قلب زنان تمام دارایی مردان

لزوم وجود آموزش های مورد نیاز قبل از ازدواج

قبل از ازدواج برای اینکه بتوانید یک زندگی سالم و خوب را تجربه کنید نیاز است تا آموزش هایی ببینید.

 فاطمه چاکرالحسینی، عصر چهارشنبه در جمع دانش آموزان دبیرستانهای دختر ابرکوه حاضر در اردوی ندای بهشت، بر لزوم توجه به آموزشهای پیش از ازدواج تاکید کرد و اظهار داشت: همانطور که برای انجام کارهایی نظیر رانندگی نیاز به آموزش و گرفتن مدرک است، برای ازدواج به عنوان مهمترین اصل در جامعه نیز کسب مهارت یک نیاز اساسی است.

وی تاکید کرد: افراد پس از ازدواج ثانیه های عمر خود را به طور مشترک با فرد دیگری به عنوان همسر می گذرانند پس لازم است مهارت‌های رفتاری با همسران را آموزش ببینند.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج موفق، جلوگیری از طلاق و آگاهی بخشی به جوانان از جمله مواردی است که جوانان نیازمند جدی آن هستند و چنین اردوهایی نقش و وظیفه ای سنگین در این راستا و کمک به نسل جوان دارند.

چاکرالحسینی با اشاره به طلاق های واقعی و عاطفی و روانی عنوان کرد: در پیامکی طنز آمیز آمده بود که “علت اصلی طلاق ازدواج است” و من در این جا با یک تصصیح کوچک می گویم که “علت اصلی طلاق، ازدواج اشتباه است” که بر اساس یک انتخاب اشتباه و عدم شناخت خود و فرد مقابل صورت گرفته است.

وی یادآور شد: برای انتخاب صحیح نیازمند به آموزش هستیم و آموزش های قبل از ازدواج برای هر دو طرف یک ضرورت اساسی است و مهمترین بحث در این زمینه مبحث آشنایی است.

این کارشناس ادامه داد: درست است که ازدواج یک نیاز ضروری است ولی آیا باید به هر دلیلی و به طور مثال اثبات این که بزرگ شده ایم، ازدواج کرد؟

چاکرالحسینی ادامه داد: درست است که برای ازدواج باید آشنایی صورت بگیرد ولی دختران باید توجه کنند که آشنایی به معنای مقدمه ای برای ازدواج، دارای اصولی است.

وی به عنوان نمونه به داشتن صداقت به عنوان یکی از این اصول اشاره کرد و گفت: در مجموعه افراد زیر پوشش بهزیستی، افراد بسیاری هستند که پول و ثروت ندارند ولی زندگی آنها منجر به طلاق نمی شود و صداقت، تعهد و وفاداری، خونگرمی و مهربانی باعث تداوم زندگی آنان با تمام مشکلات شده است.

چاکرالحسینی ادامه داد: این موارد نشان دهنده این است که آشنایی و ازدواج دختران و پسران به دلایل صرفی چون ثروت و زیبایی و مواردی این چنین باعث تداوم زندگی نمی شود.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:مرکزمشاوره.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *