ازدواج اسلامی و برپایی یک موسسه در همدان

در راستای خدمات به مردم و ایجاد انگیزه در جوانان برای ازدواج معاون اداره ورزش و جوانان اظهار داشته است که مؤسسه ازدواج اسلامی با ارائه ۲۲ گونه خدمات به زوجین راه‌اندازی شود تا اموری نظیر ثبت ‌نام و پیگیری وام ازدواج زوجین از طریق این مؤسسه انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه همدان، اسدالله ربانی‌مهر، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان چهارشنبه، ۲۷ شهریور‌ماه در کارگروه فرهنگی ـ اجتماعی همدان گفت: مؤسسه ازدواج اسلامی با ارائه ۲۲ خدمات به زوجین راه‌اندازی شود تا اموری نظیر ثبت نام و پیگیری وام ازدواج زوجین از طریق این مؤسسه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری همزمان با روز ازدواج ۱۲ مرکز مشاوره ازدواج راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۵ مهرماه به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب به عنوان روز ازدواج در تقویم درج شده است، ۲۶ برنامه برای هفته ازدواج در حال پیگیری و تدارک است.

ربانی‌مهر ادامه داد: از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری نمایشگاه ازدواج، جشن ازدواج، تقدیر از زوجینی که در این روز ازدواج کرده‌اند و مهریه آنها ۱۴ سکه است، تشکیل کمیته تخصصی ازدواج، جشنواره پیوند آسمانی، تقدیر از کسانی که در بحث ازدواج مشارکت و همکاری داشته‌اند و ارائه چندین طرح پژوهشی و مشکلات پیش روی آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ‌جاری در مقایسه با سال گذشته آمار ازدواج کاهش و طلاق افزایش داشته است، افزود: همه دستگاه‌ها باید در راستای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان کمک کنند چرا که این امر تنها بر عهده اداره کل ورزش و جوانان نیست.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: کارهای فرعی در بحث ازدواج آسان مانند ارائه وام ازدواج خوب نبوده به طوریکه سال گذشته بانک‌ها در این راستا عملکرد خوبی نداشته‌‌اند، همچنین هزینه مراکز مشاوره خصوصی بسیار بالا بوده و دسترسی به آنها آسان نیست به طوریکه این مراکز باید در مراکز و میادین پرتردد شهر باشند.

دبیری، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان نیز گفت: در جامعه تعریف واحدی از امور فرهنگی نداریم به طوریکه در حال حاضر این امور به صورت سلیقه‌ای انجام می‌گیرد، مهریه زیاد یا کم موجب تحکیم زندگی زوجین نمی‌ شود بلکه صفا و صمیمیت راز موفقیت زندگی‌های موفق است.

دلشاد، کارشناس اطلس اجتماعی شهرستان همدان نیز در این جلسه گفت: سامانه اطلس اجتماعی با هدف جمع آوری و پردازش داده‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی و به منظور سرعت، دقت بخشیدن و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امور جامعه طراحی شده است.

وی افزود: اطلاعات دریافتی از دستگا‌ها دارای چهار محور بافت جمعیتی، شاخص‌های توسعه انسانی، سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی و میزان جرائم است، یکی از مشکلات تکمیل سامانه دیر رسیدن اطلاعات از سوی دستگاه‌هاست به طوریکه بعضی از نهادها نماینده‌ای در این زمینه معرفی نکرده‌اند.

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

 

منبع:مشاوره-آنلاین.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *