ازدواج راه حلی غیر متعارف

ازدواج راه حلی غیر متعارف

ازدواج موقت به عنوان امری که مورد تایید دین میباشد می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید. اما مساله ای که ذهن بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است این است که چرا بسیاری از افرادی که به ازدواج موقت توصیه کرده اند خودشان از این کار سر باز می زنند ؟ آیا اگر دختر یا خواهر این افراد قصد ازدواج موقت را داشته باشند، خود آنها مانع این کار نمی شوند ؟

  اما به نظر شما چرا این امر کمتر مورد توجه قرار گرفته و خانواده ها و جوانان از ازدواج موقت استقبال نمی کنند؟

افراط و شیوه‏هاى نادرست در استفاده از این حکم دینى، سوءظن برخى را برانگیخته و در مجموع چهره‏اى منفى از آن تصویر کرده است. در گذشته و هم‏اکنون نیز گروهى از مردان و زنان بیشتر به انگیزه تنوع‏طلبى و هوسرانى سراغ این نوع ازدواج رفته‏اند. آزادیهاى فراوان در ازدواج موقت و آسان‏گیرى شرع در این موضوع، بسیارى را به زیاده‏روى در آن واداشته است؛ حال آنکه دست کم در روزگار ما نباید ازدواج موقت به ابزاری براى فرار از ازدواج دائم یا افراط در ارضاى غرایز جنسى تبدیل شود.
برخلاف اینکه برخى گمان مى‏کنند ازدواج کوتاه و موقت، نوعى ولنگارى در امور جنسى است، واقع‏بینانه‏تر آن است که این شیوه زناشویى را نوعى کنترل غرایز جنسى بدانیم؛ زیرا اگر چه اسلام در برقرارى عقد موقت، کمابیش آسان‏گیرى کرده است، اما به این وسیله محدودیتهاى بسیارى نیز پدید آورده است. آن‏گاه که زن و مردى به عقد دائم یا موقت یکدیگر درمى‏آیند، ناگزیر محدودیتهایى را نیز پذیرفته‏اند؛ مثلاً زن نمى‏تواند همزمان با چند مرد ارتباط داشته باشد و وقتى پیوند با مردى را پذیرفت، باید از ارتباط با مردان دیگر پرهیز کند.
بدین ترتیب، زنان مجرد و جویاى نکاح، خطر کمترى رابراى جامعه پدید مى‏آورند. اما ا گر آنان بخواهند از طریقى غیر از ازدواج شرعى موقت، غرایز خود را ارضاء کنند، آزادیهایى خواهند داشت که براى جامعه بسیار مضر است.
از طرف دیگر به دلیل اینکه زمانیکه یک زن و مرد ازدواج می کنند خود را متعلق به می دانند و این خود از سلامت جامعه دفاع می کند بنابراین، خودبه‏خود کنترل و انضباط بیشترى بر اجتماع حاکم مى‏شود.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:فارس پاتوق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *