مناطق محروم دماوند و آموزش مهارت های زندگی

برگزاری نشست بررسی نقش موثر خانواده بر تعلیم و تربیت فرزندان

سالن شهید هراتی دیروز میزبان گردهمایی بررسی نقش خانواده در تعلیم و تربیت کودکان در مازندران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم اندرخورا استاد دانشگاه و رئیس مرکز توان بخشی مشاوره پارسیان بعد از ظهر چهارشنبه در این همایش، هدف از برگزاری این همایش راآگاهی دادن تربیت صحیح و نقش آن در خانواده و اجتماع بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت باید ابتدا از پدر و مادر شروع و بعد از فرزندان انتظار پاسخ مثبت داشت گفت : تربیت فرزندان از دوران جنینی و در رحم مادر شروع می شود.

اندرخورا نقش مادر را تربیت بسیار مهم برشمرد و گفت: اولین اصل اساسی در خانواده موفق، مادر و محیط آرام منزل است.

وی بر نقش خانواده تاکید کرد و گفت: خانواده بعد از مدیریت و دولت، مهمترین عامل ساختار اجتماعی است.

دکتر اندرخورا گفت: پسرها باید مردانه و دخترها با تربیت زنانه بزرگ شوند، چیزی که در جامعه کنونی جای آن عوض شده است و مادری که پسرش را مستقل، شجاع، جسور و دخترش را زنی که باید به همسرش عشق بورزد تربیت نکند به فرزند و زندگی آینده او خیانت کرده است.

این مشاور تربیتی با اشاره به اینکه ریشه تمامی مشکلات جهل و نادانی است گفت :ریشه تهاجم فرهنگی در کشورهای در حال توسعه جهل و نا آگاهی والدین است.

وی بودجه اختصاص یافته کشورهای غربی برای تهاجم  فرهنگی و جنگ نرم را ۷۵ ملیارد دلار در یک سال برشمردو گفت:این تهاجم شامل ترویج موارد زیادی از جمله :شراب خواری ،شیطان پرستی،مدگرایی،بی دینی، خداگریزی،رواج روابط نامشروع  می شود.

 وی در ادامه گفت: اگر ما با اهل بیت و امامان و دستورات دین خودمان اخت نگیریم الگوی ما همین شبکه ها خواهد بودو نتیجه آن نیز ۱۴۰ هزار طلاق  رسمی خواهد بود.

این مقام مسئل با ابراز تاسف از ناآگاهی خانواده و فرزندان از استفاده از فضای سایبری گفت: مادران در کنا ر فرزندان خود آگاهی لازم در اشتفاده از اینترنت را بالا ببرند و با نظارت بر رفتار فرزندان از استفاده ناصحیح و گول خوردن فرزندان جلوگیری کنند.

وی افزود: روزانه ۲۵۰ میلیون عکس در فیس بوک آپلود می شود و با هر بارآپلود شدن به فیس بوک تمام اطلاعات شما بدون اجازه شما در اختیار شرکتها یی که با فیس بوک در تعاملند قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه فرزندان را نباید تنبیه کرد گفت :با هر بار تنبیه یک حلقه ارتباطی شما کم می شود .

وی در پایان خواهان تربیت صحیح فرزندان در هفت سال ابتدای زندگی آنها شد و افزود: اگر هفت سال اول تربیت با عشق و صمیمیت و صورت گیرد در مراحل و سالهای بعدی تربیت خانواده ها مشکلی ندارند.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *