خویشتن داری جنسی و یا ازدواج

خویشتن داری جنسی یا ازدواج؟ خویشتن داری و ازدواج دو مفهوم مهم در زندگی انسان هستند. خویشتن داری به توانایی کنترل خواسته ها و تمایلات گفته می شود و ازدواج به پیوند رسمی بین دو نفر گفته می شود. این دو مفهوم با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند و می توانند تأثیر مثبتی بر یکدیگر بگذارند.

خویشتن داری بعد از ازدواج

خویشتن داری جنسی می تواند به ایجاد رابطه ای پایدار و موفق کمک کند. زمانی که افراد در ازدواج خویشتن داری داشته باشند، کمتر دچار خیانت و طلاق می شوند. خویشتن داری در ازدواج به معنای کنترل خواسته های جنسی و عاطفی است. افراد با خویشتن داری می توانند از آسیب رساندن به همسر خود جلوگیری کنند و رابطه ای سالم و صمیمی را ایجاد کنند.

عدم خویشتن داری قبل ازدواج می تواند بعد از ازدواج هم آسیب زا باشد. مثلا در دوران قاعدگی و یا حاملگی فرد به سمت خیانت برود.

خویشتن داری جنسی و ازدواج موفق

ازدواج در خویشتن داری می تواند به تقویت خویشتن داری افراد کمک کند. زمانی که افراد ازدواج می کنند، مسئولیت بیشتری نسبت به خود و همسر خود دارند. این مسئولیت می تواند به افراد انگیزه دهد تا خویشتن داری بیشتری داشته باشند. ازدواج می تواند به افراد کمک کند تا از خواسته های خود چشم پوشی کنند و به فکر دیگران باشند.

راهکارهای تقویت خویشتن داری در ازدواج

برای تقویت خویشتن داری در ازدواج، می توان راهکارهای زیر را در نظر گرفت:

  • تعیین اهداف مشترک: افراد باید اهداف مشترکی برای زندگی خود و ازدواج خود داشته باشند. داشتن اهداف مشترک می تواند به افراد انگیزه دهد تا خویشتن داری بیشتری داشته باشند.
  • تقویت ارتباط: ارتباط یکی از مهم ترین پایه های ازدواج است. افراد باید با یکدیگر ارتباط موثری داشته باشند و نیازهای یکدیگر را درک کنند. تقویت ارتباط می تواند به افراد کمک کند تا از خواسته های یکدیگر چشم پوشی کنند.
  • پرهیز از وسوسه: افراد باید از قرار گرفتن در معرض وسوسه ها خودداری کنند. زمانی که افراد در معرض وسوسه قرار می گیرند، احتمال اینکه خویشتن داری خود را از دست بدهند، بیشتر است.
  • عبادت
  • ورزش
  • تفریحات سالم
  • کنترل خودارضایی و دوری از اعتیاد به خود ارضایی

خویشتن داری جنسی در سن بحرانی

حتماً تا به حال عبارت سن بحرانی در یک جوان به گوشتان خورده است. سنی که جوانان خود را به جای دیگران گذاشته، رویایهای بسیار داشته و به دلیل عدم تجربه ممکن است دست به کارهای خطرناک بزنند. هیجان، شجاعت و همچنین جسارت مشخصه یک جوان است که هرچه جلوتر رود حس مردانگی و همچنین نیاز به جنس مخالف در آنان هم پدیدار می شود بنابراین آنان برای برطرف کردن این حس ممکن است دست به کارهای متفاوتی بزنند و یا اینکه این حس را سرکوب کرده و با آن مبارزه کنند. در هر دو صورت این جوان است که متضرر شده و آسیب های جدی می بیند.

نظر کارشناسان و مشاوران ازدواج

طبق نظر کارشناسان و مشاوران ازدواج، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی برای جوانان باید بر طبق طبع و ویژگی اخلاقی آنان در سن مناسب با آنان درباره ازدواج سخن گفته و آمادگی های ذهنی لازم را در آنان ایجاد کرد. بنابراین در واقع می توان گفت با توجه به مضراتی که جوانان آماده ازدواج برای جامعه داشته که اصلی ترین آن رواج فساد و همچنین کاهش امید به زندگی و اینده در بین جوانان است بهتر است ازدواج را به خویشتن داری ترجیح داده و با کاهش سطح توقع دختران و ایجاد آمادگی های ازدواج برای جوانان و عدم ایجاد مشکل از طرف والدین بیشترین کمک را به جامعه و همچنین فرزندان خودمان کرده و خوشبختی آنان را نظاره گر باشیم.

مرکز مشاوره

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *