فواید خوش بینی

فواید خوش بینی بر سلامتی

 ما را به یک مافوق انسان تبدیل می کند.

موانع موجود را بردارید، از بدبینی دست بردارید ! خوشبین بودن یک عامل کلیدی برای شکست ناپذیری می باشد.

با وجود تلاش های بسیار ما برای حفظ سلامتی از طریق ورزش و تمرین، ما همواره با یک خطر مربوط به اسیب دیدن مواجه هستیم. آیا می توان این آسیب را با استفاده از خصوصیات و ویژگی های شخصی تحت کنترل در آورد؟ اجازه بدهید که وارد بحث مربوط به منافع خوش بینی شویم.

اخیرا یک مطالعه در انگلستان، تاثیرات خوش بینی را بر قابل پیش بینی بودن صدمات ، و عملکرد بعد از آسیب دیدن، مورد آزمون قرار داده است و به این نتیجه رسیده است که با افزایش سطح خوش بینی، در مردان و زنان ورزش کار ، احتمال صدمه دیدن در این افراد کاهش می یابد.

به نظر می رسد افراد خوش بین، در بهبود سلامتی خود ، فعال تر باشند. آنها به طور مناسب تری، استراحت و تغذیه را مدیریت می کنند، و در موقعیت های مناسب و تعداد و طول مدت مناسب، ورزش انجام می دهند. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که واکنش های استرس، در طول موقعیت های فیزیکی سخت آنها وجود نداشت.

افراد خوش بین فعالانه به دنبال ارتقای سلامتی خود هستند، در حالی که همچنان ریکاوری انجام می دهند، و در این شرایط، به احتمال پایین تری دچاراحساسات منفی، از قبیل افسردگی، بی قراری، یا گوشه گیری می شوند، مواردی که احتمال تکرار شدن صدمات را افزایش می دهد.

فواید خوش بینی

آینده ای را تصور کنید که از امروزتان بهره می گیرد

خوش بین بودن و بد بین بودن، از طریق انتظارات عمومی مشخص می شوند، که نتیجه آنها، به ترتیب، مثبت و منفی خواهدشد. در حالی که تحقیقات نشان می دهند که خوش بین ها، بهزیستی روانی بیشتری را نسبت به بدبین ها تجربه می کنند، در هنگام سختی های زندگی مثبت ماندن نسبت به آینده بسیار سخت است.

تحقیق نشان داده است که داشتن بهترین تصور از خود ممکن، می تواند خوش بینی را افزایش دهد. تصور بهترین خود ممکن شامل تفکر و نوشتن در مورد خصوصیات آینده، با استفاده از ویژگی های ایده ال و بهترین دست آورد ها می باشد.

محققان در دانشگاه اوبرو به این نتیجه رسیدند که دانشجویانی که در مورد بهترین خود ممکنشان تفکر می کنند می نویسند و این وضعیت را تصور می کنند، نسبت به افرادی که این کار را برای یک روز معمولی از زندگی خود انجام می دهند، افراد خوش بین تری هستند. محققان این مطالعه بر این عقیده اند این امر بدین علت است که آنها بهترین خود ممکن خود را به اهدافشان متصل می کنند.

یک فرد با بهبود شرایط دسترسی به یک هدف، یک وضعیت خوش بینانه تری را تجربه خواهد کرد. در حقیقت، تفکر در مورد یک وضعیت مثبت مانند رفتار یا حرکت به سمت ان هدف می باشد و منجر به افزایش اعتماد به نفس در فرد موفق خواهد شد.

خوش بین بودن به شما اجازه می دهد طول عمر بیشتری داشته باشید

مطالعات متعددی به این نتیجه رسیدند که خوش بین بودن، با طول عمر در ارتباط است، همچنان که احساس فیزیکی و روانی خوب هم، در مقایسه با بدبینی تاثیر گذار است، که قبلا بحث شده است.

یک مطالعه در ایالات متحده، در حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که افراد خوش بین، نسبت به افراد بد بین، به احتمال کمتری در اثر بیماری گرفتگی رگ قلب یا دیگر عوامل می میرند و اختلاف مرگ بین این افراد ، بالای هشت سال می باشد. مطالعات مشابه دیگری نیز صورت گرفته است که ارتباط ما بین خوش بینی و وضعیت سلامتی خوب را تایید کرده اند.

باور داشتن این امر که چیز های خوبی در زندگی خواهد افتاد، یک خوش بینی مستقل از موقعیت خاص می باشد، و دارای ارتباط قوی با نرخ ریکاوری بهبود یافته، بعد از عمل جراحی و نرخ افراد زنده مانده بعد از رشد سرطان، می باشد.

بنابراین، این امر برای شما چه پیامی دارد؟ آیا در طول برنامه روزمره خود، کارهایی را برای افزایش طول عمر خود و زندگی سالم انجام می دهید؟ احساس راحتی داشته باشید و در زیر برای ما کامنت بگذارید!

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

منابع:

Carver, C. S., &Scheier, M. F. (2001). Optimism, Pessimism and SelfRegulation. In E. C. Change

(Ed.), Optimism and Pessimism: Implications for Theory, Research and Practice (pp. 3152). Washington DC: American Psychological Society.

Hefferon, K., &Boniwell, I. (2011). Positive Psychology: Theory, Research and Applications, Berkshire: Open University Press.

King, L. A. (2001). The Health Benefits of Writing About Life Goals. Personality and Social Psychology Bulletin, 27(7), 798–۸۰۷٫

Peters, M. L., Flink, I. K., Boersma, K., & Linton, S. J. (2010). Manipulating Optimism: Can Imagining a Best Possible Self Be Used to Increase Positive Future Expectancies?,Journal of Positive Psychology, 5(3), 204211.

Scheier, M. E., & Carver, C. S. (1987). Dispositional Optimism and Physical Wellbeing: The Influence of Generalised Outcome Expectancies on Health. Journal of Personality and Social Psychology, 55(2), 169–۲۱۰٫

Wadey, R., Evans, L., Hampton, S. & Neil, R. (2012). Effect of dispositional optimism before and after injury. Medicine and Science in Sports and Exercise, 45(2), 38.