عدم ایجاد استرس از طرف مادران در رابطه با بازگشایی مدارس

 

بسیاری از والدین به خصوص مادران قبل از بازگشایی مدارس به فرزندانشان این نکته را گوشزد کرده و آنان را از بازگشایی دوباره مدارس می ترسانند. یک روانشناس تربیتی به مادران نسبت به انتقال دادن اضطراب جدایی در آستانه بازگشایی مدارس به فرزندانشان هشدار داد.

منیژه ایوبی گفت: استرس و اضطراب در کودکان همزمان با بازگشایی مدارس از مسائلی است که خانواده‌ها و به ویژه مادران را درگیر می‌کند که این به دلیل وابستگی کودکان و نگرانی مادر است.

وی ادامه داد: این استرس به دلیل ناآشنایی با محیط جدید امری طبیعی است چرا که کودک ابهام زیادی نسبت به محیط مدرسه، وظایف خود و انتظارات افراد دیگر از او احساس می‌کند و اعتماد به نفس وی را دچار آسیب می‌کند.

یوبی در رابطه با وظایف والدین برای کاهش استرس مدرسه در کودکان، اظهار کرد: والدین در روزهای قبل از بازگشایی مدارس می‌توانند با توضیح شرایط و برطرف کردن ابهام کودک در رابطه با وظایف او شناختی نسبی به محیط جدید ارائه کنند و یا حتی او را به محل مدرسه ببرند.وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان کلاس اولی در مدارس ابتدایی یک روز قبل از شروع مدارس و قبل از حضور پایه‌های بالاتر می‌تواند به ارائه این شناخت به صورت واقعی کمک زیادی کند.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

منبع:مشاورانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *