شبکه رسیدگی به شکایات در خصوص وام ازدواج در همه استانهای کشور راه اندازی شد

با چه کسانی ازدواج نکنیم؟

از جمله افرادی که نباید برای ازدواج سراغ آنان برویم، کسانی هستند که هنوز کودک مانده اند و بدون توجه به سن آنان هنوز بالغ نشده اند. این افراد از رفتار مسئولانه و سنجیده طفره می روند و شرایطی را فراهم می آورند که همسر آن ها برایشان نقش «والد» را ایفا کند.

چند صفت ویژه برای شناسایی این افراد در ادامه ذکر می شود:

الف- توانایی نداشتن در پذیرش مسئولیت های مالی و حل مشکلات اقتصادی

ب- غیر قابل اعتماد بودن

ج- بی هدفی و بی انگیزگی

مهمترین سوال در این برهه این است که حالا چرا نباید با این افراد ازدواج کنیم؟!

 باید گفت که این افراد نسبت به بخش اقتصادی زندگی خود بی توجه هستند و درباره آن کوتاهی می کنند به این دلیل که نمی خواهند بزرگ شوند و مسئولیت زندگی را به دست بگیرند. همچنین از فردی که هنوز کودک مانده است انتظار نمی رود که به حرف هایش عمل کند و از رسم و رسومات اجتماعی به طور کامل باخبر باشد. وقتی یک فرد می خواهد ازدواج کند از او انتظار می رود که مسئولیت پذیر و وظیفه شناس باشد تا بتوان به او اعتماد کرد. فردی که هنوز از لحاظ فکری و اخلاقی بالغ نشده است برای زندگی نه هدف خاصی دارد و نه انگیزه ویژه ای. او باری به هر جهت زندگی را خواهد گذراند و بار زندگی را بر دوش همسرش خواهد گذاشت.

«نه» به آن هایی که می خواهند پادشاهی کنند!

«افرادی که دیگران را کنترل می کنند»؛ این افراد نیز چندان گزینه مناسبی برای ازدواج نیستند، آن ها درست مقابل افرادی هستند که مسئولیت زندگی خود را بر عهده نمی گیرند. افرادی که دیگران را کنترل می کنند می خواهند همه تصمیم ها را خودشان بگیرند، هرگز درخواست کمک نمی کنند و به دیگران امر و نهی می کنند که چه کار بکنند و چه کار نکنند، آن ها برای دیگران تعیین تکلیف می کنند چرا که می خواهند کنترل همه چیز در دست خودشان باشد و هر کاری خواهند کرد تا مبادا احساس کنند که چیزی تحت تسلط و کنترل آن ها نیست.

این افراد از لحاظ عاطفی محدود و بسته هستند آن ها به سادگی احساسات و عواطف خود را بروز نمی دهند، بسیار حسودند، به راحتی وقتی چیزی مطابق میل آن ها نیست عصبانی می شوند، معمولا دارای عادت های وسواسی هستند و اصلا خوش ندارند که کسی برای آن ها تعیین تکلیف کند.

زندگی زیر سقف بی احساس ها

دسته دیگر از افرادی که ازدواج با آن ها توصیه نمی شود، افرادی هستند که نمی توانند احساسات خود را بروز دهند. این افراد هرگونه عاطفه و احساسی را مسخره می کنند و بیان احساسات را کاری عبث و بیهوده می دانند.این افراد به راحتی می توانند در زندگی مشترک اختلال و مشکل ایجاد کنند. همانطور که می دانید بخش عمده ازدواج ارتباط عاطفی است و افرادی که نمی توانند عواطف خود را بروز دهند زندگی مشترک شان دچار اختلال می شود.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

دیگر مقالات مشاوره ازدواج :

مشاوره ازدواج

مشاوره قبل ازدواج

 

منبع:مشاوره-خانواده.com

 

2 پاسخ
  1. کارا
    کارا گفته:

    با سلام دختری هستم ۲۲ ساله و خواستگاری ۲۴ ساله دارم که در یک خانواده نسبتا مرفه زندگی میکند.انسان خوش اخلاق و آرام منطقی است.مساله ای که من را نگران می کند این است که با توجه به اینکه ایشان تا حالا در حال درس خواندن بوده و تازه درسش تمام شده شغل مستقلی هم ندارد و با توجه به اینکه هر چی میخواسته برایش فراهم شده چطور می توان بفهمم مسئولیت پذیر هست یا نه؟ اهل کار هست یا نه؟ میزان وابستگی اش به خانواده اش می تواند کم شود یا نه؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      در مورد وابستگی دشتن و نداشتن که می توانید صحبت کنید و قطعا از نوع برخورد و تعیین اولویت ها مشخص می شود در مورد مسئولیت پذیری به غیر پرسیدن از خانواده دیدن رفتار فرد در محیط اجتماعی که توسط بررسی و تحقیقات است می تواند موثر باشد چرا که در محیط مسئولیت پذیری ها مشخص می شود و ایشن قطعا دوستانی دارند می توانید از انها کمک بگیرید و در این زمینه سوال کنید که بسیار کمک کننده است و بهتره از مشاوره پیش از ازدواج هم بهره ببرید و بدانید که با صحبت وقت گذاشتن رفتار فرد را در محیط بیرون دیدن و نظارت خانواده ها البته می توانید خیلی از موارد را متوجه شوید البته اگر شرایط عاطفی به وجود نیاید که هر مشکلی را ندید بگیرید و فکر کنید بعدا در زندگی می توانید این فرد را اصلاح کنید و از سویی بدانید در مورد خیلی از مسائل باید انعطاف به خرج دهید امیدوارم خوشبخت باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *