روابط دوستانه بین پدر و پسر

خانواده‌ها از سنین کودکی با فرزندان‌شان دوست باشند

 

به گفته یکی از اعضای هیئت علمی در یکی از دانشگاه های معتبر ضروری است که والدین از همان کودکی نقش دوست فرزند خود را نیز بازی کنند.
دکتر آمنه شاهنده در گروه استانها باشگاه خبرنگارا ن منطقه آذربایجان غربی، افزود: استفاده از زبان دوستانه برای آموزش و تربیت فرزندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پدر و مادر باید همواره به لزوم وجود تفاهم با فرزندان توجه داشته باشند و مسائل را به طور دوستانه با آنها حل کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسائل با زبان آمرانه و با تحکم منتقل شود موجب جبهه‌گیری فرزندان شده و یادگیری حاصل نمی‌شود، تحکم برای فردی که تازه وارد دوران جوانی شده شیوه مناسبی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ارومیه ادامه داد: خانواده‌ها نباید به هیچ وجه اجازه دهند که بین آنها و فرزندان‌شان فاصله ایجاد شود، چرا که این مساله منجر به بروز رفتارهای واکنشی، از بین رفتن امنیت روحی و روانی و سلب آرامش فرزندان خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت رعایت اعتدال در آموختن مسائل اخلاقی اظهار کرد: باید توجه داشت که تاکید بیش از حد بر یک امر اخلاقی منجر به انحراف و فاصله گرفتن از آن می‌شود.

شاهنده خاطرنشان کرد: نیاز به استقلال در فرزندان را باید جدی گرفت، به آنها فرصت ابراز وجود داد و برای آن وقت و هزینه صرف کرد، این اقدامات از به وجود آمدن شکاف در خانواده‌ها و در نتیجه انحرافات فکری و رفتاری جوانان جلوگیری می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

 

منبع:e-teb.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *