به یاد آوردن خصوصیات مثبت همسر وقت عصبانیت یک تکنیک مثبت است. خشم را با خشم برنگردان. روش برخورد با همسر عصبانی را یادبگیرید. در عوض، احساسات خود را کنترل کنید. منظور از اهتمام همین است.

خصوصیات مثبت همسر وقت عصبانیت

همانطور که ممکن است به طرز دردناکی متوجه شده باشید، خشم می تواند برای روابط مضر باشد . نگرش و رفتارهای منفی یک شریک عصبانی می تواند انرژی شما را تخلیه کند، احساس ناامیدی و ناشناخته ای در شما ایجاد کند و نه تنها رفاه شما، بلکه سلامت شراکت را نیز تضعیف کند.

با این حال، اگر بتوانید به طرز ماهرانه ای با یک شریک عصبانی برخورد کنید، ممکن است رابطه شما به طرز چشمگیری تغییر کند. در اینجا چند استراتژی موثر برای مقابله با شریک عصبانی وجود دارد.

۱٫ تنش زدایی و خنثی کردن احساسات

وقتی سعی می کنید شریک عصبانی را کنترل کنید، ممکن است حالت تدافعی و عدم همکاری بیشتر داشته باشد. عصبانی شدن در پاسخ به خشم شریک زندگی غیرعاقلانه است. بهتر است اجازه دهید طرف مقابل عصبانی شود و متوجه شوید که در نهایت آرام می شود. هرچه آرامتر بمانید، خشم آنها سریعتر فروکش می کند.

به این ترتیب شرایط را کاهش می دهید. هدف نهایی تنش زدایی، کاهش شدت عاطفی و هدایت خصومت به سمت افزایش همکاری است.

۲٫ قاطعانه و محترمانه رفتار کنید

قاطعانه عمل کردن، فرآیند اتخاذ موقعیتی است که در آن بتوانید خواسته های خود را به طور مستقیم و محترمانه بیان کنید و در عین حال احساسات و خواسته های شریک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید.

وقتی با قاطعیت محترمانه رفتار می کنید و صحبت می کنید، مطمئن، صادق و باز هستید. در عین حال، با قاطعیت، به شریک زندگی خود قدرت می دهید تا مسئولیت خود را به عهده بگیرد.

۳٫ ارتباط سازنده، درک، و اعتبار |برخورد با همسر عصبانی

مردم اغلب به شیوه ای عصبانی رفتار می کنند زیرا فکر می کنند شنیده نمی شوند، جدی گرفته نمی شوند یا مورد قدردانی قرار نمی گیرند. ممکن است احساس ناامیدی کنند و نادیده گرفته شوند.

برای جلوگیری از برافروختن خشم شریک زندگی‌تان، عاقلانه است که فعالانه به او گوش دهید تا زمانی که مطمئن شوید احساس شنیده شدن و درک شدن او می‌کند. به زیر سطح بروید و سعی کنید عمیق ترین نیازهای آنها را درک کنید و احساسات و تجربیات آنها را تأیید کنید.

اعتبارسنجی یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم با پذیرش خود و دیگران ارتباط برقرار کنیم. این به معنای موافقت با همه چیز نیست. بلکه شناخت و در نظر گرفتن دیدگاه همسرتان است. کلید اعتبار سنجی حضور و تلاش واقعی برای درک است. این گوش دادن به شریک زندگی خود و همچنین به تجربه درونی شما است، به جای اینکه آن را کنار بزنید یا از آن دوری کنید، با او بمانید. بخش دیگر اعتبارسنجی، انعکاس دقیق آنچه می شنوید است – به عنوان مثال، «آنچه می شنوم که شما می گویید. درسته؟” این باید بدون فرض یا قضاوت انجام شود در حالی که شفاف، آرام،

۴٫ صبر و شفقت را تمرین کنید |روش برخورد با همسر عصبانی

در زیر خشم معمولاً احساسات عمیق‌تر و آسیب‌پذیرتری مانند ترس ، غم یا درد نهفته است که ممکن است برای شریک زندگی‌تان کمتر در دسترس باشد. برای مدت کوتاهی، خشم به عنوان یک سپر محافظ عمل می کند و باعث می شود شریک زندگی شما احساس قدرت و کنترل کند. با این حال، در دراز مدت، از درون به آنها آسیب می رساند. به همین دلیل مهم است که نسبت به شریک زندگی خود دلسوزی داشته باشید و از سرزنش و اتهام دوری کنید.

صبر می تواند به عنوان پادزهر خشم در درون خود و همچنین شریک زندگی شما عمل کند. مستلزم عاقل بودن در لحظه بروز خشم است. این در مورد انتظار است – صحبت نکردن یا انجام کاری که ممکن است خودکار یا واکنشی باشد. صبر و شفقت پایه های انرژی مثبت و همکاری بین مردم است.

۵٫ نبردهای خود را انتخاب کنید و بلند مدت فکر کنید

عبارت “نبردهای خود را انتخاب کنید” فقط در مورد نبرد نظامی صدق نمی کند. همچنین به روابط با شرکای عصبانی مربوط می شود. رهبران نظامی ممکن است مایل به شکست در برخی نبردها باشند تا بتوانند “در جنگ پیروز شوند”. آنها به طور کلی منابع و انرژی را برای مواردی که نمی توانند برنده شوند هدر نمی دهند. به همین ترتیب، از آنجایی که افراد عقاید، نظرات، ترجیحات و انتظارات متفاوتی دارند، روابط می‌تواند میدان جنگی باشد که در آن اعمال خویشتن‌داری گاهی یک استراتژی عاقلانه است.

عبارت “نبردهای خود را انتخاب کنید” فقط در مورد نبرد نظامی صدق نمی کند. همچنین به روابط با شرکای عصبانی مربوط می شود.

اگر بخواهید، می توانید موضوعات زیادی را پیدا کنید که در مورد آنها با شریک زندگی خود بحث کنید. با این حال، این به نفع شما خواهد بود که انتخابی باشید و از چیزی که کمترین اهمیت را دارد رها کنید. به یاد داشته باشید، جنگیدن بر سر هر تفاوتی که دارید، نه معقول است و نه عملی. ممکن است در بحث برنده شوید، اما در نهایت ممکن است رابطه شما ضعیف شود.

۶٫ در مورد اعمال خود فکر کنید و محرک ها را درک کنید

مسئولیت پذیر بودن به این معناست که نقش خود را در ناامید شدن از شریک عصبانی و اندیشیدن در مورد اعمالی که ممکن است باعث خشم او شود را بپذیرید. همچنین به این معنی است که بفهمید چه چیزی باعث می‌شود شما به همان شکلی که انجام می‌دهید رفتار کنید. هر چه بیشتر آگاه شوید، کمتر واکنش‌پذیر و سازنده‌تر می‌شوید. نتیجه ممکن است رفاه بیشتر برای شما، شریک زندگی و رابطه شما باشد.

اگر متوجه شدید که در تشدید بحث نقش داشته اید، مسئولیت پذیر باشید و سهم خود را بپذیرید. مالکیت شما ممکن است تنش را کاهش دهد و شریک زندگی شما را نیز تشویق کند که مالکیت را در دست بگیرد. روش برخورد با همسر عصبانی را بیاموزید

۷٫ زمانی که شریک زندگی شما آرام است به چالش خود رسیدگی کنید

هنگامی که وضعیت عاطفی شریک زندگی شما به شدت پر است، وضعیت شناختی او ممکن است مختل شود. تا زمانی که خشم غالب است، پرداختن به مشکل شما فایده ای ندارد. برای ایجاد بحث منطقی تر، زمان بگذارید تا انرژی منفی حل شود.

وقتی هر دوی شما آرام و خونسرد هستید، به موضوعی که منجر به رفتار خشمگین همسرتان شد، رسیدگی کنید. در این زمان، آنها ممکن است برای شنیدن و درک بازتر باشند. همچنین فراموش نکنید که این قانون را برای خودتان اعمال کنید. وقتی بخش های عاطفی یا عصبانی شما فعال شد، زمانی را برای آرام کردن خود اختصاص دهید. خشم به خشم دامن می زند و آرام کردن باعث ایجاد فضایی آرام تر می شود.

۸٫ تأثیرگذاری فکر کنید، نه کنترل

یکی از روش برخورد با همسر عصبانی این است که روی تلاش برای تغییر شریک زندگی خود تمرکز نکنید. شما نمی توانید. با این حال، می توانید بر شریک زندگی خود تأثیر بگذارید و مزایای موقعیت خود را به او نشان دهید. شما می توانید با ایجاد یک محیط مثبت که به جای کنترل، برای همکاری مناسب است، بر شریک زندگی خود تأثیر بگذارید.

ممکن است این عبارت را شنیده باشید که “با عسل بیشتر از سرکه مگس شکار می شود.” وقتی با شریک زندگی‌تان با شیرینی رفتار می‌کنید، ممکن است او را به خود نزدیک‌تر کنید – و به درک اینکه چه احساسی دارید و چرا چنین احساسی دارید، نزدیک‌تر می‌شوید. این ممکن است شانس شما را برای نتایج مولد افزایش دهد.

اگر استراتژی های بالا را به کار ببرید، ممکن است از دیدن اینکه چقدر انرژی بین شما و شریک زندگیتان تغییر می کند و رابطه شما شکوفا می شود، شگفت زده خواهید شد.

 کنترل خشم همسر

قدردانی کردن و حمایت از همسر خود یکی از خصوصیات داشتن یک زندگی عاشقانه می باشد، که موجب دل گرم شدن و امید بیشتر در زوجین می شود همچنین تعریف کردن و حمایت از همسر خود را سعی کنید در جمع خانوادگی بیان کنید زیرا باعث صمیمیت بین زوجین می شود.

درک کردن یکدیگر از ویژگی های زندگی عاشقانه می باشد که در واقع وقتی یکی از طرفین مشکلی برایش ایجاد می شود در این شرایط طرف دیگر بدون نصحیت و سرزنش به حرف های او گوش دهد و راهنمایی کند.

عواملی باعث بیشتر شدن صمیمیت در زندگی و محکم شدن رابطه می شود از جمله : صبر ، گذشت ، حفظ کردن آرامش در زندگی و مهم از همه به یاد آوردن خصوصیات مثبت و شایسته همسرتان هنگام عصبانیت می باشد.

از دیگر نشانه های زندگی عاشقانه شامل : در مسائل مختلف زندگی مشورت کنید ، به یکدیگر محبت کنید، در کارهای خانه همکاری داشتن و شریک شدن در مسئولیت زندگی می باشد.

برای دیدن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به مرکز مشاوره ازدواج رجوع کنید

منبع:ساینس دیلی