مسافرت زوج‌هاي جوان

مسافرت زوج‌های جوان

مسافرت زوج‌های جوان

اصلا تا به حال ته جیبت را نگاه انداختی؟ چقدر بگویی پدر! این‌قدر  بده می‌خواهیم با بچه‌ها برویم این ور، برویم اون ور. یک بار، دو بار، اما دیگر یک جایی آدم رویش نمی‌شود. آن هم وقتی کلی راه هست که با همان پول، چند تا سفر جور کنی. ای بابا مثلا جوانی و پر انرژی و اگر یک کم هم بهت سخت بگذرد اتفاقی نمی‌افتد. یکی هست مثل من و تو، هم‌سن و سال ما، پرانرژی و خیلی هم اهل سفر و خوش‌گذرانی‌هایی که هم به خودش خوش می‌گذرد و هم به دوستانش. علاقه‌اش به طبیعت‌گردی او را کشاند به کلاس‌های آموزش راهنمای تور طبیعت‌گردی که سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌کند. کلاس‌ها با سفر همراه بوده و خیلی‌ها از استادانشان خوب یاد گرفتند که چطور می‌شود با هزینه کم هم از سفر لذت ببرند.

 

۱۰ راه برای ذله‌کردن پول‌هایی که هی می‌خوان خرجشون کنیم

۱- حالا یه امروز رو بی‌کلاس باش، هیچی نمی‌شه

برای یک سفر ارزان هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که بددل نباشی. یعنی خوش‌سفر باشی. یعنی اگر بخواهی مدام غر بزنی و از جا و غذا ایراد بگیری، دور این مدل سفرها را همین الان خط بکش. سفر کم‌هزینه با هتل سه ستاره و ماشین شاستی بلند کولردار، کم‌هزینه نمی‌شود. خلاصه این‌که سوسولی‌هایت را بگذار خانه و با دل خوش بیا که به قول فاطمه کلی خوش باشی.

 

۲- سفر ارزون می‌خوای؟ برنامه‌ریزی کن

حالا که آماده‌ای و قرار است فقط از سفر لذت ببری و ایش و اوش نکنی. باید بدانی که سفر ارزان وقتی ارزان است که قبل سفر حتما حتما برنامه‌ریزی کرده باشید. برنامه هر روزتان را مشخص کنید و برآوردی از هزینه‌ها داشته باشید. مهم‌ترین نکته این‌که حداکثر هزینه را برای هر برنامه درنظر بگیرید و از آنجایی که این سفرها دُنگی هستند، یعنی هر کس پول خودش را می‌دهد، پس بهتر است یک نفر بشود مادر خرج (کسی که هزینه‌ها دستشه) و حواسش باشد که از همه مقداری بیشتر پول بگیرد برای خرج‌های پیش‌بینی نشده. اگر هم زیاد آمد که در نهایت برمی‌گرداند به خودشان.

 

۳- هرکه بامش بیش، خرجش کمتر

توی این جور سفرها تعداد خیلی مهم است. هرچه هم‌سفرانت بیشتر باشند، خرجی هم که پای شما می‌افتد کمتر می‌شود. مثلا برای سفر یک هفته‌ای، اگر تعدادتان حدود ۲۰ نفر باشد، خرجتان کمتر از ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.مسافرت زوج‌های جوان

 

 

۴- حالا گفتیم سفر ارزون، نگفتیم خودتو به کشتن بده

«های سیزن»، اصطلاح آژانس‌های مسافرتی است. وقتی این را می‌‌گویند یعنی بهترین زمان سفر برای آن منطقه است و البته گران‌تر. درست است کمی گران‌تر می‌شود، اما بعضی جاها را خدایی‌اش نمی‌شود وقت دیگری رفت. آخه کی را دیده‌اید که تابستان یا حتی پاییز برود جنوب؟ اگر هم رفته احتمالا زنده برنگشته. تحمل آب و هوای این‌جور جاها فقط از خود بومیانش برمی‌آید. یا مثلا دریاچه زریوار که در زمستان برای طبیعت‌گردان حرفه‌ای هم بسته است. می‌روند، خدای نکرده یک بلایی سرشان می‌آید، حالا ارزان‌تر می‌شود که می‌شود.

 

۵- هواپیما؟ قطار؟ اتوبوس؟ کشتی یا لنج؟

خیلی موقع‌ها صرف نمی‌کند که مسیر طولانی را با قطار رفت، چون که از نظر هزینه اغلب با هواپیما یکی می‌شود. اما هواپیما معمولا جزو سفرهای لوکس حساب می‌شود.

برای ما که دوست داریم در طول سفر با هم باشیم، چرت و پرت بگوییم و تا صبح بیدار باشیم، شاید سفر با اتوبوس برایمان لذت‌بخش‌تر باشد. اما در مسیرهای طولانی اتوبوس آن‌قدر خسته‌ات می‌کند که زهوارت در می‌رود و وقتی به مقصد رسیدی دیگر انرژی برایت نمانده که از آن روزت استفاده کنی و خودش می‌شود هزینه اضافه. هزینه‌ اتوبوس هم چندان با قطار فرقی نمی‌کند. تازه امنیت قطار از هر لحاظ بیشتر است و لذت مسافرت با قطار هم کم نیست. بعضی مناطق، مثل جنوب کشور وقتی رسیدی به بندر و خواستی بروی جزیره، مسیر آبی است. اگر از حیوانات دریایی نمی‌ترسی بهترین راه این است که تا خود مقصد شنا کنی، تازه خیلی هم حال می‌دهد. حالا اگر شنایت ضعیف است و یا نمی‌توانی به خوبی شنا کنی، لنج و کشتی هم هست. شاید کشتی امن‌تر باشد، اما گران‌تر است و لنج‌های سرپوشیده هم برای مسیر کوتاه مناسب‌ترند.

 

۶- من کجا لالا کنم؟ بچه‌م کجا لالا کنه؟

قرار شد «ایش و اوش و این چیه و من نمی‌خوام و کلاسش به کلاس ما نمی‌خوره» را بگذاری کنار. حالا که کنار گذاشتی خوب است بدانی چند سالی است که بیشتر توریست‌ها ترجیح می‌دهند با مردم محلی ارتباط برقرار کنند. اهالی روستاها و شهرهای کوچک هم که این را خوب فهمیده‌اند، خانه‌هایشان را آب و جارویی کرده‌اند و اجاره می‌دهند. تمیز هستند و امن. اقامت در خانه محلی چند تا که نه همه‌اش حسن است. اول این‌که چند روز زندگی در کنار بومیان منطقه، ما را با فرهنگشان آشنا می‌کند، به اقتصادشان کمک می‌کند و مزه واقعی غذاهایشان را به ما می‌چشاند. حتی اگر خیلی هم تیتیش نباشید، اقامت در چادر هم جواب می‌دهد. مخصوصا اگر زده باشید به دل طبیعت.

 

۷- برای خودت آستین بالا بزن

قول داده بودی بدغذایی هم نکنی. حالا دو روز دور فست‌فود و غذای مامان‌پز را خط بکش. خودت آستین بالا بزن. هنری به خرج بده. تازه کیفش هم بیشتر است. حالا اگر تنبلی‌ات می‌آید، همین خانه‌های محلی هم غذاهای خوبی دارند. سالم و خوش‌مزه.مسافرت زوج‌های جوان

 

 

۸- کارت بیار، تخفیف ببر

این کارت دانشجویی به جز نشان‌دادن به حراست دم در دانشگاه، خوشبختانه استفاده‌های دیگری هم دارد. یکی‌اش همین امتیاز تخفیف برای بازدید از مکان‌های دیدنی که سازمان میراث فرهنگی برای دانشجویان گذاشته. پس اگر دانشجو هستید، کارت دانشجویی فراموش نشود.

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره قبل ازدواج ببینید

 

۹- حالا به‌جای کولر پنجره رو باز کن

یک «میدل باس» یا «مینی باس» کافی است. یک روز اجاره‌اش تقریبا می‌شود ۲۵۰ هزار تومان. کولرندارهایش برای سفر دورهمی به درد می‌خورد و کولردارش را خیلی رویش حساب نکنید که خرجتان بالا می‌رود. می‌شود وانت هم اجاره کرد، امنیتش تعریفی ندارد، اما بعضی‌ها ترجیحش می‌دهند.

۱۰- بیمه هم فکر خوبی است‌ها

فقط ۲۰۰۰ تومان ناقابل، قبل سفر، شما را برای همه سفر ایمن می‌کند. حالا چون ارزان است که الکی نیست. اتفاق است دیگر. ۲۰۰۰ تومان که دیگر این‌قدر چکِ‌چانه زدن ندارد. بده و خیالت راحت.

* تازه اگر تنها یا دو، سه نفره مسافرید. محلی‌ها سنگ تمام می‌گذارند. مثل یک مهمان ازتان پذیرایی می‌کنند. حالا حواستان باشد مهمان یک روز، دو روز عزیز است.

منبع:مشاوره-خانواده.com

مشاوره در برترین مراکز مشاوره مورد تایید کانون مشاوران ایران

مرکز مشاوره ازدواج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *