پارازیت های چه تاثیری بر سلامت افراد دارند؟

مبارزه با عصبانیت تا رسیدن به آرامش

 مطمئناً همه ما در زندگیمان احساس عصبانیت را تجربه خواهیم کرد. حسی که به صورت طبیعی بیانگر سالم بودن هر فرد است ولی باید در قبال عصبانیت خود و عواقب آن مسئول بوده و آن را کنترل نماییم. اگر موفق به کنترل عصبانیت نشوید، آن است که کنترل شما را در دست گرفته و باعث مشکلات بسیاری می شود.

line-separator

بسیاری از دوستی ها، روابط، خانواده ها و همکاری ها به خاطر عصبانیت بی مورد و عدم کنترل آن از بین رفته و خراب میشود. بسیاری از مردم دوست ندارند فردی که عصبانی است در کنار آنان باشد بنا براین سعی در کنترل آن نمایید. طبق تحقیقات کارشناسان ما دختران و پسرانی که به تازگی ازدواج کرده اند در مقابله با مشکلات خود بیشتر در معرض عصبانیت بی مورد قرار گرفته و به دلیل کم تجربگی و عدم توانایی در کنترل آن دچار مشکلات حادی می شوند. برای کنترل کردن عصبانیت خود بهتر است روش های زیر را که حاصل مطالعات و تجربیان مشاوران است امتحان کنید.

line-separator

در هنگام عصبانیت خود را کنترل کرده و وقفه ایجاد کنید. به عنوان مثال با سرعتی آهسته از یک تا ده بشمرید! این کار فقط برای کودکان نیست و همواره تاثیرگذار است. به دلیل عصبانیت خود فکر کرده و ببینید که آیا اصلاً ارزش خورد کردن اعصاب خود و دیگران را دارد یا خیر سپس بدون بیان دلیل عصبانیت، شروع به داد و بیداد و پرخاش به فرد مورد نظر نکرده و سعی کنید با بیان موضوع و دلیل عصبانیت خود، به خصوص در قبال همسرتان، او را از آنچه که شما را عصبانی کرده است مطلع سازید.در هنگام عصبانیت به کارهایی که می کنید و یا قصد انجام آن را دارید و عواقب آن فکر کنید. کینه به دل نگیرید و سعی کنید همواره حس شوخ طبعی را در خود افزایش دهید. ورزش در کنترل عصبانیت بسیار موثر بوده و می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید. از اطرافیان خود به ویژه همسرتان درخواست کمک کنید و با او حرف بزنید. به دوست داشتن همسرتان فکر کرده و بدانید که او همواره در همه شرایط با شما خواهد بود. این کار کمک می کند از بار روانی و عصبی شما کاسته شده و شما را به آرامش برساند.

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *