ضروری بودن آگاهی و تشخصی بلوغ زودرس و حل آن

بلوغ زودرس یکی از مسائلی است که مشکلات و عوارض مختلفی را با خود به همراه می آورد و سیستم رشد انسان را دچار اختلال میکندبه همین دلیل تشخیص و درمان به موقع ان بسیار ضروری است.

پیمان عزیز محمدی فوق تخصص غدد متابولیسم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات مربوط به بلوغ از جمله مهمترین مشکلات و اختلالات مهم و شایع در بین کودکان و نوجوانان است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هم بلوغ زودرس و هم بلوغ دیر رس می تواند اثرات منفی بر جسم و روان انسان داشته باشد تصریح کرد: افرادی که دچار بلوغ زودرس می شوند رشد آنها زودتر از موعد متوقف می شود که این موضوع طول قد آنها را نیز از حد معمول کوتاه تر می کند.

عزیز محمدی با اشاره به اینکه موضوع بلوغ زودرس و حتی بلوغ دیر رس باید جدی گرفته شود تا کید کرد: در واقع با توجه به اینکه بلوغ زودرس می تواند با عوارض و مشکلاتی همراه بوده و حتی سرعت رشد انسان را کاهش دهد به همین دلیل تشخیص و درمان به موقع آن بسیار ضروری است.

وی یادآور شد: در صورتی که اختلالات بلوغ به ویژه بلوغ زودرس به موقع تشخیص داده شود امکان درمان این نوع اختلالات از جمله به وسیله درمان های دارویی تا حد زیادی امکان پذیر خواهد بود

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

منبع: کودک و نوجوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *