گذر از بحران افسردگی

افسردگی در کنار ما است

یکی از بارز ترین راه های تامین سلامت روانی و همچنین سلامت ازدواجی جامعه شناخت و آگاهی کامل از مشکلات آن ها و همچنین درک و آشنایی با راه های تقابل با مشکلاتش است. در این میان افسردگی مشکلی است که در اکثر مردم دنیا وجود داشته و اتفاقاً به میزان کم آن در انسان می تواند سازنده بوده و باعث پیشرفت شود!

line-separator

طبق تحقیقات به عمل آمده وجود و عدم وجود افسردگی و همچنین میزان آن در افراد از روی نوع زندگی فرد شناسایی می شود اما به طور کلی اگر فردی دارای زندگی عادی باشد، و در طی مدتی دچار اختلالات ارتباط اجتماعی شده و در کارهای روزمره خود دچار مشکل شود می توان گفت که دچار افسردگی شده است. طبق این تحقیقات، کسی که در تعاملات روزانه و اجتماعی خود مشکلی نداشته باشد از نظر روانی سالم می باشد اما هستند افرادی که نگرش منفی نسبت به اتفاقات و دنیای اطراف خود پیدا کرده و دچار افسردگی می شوند.

line-separator

البته افسردگی ممکن است به دلایل مختلفی پدید بیاید. مثلاً فردی که ممکن است به دلیل مشکلی که در زندگی خود پیدا کرده است به مدت چند روزی افسرده یاشد که این دلیلی بر خطرناک بودن افسردگی وی نمی باشد اما اگر این افسردگی طولانی تر شود، می تواند نگران کننده باشد. کمبود انرژی، بی حوصلگی، سردرد و عدم نگرش مثبت به اتفاقات و دنیا و عدم وجود شادی در زندگی از علائم افسردگی می باشد. اختلال حافظه از شایع ترین علائم افسردگی می باشد. برای مقابله با افسردگی در گام اول باید اتفاقات زندگی را پذیرفت سپس با برنامه هایی شاد و با کمک دوستان لحظات دلمرده زندگی را با شادی پر کرد سپس با مراجعه به یک دکتر مناسب روش های درمانی را پیگیری کرده و از حاد شدن آن جلوگیری کنند.

منبع:مشاوره-خانواده.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *