تغییر قوانین تنظیم خانواده و تصویب آن توسط نمایندگان مجلس

 

آخرین خبر های رسیده در مورد قوانین تصویب شده در رابطه با تنظیم خانواده به شرح زیر میباشد:
نمایندگان مجلس جزئیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را تصویب کردند که مطابق با آن، کلیه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم جمعیت و خانواده مصوب ۱۳۷۲ و سایر قوانین لغو
می‌شود.

نمایندگان مجلس جزئیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را تصویب کردند که مطابق با آن، کلیه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم جمعیت و خانواده مصوب ۱۳۷۲ و سایر قوانین لغو می‌شود.

براساس این مصوبه که مجلس روز چهارشنبه دوم اسفند مصوب کرد، محدودیت‌هایی که در قانون بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل و یا فرزندان آن‌ها ایجاد شده بود، نیز لغو شد.  براساس یکی از تبصره‌های ماده واحده این لایحه، مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه افزایش می‌یابد و همسران‌شان نیز از دو هفته مرخصی تشویقی برخوردار می‌شوند. مرخصی زایمان زنان پیش از این شش ماه بود.

این قانون شامل مادرانی که سن فرزند آنان به ۹ ماهگی نرسیده است، هم می‌شود و مادر می‌تواند تا ۹ ماهگی نوزاد از مرخصی زایمان استفاده کند.  در پایان جلسه امروز، و پس از آنکه موافقین و مخالفین، نظرات خود را بیان کردند، علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت که لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت خانواده ادامه نظر رهبر معظم انقلاب است که باید تایید شود‌.  رهبر معظم انقلاب سوم مردادماه دستوراتی برای تجدیدنظر در سیاست‌های کنترل جمعیت صادر کردند.

ایشان با اشاره به «‌نیروی انسانی و جمعیت ۷۵ میلیونی به‌ویژه جمعیت جوان، پرنشاط و تحصیل کرده» آن را نقاط قوت اساسی کشور و از عوامل پیشرفت ارزیابی کرده و در عین حال از مقامات کشور خواستند که  با جدیت در سیاست کنترل جمعیت تجدید نظر کنند.  بعد از آن وزارت بهداشت از حدف اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻛﻨﺘﺮل ﺟﻤﻌﯿﺖ طی امسال خبر داد و در مجلس هم طرح لغو قانون تنظیم خانواده با دو فوریت تصویب شد.

مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت وقت ۱۱ مردادماه گفته بود که برنامه کنترل جمعیت دیگر در وزارت بهداشت وجود ندارد و این وزاتخانه برای برنامه سلامت باروری بودجه‌ای ۱۹ میلیارد تومانی را از دولت تقاضا کرده است.  خانم وحیددستجردی تاکید کرده بودند که محدودیت دو بچه برای تمام کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی برداشته شده و به شوهران زنانی که زایمان می‌کنند، دو هفته مرخصی داده می‌شود.

دیروز لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده با ۱۵۵ رای موافق، پنج رای مخالف و هشت رای ممتنع تصویب شد.

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

 

منبع:ساینس دیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *