت کرده اند به گونه ای که اگر یک روز از آن دور باشند دچار سردرد  شدید می شوند.

از فواید چای می توان به بالا بردن قدرت حافظه و ادراک مغز اشاره کرد و همچنین به علت داشتن کافئین طبیعی دارای پروتئین تی آنین است. دو فنجان چای به اندازه پنج وعده سبزی، آنتی اکسیدان دارد. چای از لخته شدن خون در سرخرگ های اصلی جلوگیری کرده و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و سبب رفع خستگی میشود. چای انواع مختلف دارد که چای سبز بهترین و مفید ترین نوع چای است. البته در بین ایرانیان چای سیاه از محبوبیت خاصی برخوردار است.

برای دیدن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به مرکز مشاوره ازدواج رجوع کنید

 

منبع:فارس پاتوق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *